Home / Business / „IMM ReStart”, soluţia pentru afaceri de succes

„IMM ReStart”, soluţia pentru afaceri de succes

Distribuie

1AAproximativ 200 de reprezentanţi ai mediului de afaceri din judeţul Mureş au participat marţi, 13 octombrie, în sala Connect a Hotelului „Privo” din Târgu-Mureş, la conferinţa cu tema „IMM ReStart – Descoperă-ţi potenţialul”. Evenimentul organizat de Doingbusiness.ro a fost moderat de jurnalistul economic Radu Soviani şi a avut ca scop dezbaterea unor subiecte de actualitate cu specialişti de la companii de prestigiu din România, precum şi identificarea de oportunităţi de dezvoltare personală şi a afacerii pentru antreprenori, top manageri, manageri ai departamentelor financiar, resurse umane, vânzări, IT şi achiziții.

2 marius dan

Allianz-Ţiriac România, asigurator de încredere

În prima sesiune, denumită „Consultanţă fiscală, financiară şi legislativă”, Marius Dan, trainer în cadrul Allianz-Ţiriac Asigurări a oferit mai multe răspunsuri la întrebarea „Ce riscuri îţi impactează afacerea?”. Potrivit acestuia, în prezent Allianz-Ţiriac Asigurări deţine o cotă de 27% la asigurările de tip Casco. „Aproape una din trei maşini care circulă în România şi sunt asigurate, sunt asigurate la Allianz-Ţiriac”, a afirmat Marius Dan, care a mai subliniat că Allianz-Ţiriac România este un partener de nădejde şi de încredere şi în cea ce priveşte sectorul asigurărilor private de sănătate. „Ceea ce oferim noi prin aceste asigurări de sănătate este un instrument care să fie la îndemâna celor care administrează afacerea. În ce sens? În sensul că prin aceste asigurări private de sănătate angajaţii mei, şi nu numai, chiar şi eu, ca administrator de afacere, am posibilitatea să accesez cele mai bune servicii medicale din Târgu-Mureş, şi nu numai, ci şi din ţară, pentru că avem peste 400 de parteneri cu care colaborăm la nivel naţional”, a menţionat Marius Dan, care a prezentat şi o aplicaţie Allianz-Ţiriac, prin intermediul căreia clienţii au posibilitatea de a achiziţiona diverse pachete de asigurări direct de pe telefonul mobil.

2 radu morutan

Investiţii cu randament bun la BCR Pensii

În prezentarea sa, intitulată „Cât de importante sunt cheltuielile inteligente pentru afacerea ta?”, Radu Moruţan, director grup retail în cadrul BCR Târgu-Mureş, a vorbit pentru început despre cheltuielile inteligente. „Mai mult decât atât, ar fi de discutat despre potenţialul de motivare al angajaţilor dumneavoastră”, a spus Radu Moruţan. „Cred că la acest moment, fiecare business pe care îl coordonaţi nu s-ar putea face fără oameni implicaţi, fără oameni motivaţi”, a completat reprezentantul BCR Târgu-Mureş.

Referindu-se la fondul de pensii – Pilonul III, administrat de BCR Pensii, Radu Moruţan a precizat că în luna august 2015 randamentul acestuia a fost de 7,93%. „Fondurile de pensii sunt administrate de către administratorul de pensii, BCR Pensii în cazul de faţă, şi aceste sume care intră în conturile BCR Pensii sunt investite sub diverse forme, majoritar în titluri de stat, cam 80% din portofoliu. Aceste sume intrând şi considerând că intră pe o perioadă relativ lungă de timp, randamentele pe titlurile de stat la aceste perioade sunt foarte bune şi din acest motiv şi randamentele pe care le oferim acum în piaţă sunt bune”, a arătat Radu Moruţan.

3 iancu guda

Afaceri mai sigure cu serviciile Coface

Cea de-a treia prezentare a panelului despre consultanţă fiscală, financiară şi legislativă s-a numit „Cum alegi partenerii de afaceri potriviţi?” şi i-a aparţinut lui Iancu Guda, services director Coface, care a prezentat o multitudine de date referitoare la insolvenţă, indicator la care România este lider detaşat în regiune, cu 45 de insolvenţe la 1.000 de companii active, valoare cu mult mai mare comparativ cu media pe regiune, de 10 insolvenţe la 1.000 de companii active. „Sumarul acestei prezentări nu este „fugiţi!”, deşi poate ar fi pentru prima jumătate sau primele trei sferturi ale prezentării, ci este „rămâneţi şi beneficiaţi de oportunitatea oferită de România, dar fiţi realişti”. Nici pesimişti, nici optimiştim fără să ştiţi de ce. Fiţi realişti, iar realitatea asta este, şi din câte am observat aproape fiecare din sală a avut un client sau un partener intrat în insolvenţă”, a concluzionat Iancu Guda, care a prezentat şi trei servicii importante oferite de Coface, singura companie din România care deţine în portofoliu respectivele servicii: serviciul de informaţii de afaceri, serviciul de colectare a creanţelor şi serviciul de asigurare de credit comercial pentru IMM-uri.

4 roxana mircea

Proiectele, gură de oxigen pentru firme

Oportunităţile cele mai recente de finanţare prin intermediul proiectelor au fost aduse la cunoştinţa participanţilor de Roxana Mircea, managing partner REI Finance-Advisors, care a susţinut prezentarea cu tema „Te-ai gândit cum poţi accesa fonduri europene?”.

Dintre schemele de ajutor de stat coordonate de Ministerul Finanţelor din România, Roxana Mircea a prezentat cea pentru crearea a minimum zece noi locuri de muncă în 2016 care are un buget total alocat de 600 de milioane de euro. „Ce înseamnă această schemă? O companie care creează minim zece locuri de muncă primeşte 50% nerambursabili din costurile salariale pe doi ani. Cu alte cuvinte, au angajez zece oameni şi plătesc din buzunarul meu doar cinci. IMM-urile sunt obligate să păstreze angajaţii timp de trei ani, iar companiile mari timp de cinci ani”, a afirmat reprezentanta Rei Finance-Advisors.

De asemenea, Roxana Mircea a mai oferit informaţii despre schema de ajutor de stat pentru finanţarea investiţiilor de minim 10 milioane de euro, cum ar fi construcţia de hale şi achiziţionarea de echipamente, precum şi despre linii de finanţări europene, una din axele dedicate IMM-urilor având un buget de 600 de milioane de euro pentru tot ce înseamnă echipamente noi pentru companii care au sub 249 de angajaţi.

5 razvan ungureanu

Informaţii utile despre fiscalitate

În finalul sesiunii, Răzvan Ungureanu, tax manager EY România, a susţinut prezentarea cu tema „Cum să optimizezi activitatea firmei?”, în cadrul căreia a trecut în revistă câteva din principalele modificări prevăzute în noul Cod Fiscal, una dintre acestea vizând plata impozitului pe clădire. „Înainte era o diferenţă în funcţie de cine deţinea clădirea, dacă vorbeam de persoană fizică sau de persoană juridică. Pentru persoane fizice era un impozit mai mic, 0,1%, pentru persoane juridice era până la 1,5%. Acum nu mai contează pentru a determina cota aplicabilă dacă eşti persoană fizică sau juridică, contează ce destinaţie are clădirea. Dacă vorbim de destinaţie rezidenţială, adică o clădire pentru locuit, cota poate fi de până la 0,2% din valoarea impozabilă, iar dacă destinaţia este nerezidenţială, de exemplu o fabrică, poate fi până la 1,3%. Indiferent dacă e deţinută de o persoană fizică sau juridică”, a afirmat Răzvan Ungureanu. „Ce s-a mai schimbat este posibilitatea creşterii cu până la 50% a acestor impozite locale, prin decizie a Consiliului Local. Înainte era 20%”, a completat reprezentantul EY România.

O altă modificare a Codului Fiscal vizează plata Taxei pe Valoare Adăugată. „Cota a scăzut la 20%, ceea ce poate fi destul de important pentru unele companii, depinde în ce situaţie sunteţi”, a precizat Răzvan Ungureanu. „Ea va scădea la 19% din anul următor, 2017. Ce s-a mai introdus nou este taxarea inversă pentru diverse livrări, de exemplu pentru clădiri, terenuri, telefoane mobile, laptopuri şi alte asemenea. Taxarea inversă este taxarea la beneficiar. Practic, dumneavoastră nu emiteţi o factură ca şi furnizor cu TVA, ci emiteţi o factură fără TVA, iar beneficiarul face taxare inversă, asta însemnând că înregistrează contabil TVA deductibil şi TVA colectat”, a explicat Răzvan Ungureanu.

4B radu soviani

Tehnologia şi dezvoltarea companiei

Evenimentul organizat de Doingbusiness.ro a continuat cu workshop-ul cu tema „Noua eră a hiperconectivităţii – Ştii cum influenţează tehnologia dezvoltarea companiei tale?”.

Răzvan Ionescu – director marketing Segment Business, Raluca Băluţa – senior online specialist şi Ramona Pîrvu – senior project manager Telekom România au oferit răspunsuri la întrebarea „Ai nevoie de soluţii complete pentru business-ul tău?” şi au oferit participanţilor soluţii fixe şi mobile pentru optimizarea costurilor adaptate afacerilor.

Totodată, workshop-ul a mai conţinut şi alte prezentări interesante, cu impact major pentru dezvoltarea afacerilor: „Cunoşti aspectele legislative legate de utilizarea software-lui?” – susţinută de Flori Găinuţa, legal assistant BSA/The Software Alliance, „Office 365, Windows Intune, Windows Azure! Acţiune sau reacţiune?” – susţinută de Mihai Dan Farcaş, CEO Extert IT şi Partener Microsoft România şi „De unde obţii informaţiile despre furnizori şi potenţiali clienţi?” – susţinută de Ion Dumitru, CEO Kompass România.

4A imuri

Dezvoltarea personală, calea spre performanţă

În cadrul conferinţei „IMM ReStart – Descoperă-ţi potenţialul” a fost organizată şi o sesiune cu tema „Dezvoltare personală – Descoperă-ţi potenţialul!”, structurată pe două prezentări: „Ştii cum să îţi motivezi personalul pentru o performanţă susţinută?”, în cadrul căreia Cosmin Joldeş, senior consultant Equatorial, a vorbit despre competenţă, relaţionare şi autonomie, şi „Ştii cum să faci ca preţul să nu conteze?”, care i-a oferit prilejul Elenei Badea, marketing director EY România, să demonstreze că psihologia vânzărilor reprezintă o soluţie pentru succesul unei afaceri.

caseta 1

Despre Doingbusiness.ro

Doingbusiness.ro este un portal de afaceri dezvoltat de International Business Promotion (IBP), ce oferă utilizatorilor informații depre oportunitățile din economia românească precum și prezentarea principalelor companii active în fiecare domeniu. Proiectele IBP includ: publicațiile Romanian Business Digest și Major Companies în România în variante print și online incluse în portalul de afaceri www.doingbusiness.ro, servicii de agenție de evenimente, IBP Events (atât evenimente proprii, cât și pentru clienți), servicii de comunicare și direct marketing (call center, direct mailing, direct e-mailing, cercetare de piață etc).

Doingbusiness.ro este organizator al seriilor de evenimente: IMM ReStart – Resurse și consultanță pentru dezvoltare (2014), Economia Azi – Opțiuni și oportunități pentru IMM-uri (2013), Realitatea în Afaceri – Drumul către performanță (2012), IMM Focus Regional (2011), Emerging Europe Energy Summit și Emerging Europe Investment Summit (2010).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Parc fotovoltaic construit în județul Mureș, pe un teren de 41,9 de hectare

Distribuie Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Mureș a decis, recent, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.