Home / Social / Egalitatea între şanse promovată în educația școlară

Egalitatea între şanse promovată în educația școlară

Distribuie

DSC_4660

Colegiul Naţional Unirea organizează în perioada 23-24 octombrie  prima întâlnire cu 11 reprezentanţi ai celor 7 instituţii partenere, implicați în proiectul ”Egalitate de şanse şi antreprenoriat pentru toţi”, finanţat în cadrul programului Erasmus+, Parteneriate strategice-VET. Acţiunea KA 2. În proiect sunt implicate unităţi de învăţământ şi asociaţii , două din România şi cinci din Spania, Portugalia, Italia, Bulgaria şi Grecia. Evenimentul a fost onorat de prezența prof. Andreea Romana Năznean, director Colegiul Național ”Unirea”, Cristiana Chira, coordonator proiect și  invitații speciali, Yavor Harizanov, Svetlana Harizanova, Lorenzo Martellini, Angela Cotoară, Sonsoles Jimenez Gonzales, M.Angeles Ruiz Gamez, Alexandra Teixeira, Spanon Vasiliki și Kontondis Panagiotis.  Participanții au susținut conceptul conform căruia, femeile din ţara noastră pot reuşi în afaceri la fel de bine ca bărbaţii, ba chiar, uneori, cu mai multă responsabilitate şi cu grijă sporită pentru detalii, fără să facă rabat la calitate. Inegalitățile între femei și bărbați încalcă drepturi fundamentale, constituie o grea povară asupra economiei și au ca rezultat subutilizarea talentelor.

DSC_4657

Inițiatorul acestui proiect este Angela Cotoară, președintele Fundației Proffesional, o organizaţie non-guvernamentală, non-politică şi non-profit, înfiinţată în 1998 cu scopul de a promova educaţie de înaltă calitate, toleranţă, dialog intercultural. În cei 12 ani de activitate, ProF a organizat o mulţime de evenimente fiind implicată în activităţi în domeniul drepturilor omului cu adolescenţi, adulţi, vârstnici, femei, grupuri defavorizate, minorități. ProF oferă cursuri de formare, cu accent pe strategiile de comunicare noi, precum şi cursuri de specialitate si metodologice pentru profesori şi studenţi, Pre-service şi In-service. ”Există egalitate de șansă între femei și bărbați, dar în urma experiențelor mele am observat că, de fapt, are foarte multe carențe, chiar și în clasă. Ca și mentor am fost în inspecție în multe școli și am observat cum, băieții sunt mult mai antrenați de cât fetele, câteodată ele sunt lăsate deoparte, chiar ignorate în clasele de științe, respectiv matematică sau chimie. Dacă privim mai departe, salariul femeii nu este niciodată egal cu a bărbatului, oricât ar accesa pe scara socială, femeia se lovește de așa zis-ul glass ceiling, un tavan de sticlă, peste care ea nu trece. Am scris un proiect acum doi ani  „Egalitate de șanse și respect pentru femei” finanțat de fondul social european, în care 240 de femei au beneficiat de cursuri de italiană și engleză și a fost un real succes. Am fost partener în proiectul ” Family mediation” în care s-au derulat cursuri pentru 600 de părinți, iar majoritatea au fost femei. Femeile fac o muncă neplătită, la birou, servici și acasă, ele mai greu îndrăzensc să fie antreprenori. Antreprenoriatul înseamnă, de fapt, să fii independent, să ai idei creatoare, să fii îndrăzneț, să ai stimă de sine, calități pe care vrem să le cultivăm , apoi, la elevi” ne-a declarat Angela Cotoară.

Conceptul tavanului de sticlă provine din sociologie și se referă la un obstacol, o barieră invizibilă, care împiedică o persoană să obțină succesul. De multe ori metafora este folosita în cazul genului / vârstei / etniei unei persoane, care nu poate avansa începând cu un anumit punct. În mediul de afaceri și pe piața muncii, termenul este des întâlnit. Când se vorbește despre femei care nu pot sparge tavanul de sticlă se face referire la promovările care nu pot fi obținute, măririle de salariu care nu se acordă sau alt aspect al evoluției unei femei în cadrul firmei, evoluție împiedicată de o viziune blocată a mentalului colectiv. Prezența mai multor femei pe piața forței de muncă ajută la contrabalansarea efectelor diminuării populației de vârstă activă reducând, astfel, sarcina din cadrul finanțelor publice și al sistemelor de protecție socială, mărind baza capitalului uman și crescând competitivitatea.

DSC_4655

”Fiecare partener își analizează situația din țara din care provine, după care vom întocmi un raport complet care să cuprindă toate cele 6 țări. Pe baza acestui raport vom elabora ghiduri pentru elevi și profesori în domeniul antreprenoriatului, punctând pe egalitatea de șanse, iar profesorii vor aplica la clasă aceste valori. Antreprenoriat nu înseamnă doar să ai o afacere, ci înseamnă dezvoltare personală și profesională. În cea de-a doua parte a proiectului, anul viitor, vom invita femei din alte țări, femei de succes în antreprenoriat care ne vor împărtăși din experiențele și reușita lor,” a declarat Cristiana Chira.

DSC_4655 - Copy

”Pregătirea elevilor pentru a adopta o atitudine independentă, încrezătoare, creativă și inovatoare va duce pe termen lung la dezvoltarea de calități care le vor permite adaptarea cu ușurință  la o societate în continuă schimbare. Proiectul a fost depus în luna martie și a fost aprobat în luna august în urma evaluării de către comisia europeană. Implementarea este de 24 de luni, începând cu 1 octombrie” a declarat prof. Andreea Romana Năznean, director Colegiul Național ”Unirea”.

tania negovan

” Femeia muncește la fel de mult și eficient ca și bărbatul, ea trebuie să aibă aceleași șanse și să fie promovată după merit” a declarat Tania Negovan, elevă clasa a XI-a C.

oana rusu

”Tinerii au început să gândească, deja, altfel, femeile au aproximativ aceleași drepturi ca și bărbații, pot îndeplini cu succes funcții de președinte sau manager, iar consolidarea egalității poate aduce beneficii, atât economice, cât și comerciale” a declarat Oana Rusu, elevă clasa a XI-a C.

DSC_4663

 

” Lumea s-a schimbat, trăim într-o societate în care cuvântul bărbatului nu mai este ordin pentru femeie, femeile au aceleași drepturi ca și bărbații” a declarat Cosmin Sas Andrei, elev clasa a XI-a A.

andrei tosa
” Femeile își dezvoltă capacitățile personale pe piaţa muncii, în societate şi în posturile decizionale dar, comparativ cu alte țări, trebuie îmbunătățit acest aspect,” a declarat Andrei Toșa, elev clasa a XI-a A.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Incendiu într-o benzinărie din Târgu Mureș

Distribuie Pompierii militari din cadrul Detașamentului Târgu Mureș au intervenit marți după-masă, 26 martie, pe …

0 comentarii

  1. Femeile nu au aceleaşi şanse ca şi bărbaţii în afaceri. M-am săturat de tot felul de babe vopsite, de ce nu postaţi pentru început fotografiile elevilor? Proiecte, bla, bla, bla… Munca este singura sursă de progres a unei societăţi, asta ar trebui să prezentaţi, nu ce faceţi voi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.