FOTO: Vinuri Premium de la A la Z, la Wine Box Târgu-Mureş Business
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 696 Vizualizări

FOTO: Vinuri Premium de la A la Z, la Wine Box Târgu-Mureş

1ADeschis în urmă cu aproximativ un an în incinta Promenada Mall Târgu-Mureş, magazinul Wine Box oferă clienţilor care îi calcă pragul nu doar o gamă apreciabilă de vinuri de calitate, originare din principalele crame locale şi din România, ci şi consiliere de specialitate despre alegerea şi consumul corect al băuturii lui Bachus.

Trend ascendent, portofoliu diversificat

Intrat în afaceri în anul 2008, cu o firmă care nu are nicio legătură cu domeniul vinului, Ecran Financiar SRL, Marcel Cojoc mărturiseşte că pasiunea pentru vinuri, dar şi oportunităţile mari de pe piaţa de specialitate au fost principalele două motive pentru deschiderea magazinului Wine Box. „Iniţial, Ecran Financiar avea ca obiect de activitate promovarea domeniului financiar pe ecrane de tip led. Firma s-a înfiinţat în anul 2008, iar activitatea din domeniul vinurilor a demarat în decembrie 2014. Am ales domeniul vinurilor întâi din pasiune, dar şi pentru că sunt de părere că este o nişă insuficient exploatată pe piaţă şi este loc pentru mai multe afaceri de acest gen. Ascensiunea e mare, numărul de podgorii creşte exponenţial, de la an la an, iar produsele sunt din ce în ce mai multe. Cele mai mari reconversii în domeniul viticulturii s-au făcut în 2010-2011, astfel încât probabil în anii viitori vor apărea şi mai multe crame, iar oferta va fi diversificată”, spune investitorul, economist de profesie.

În prezent, magazinul Wine Box se află pe un trend ascendent, reuşind chiar o extindere a activităţii, de la vânzarea vinului la distribuţia acestuia. „Din martie 2015 am demarat activitatea de distribuţie. Avem o reţea de distribuţie în judeţul Mureş şi un portofoliu foarte diversificat, destul de bine pus la punct. Avem vin de la cramele locale Jidvei, Villa Vinea, Liliac, de la alte crame cum ar fi Răteşti din Satu Mare, zona Dealul Mare, probabil cea mai mare zonă viticolă din ţară, Aurelia Vişinescu, Metamorfosis, avem crame şi din Dobrogea, Muntenia, Drăgăşani. Cred că acoperim destul de bine zona de crame, care e diversificată, iar clienţii au posibilitatea de a alege orice zonă viticolă din ţară. Evoluţia magazinului a fost bună, traiectoria a fost ascendentă. Partea bună, cum o văd eu, e că pe perioada verii atunci când consumul scade, noi ne-am păstrat trendul crescător”, explică proprietarul în vârstă de 33 de ani al magazinului Wine Box. „Cele mai bine vândute vinuri sunt cele locale”, adaugă Marcel Cojoc.

1C jidvei

În căutarea clienţilor Premium

Magazinul are suprafaţa de 52 metri pătraţi, iar ştacheta produselor comercializate este ridicată, la categoria Premium. De asemenea, periodic, clienţii au posibilitatea să participe la diverse evenimente de prezentare de vin şi chiar de whisky susţinute de somelieri experimentaţi. „Nu vindem deloc vin vărsat, 90-95% din produsele vândute sunt reprezentate de vinul la butelie şi bag in box. Am încercat să ne situăm în sectorul Premium, cu clienţi Premium şi cu marfă Premium. Astfel, în partea de distribuţie nu vindem decât produse Premium. Am tras tare să ajungem în cât mai multe locuri, să ne cunoască lumea, şi am organizat şi evenimente pentru a promova produsele noastre şi cultura vinului. Este important ca persoanele care consumă vin să ştie ce şi cum trebuie consumat, ce înseamnă un vin bun, care sunt condiţiile de servire. Degeaba ai un vin bun dacă nu îl consumi în condiţiile cerute sau îl amesteci cu alte băuturi, de exemplu cola. E absurd să cumperi un vin Premium care începe de la 30-40 de lei cu un produs de 2 lei pentru a-l îmbunătăţi. E greu de crezut că un produs de 2 lei poate îmbunătăţi unul Premium”, subliniază Marcel Cojoc.

Premise bune pentru viitor

Referindu-se la perspectivele de viitor, proprietarul magazinului Wine Box se declară optimist în legătură cu consolidarea şi apoi extinderea businessului. „Piaţa eu o văd în continuare în formare, eu zic că ce am făcut noi în 2015 e doar pregătire pentru ceea ce urmează în 2016. La începutul anului 2015 cred că în Târgu-Mureş au fost doar două-trei evenimente de profil, or noi am avut 14 evenimente organizate în 2015. Din câte ştiu eu, în afară de Restaurantul „Privo” nu există un alt local în oraş care să aibă un meniu adecvat de vinuri. Ca să nu mai zicem de faptul că la Târgu-Mureş nu există un Wine Bar, ceea ce în judeţele limitrofe există. Premisele sunt bune la Târgu-Mureş, iar trendul nu poate să fie decât crescător”, spune Marcel Cojoc.

[zizigallery id=1823]

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE