- redactia
- 0 comentarii
- 110 Vizualizări
AJOFM Mureș implicată în prelungirea vieții active
10 noiembrie 2015Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Mureş participă la implementarea proiectului „Fii activ la orice vârstă!” al cărui beneficiar este Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, axa prioritară 4 – „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, domeniul major de intervenţie 4.1 – „Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.
Obiectivul general îl reprezintă, pe de o parte conştientizarea clienţilor SPO, şomeri peste 55 de ani şi angajatori, cu privire la importanţa conceptului de îmbătrânire activă pe piaţa muncii, iar pe de altă parte, oferirea de instrumente informative, necesare instituţiilor SPO pentru a putea asigura servicii personalizate. Grupul ţintă al proiectului îl reprezintă 43 de instituţii ale Serviciului Public de Ocupare din România.
”Pentru atingerea obiectivului suntem implicaţi ca şi instituţie, în desfăşurarea unei campanii de comunicare la nivel naţional care are scopul de a contribui la demararea procesului de conştientizare a importanţei prelungirii vieţii active în rândul persoanelor peste 55 de ani, dar şi în rândul angajatorilor” a declarat Gheorghe Ştef, director executiv AJOFM Mureș. Totodată, se derulează o amplă campanie de informare organizată pe mai multe componente, online, PR, evenimente şi publicitate, urmărind strategiile specifice elaborate în acest sens, va fi promovată în rândul angajatorilor inserţia / reinserţia pe piaţa muncii a persoanelor peste 55 de ani, inclusiv din mediul rural, vor fi create materiale de tipul „cum să”, necesare dezvoltării serviciilor de tip self-service.
Durata proiectului este de 18 luni, iar valoarea asistenţei financiare nerambursabile este de 9.973.843,43 lei.
În primele luni de implementare au fost realizate 3 rapoarte de cercetare, „Perspective antropologice asupra problematicii ocupării persoanelor vârstnice”, „Opinii ale angajatorilor despre relaţia cu SPO şi despre şomerii de peste 55 de ani” și „Percepţii, atitudini şi aşteptări ale persoanelor de peste 55 de ani”.
Au fost create spoturi radio şi spoturi TV care conţin mesaje cu impact asupra publicului ţintă, persoane peste 55 de ani şi angajatori, precum şi un film de scurt metraj care prezintă poveşti de succes ale persoanelor din categoria de vârstă menţionată. Spoturile se difuzezază deja, iar filmul de scurt metraj va fi distribuit gratuit cu un cotidian cu tiraj naţional.
Materialele produse vor fi diseminate în cadrul campaniei de informare de ANOFM, de parteneri, prin intermediul site-ului proiectului www.fiiactiv.eu, paginii de facebook a proiectului (https://www.facebook.com/fiiactivlaoricevarsta), paginii de facebook a ANOFM (https://www.facebook.com/fiiinformat ), dar şi prin intermediul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.
La nivel naţional se va desfășura o campanie de comunicare social media în cadrul căreia vor fi realizate şi diseminate 72 de articole având ca temă îmbătrânirea activă şi, implicit, prelungirea vieţii active, de către o echipă de 8 bloggeri sub îndrumarea unui coordonator campanie online.
Potrivit afirmațiilor directorului executiv Gheorghe Ștef, este foarte important pentru orice agenţie de ocupare, în calitate de mediator între persoanele neocupate peste 55 de ani şi angajatori, să facă toate demersurile necesare în vederea facilitării încadrării pe piaţa muncii a acestei categorii vulnerabile, cu atât mai mult cu cât datele statistice arată că în viitorul apropiat, populaţia vârstnică va atinge un procent îngrijorător.
- Etichete:
- AJOFM Mureş
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
|
Lasă un comentariu