Share




Home / Invatamant / Rector tehnocrat la UMF Tîrgu Mureș. Ce își propune actualul rector într-un posibil viitor mandat 2016 – 2020?

Rector tehnocrat la UMF Tîrgu Mureș. Ce își propune actualul rector într-un posibil viitor mandat 2016 – 2020?

obiective rector noul mandatUniversitatea de Medicină și Farmacie (UMF) din Tîrgu Mureș va avea, în premieră în România, rector stabilit prin concurs, nu prin alegeri. Actualul rector, prof. dr. Leonard Azamfirei, și-a anunțat candidatura, concursul fiind deschis oricărui candidat din țară sau străinătate. În cele ce urmează, prof. dr. Leonard Azamfirei ne mărturisește ce înseamnă acest sistem care funcționează în universitățile de prestigiu, pentru UMF Tîrgu Mureș, dar și care sunt obiectivele pe care și le propune într-un posibil nou mandat de rector.

Reporter: În premieră în România, Universitatea de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureș va avea rector stabilit prin concurs, nu prin alegeri. Ce înseamnă acest sistem?
Prof. dr. Leonard Azamfirei: Înseamnă că Universitatea își dorește să aibă un rector tehnocrat care să înțeleagă managementul academic, să aibă viziunea și forța de a duce Universitatea în direcția pe care și-o asumă întreaga Universitate prin planul managerial pe care aceasta îl acceptă. Este o dovadă a maturității decizionale a cadrelor didactice din Universitate și este o dovadă în plus, de aliniere a Universității la standardele de funcționare internaționale. În universitățile performante, rectorul este ales prin concurs și nu este produsul unui vot universal în care pot apărea și elemente subiective, nu doar obiective, așa cum se întâmplă în oricare situație în care încerci să obții votul majorității. Nu vreau să spun că metoda de alegere prin vot universal nu este o metodă bună. Este o metodă corectă, democratică, prin care am trecut și eu în 2012, care are eficiență și care are avantajul faptului că transmite susținerea unei mase importante de votanți. Cred însă că pentru Universitate este mai bine să aibă un rector ales pe baza unei performanțe manageriale și a unei viziuni de ansamblu pe care acesta trebuie să o aibă și mai puțin, în baza popularității.

Rep.: Care sunt următorii pași?
L.A.: În ianuarie, se va vota componența Senatului și a Consiliilor facultăților, în februarie se vor depune candidaturile pentru poziția de rector, în martie se va desfășura concursul pentru ocuparea postului de rector, iar în lunile aprilie și mai se vor face nominalizările pentru celelalte funcții de conducere în Universitate: prorectori, decani și prodecani.

Rep.: Cum arată planul dumneavoastră de management?
L.A.: Firul roșu al planului managerial este continuitatea. Este natural ca proiectele începute în actualul mandat să îmi doresc să le continui în mandatul următor, dacă voi câștiga concursul de rector. Vor exista, cu siguranță, și abordări noi și anumite reașezări ale unor priorități. Mă refer, în primul rând, la intenția de a începe efectiv implementarea unei reforme curriculare de substanță în învățământul medico – farmaceutic, care să aducă mai aproape studentul de cadrul didactic, care să personalizeze modul de predare și să-l centreze pe probleme și pe cazuri clinice, care să facă învățământul mai aplicativ și mai puțin teoretic. Este un proces extrem de complex, pe care îl văd derulându-se în cel puțin trei sau patru ani, pentru că el nu înseamnă doar niște modificări administrative, ci înseamnă un proces laborios de reformare a modului de gândire pedagogică a cadrelor didactice, a studenților, eforturi susținute pentru a regândi curriculele de învățământ și evident, acceptarea unui mod nou de învățământ, care deja e acceptat de alte universități.
Un al doilea obiectiv este internaționalizarea Universității, pe care o văd inclusă în rețelele internaționale, nu doar pe segmentul de schimburi de studenți și de cadre didactice, ci mai ales, mă refer la integrarea într-o rețea internațională de cercetare, în care Centrul Avansat de Cercetări Medicale și Farmaceutice, pe care l-am deschis în luna decembrie, va avea un rol important.
Un al treilea obiectiv este schimbarea abordării la nivel administrativ, în sensul în care doresc o descentralizare accentuată a deciziei, o preluare a cât mai multor atribuții spre zona decanatelor, intenția mea fiind aceea de a mă concentra mai mult pe segmentul de dezvoltarea instituțională și de investiții pe care Universitatea trebuie să le facă în perioada care urmează.
Un al patrulea obiectiv important este atragerea de fonduri europene, pentru că ele reprezintă sursa cea mai generoasă și mai stabilă de venituri pentru o universitate în acest moment. Avem o echipă antrenată, performantă, cu care am încheiat o serie de proiecte importante în decembrie și care deja începe să lucreze pentru proiectele pe care le vom depune la începutul anului 2016.

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Mureș: Dotări pentru instituțiile din prima linie de luptă împotriva Covid-19!

În perioada 16-27 martie, în folosința instituțiilor din Județul Mureș care luptă în prima linie …

Share
Share