Home / Sanatate / Gerul de afară, dușmanul organismului. Cum facem față temperaturilor scăzute

Gerul de afară, dușmanul organismului. Cum facem față temperaturilor scăzute

recomandari gerTemperaturile scăzute din această perioadă pot avea efecte negative asupra corpului nostru, atât din punct de vedere al afecțiunilor care pot să apară, iar aici ne referim la degerături, viroze respiratorii, dureri de cap și hipotermie, cât și din punct de vedere al alimentației pe care o avem. Iarna, o alimentație sănătoasă și echilibrată reprezintă o adevărată provocare, având în vedere că multe persoane se plâng de faptul că iau în greutate în anotimpul rece. Totuși, putem să ne menținem greutatea ideală și fim sănătoși în același timp dacă ținem cont de recomandările nutriționiștilor și, evident, dacă facem mișcare.

Monica Sânpălean, nutriţionist – dietetician ne învață ce nu trebuie să lipsească, în această perioadă, din coșul de cumpărături: fructe de sezon: kiwi, grapefruit, portocale, clementine, mandarine, ananas, rodii, banane, kaki, bogate în vitamine, minerale, fibre și apă; nuci, semințe: nuci, alune, migdale, caju, semințe de floarea soarelui, semințe de dovleac, pentru aportul de vitamina E, cu rol antioxidant și de protecție a pielii; leguminoase: fasole boabe, linte, mazăre, năut, numai potrivite pentru o masă fără carne; legume: morcovi, ardei gras, ceapă, usturoi. În lipsa legumelor proaspete, legumele congelate sunt o alternativă foarte bună, acestea fiind congelate în plin sezon și cu un conținut semnificativ de nutrienți. Consumați cât mai multe legume preparate la abur, la cuptor sau în wok; lactate: iaurt, sana, kefir, pentru aportul de probiotice și menținerea sănătății florei intestinale; pește gras: somon, ton, sardine, macrou, pentru aportul de acizi grași polinesaturați, vitamina D, calciu, fier, zinc, cu rol în susținerea sistemului imunitar.

Apa, cea mai bună sursă de hidratare
Iarna, mulți dintre noi ne confruntăm cu probleme ale tenului și cu deshidratarea. Specialiștii ne sfătuiesc să consumăm la fel de multe lichide și în această perioadă, chiar dacă senzația de sete este mai puțin prezentă. Totodată, se recomandă sucurile naturale preparate în casă și ceaiul verde. O plimbare ușoară sau practicarea unui sport reprezintă modalitați prin care reușim să ne menținem în formă. „Deși senzația de sete este mai puțin prezentă față de alte anotimpuri, aportul de lichide trebuie să fie același (35-40 ml apă/kg corp). Apa este cea mai bună sursă de hidratare, dar ca alternative puteți opta pentru ceai verde, infuzii de fructe sau sucuri de fructe făcute în casă. Deoarece zilele sunt mai scurte și timpul petrecut la soare este diminuat, scade și cantitatea de vitamina D pe care o sintetizăm. Încercați să găsiți activități în aer liber care vă fac plăcere fie că este vorba de o plimbare ușoară sau practicarea unui sport de iarnă”, a recomandat Monica Sânpălean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Cum devenim prieteni cu emoțiile noastre?

Emoțiile ne influențează viața de zi cu zi. Ele reprezintă expresia emoțională a unei experiențe …