Share

Home / Administratie / Pompierii mureşeni, la raport. Vezi statisticile şi rezultatele anului 2015!

Pompierii mureşeni, la raport. Vezi statisticile şi rezultatele anului 2015!

111Conducerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş a prezentat vineri, 29 ianuarie, raportul de eveluare a activităţii instituţiei pe anul 2015.

Redăm în rândurile de mai jos conţinutul integral al documentului:

“Activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al Judeţului Mureş s-a desfăşurat în baza prevederilor art.10 din Ordonanţa Guvernului nr.88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.363/2002, modificată şi completată prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.25/2004 aprobată prin Legea nr.329/2004, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă aprobată prin Legea nr.15/2005, Hotărârea Guvernului României nr.1490/2004 cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului României nr.1492/2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste.

Situaţia intervenţiilor

Din totalul celor 18.747 cazuri de urgenţă la care a fost solicitată unitatea în anul 2015, 1477 au fost în cazul situaţiilor de urgenţă, iar 17.270 au fost solicitări de asistenţă medicală de urgenţă şi descarcerare, în medie 51,3 intervenţii pe zi, numărul solicitărilor crescând cu22,29%, comparativ cu anul 2014 când am fost solicitaţi la 15.505 cazuri de urgenţă (din care 1383 situaţii de urgenţă şi 14.122 solicitări de asistenţă medicală de urgenţă şi descarcerare).

Tabel 1. Situaţia intervenţiilor 2014 – 2015

Categorii de intervenţii 2014 2015 Variaţia
Total intervenţii altele decât SMURD 1383 1477 +6,79%
Intervenţii SMURD 14122 17270 +22,29%
Total intervenţii 15.505 18.747 +20,9%

Intervenţii la situaţii de urgenţă altele decât SMURD

În anul 2015, unitatea a fost solicitată să intervină la 1477 situaţii de urgenţă faţă de 1383 în anul 2014, numărul solicitărilor crescând cu 6,79% în anul 2015 comparativ cu 2014.

Tabel 2. Situaţia intervenţiilor la situaţii de urgenţă altele decât SMURD 2014 – 2015

Tipul intervenţiei Anul 2014 Anul 2015 Variaţia
Incendii 398 500 +25,62%
Arderi necontrolate 114 175 +34,8%
Asistenţă persoane 144 129 -10,4%
Inundaţii 24 44 +83,33%
Evenimente publice de amploare ce pot genera situaţii de urgenţă 87 64 -26,43%
Misiuni pirotehnice 76 69 -9,21%
Salvări animale 23 13 -43,47%
Alte intervenţii 383 483 +26,1%
TOTAL 1383 1477 +6,79%

Numărul total de intervenţii altele decât SMURD pe luni şi zile

Cele mai multe intervenţii în anul 2015 s-au înregistrat în luna Martie – 203 de intervenţii iar ceea mai mare creştere a numărului de intervenţii / lună comparativ cu anul 2014 a fost în luna Aprilie (creşterea fiind de 74,82%).

Tabel 3. Numărul total de intervenţii altele decât SMURD pe luni

LUNA Număr de intervenţii pe luni 2014 Număr mediu de intervenţii pe zi Număr de intervenţii pe luni 2015 Număr mediu de intervenţii pe zi Variaţia
IANUARIE 111 3,58 117 3,77 + 5,41 %
FEBRUARIE 65 2,32 87 3,1 + 33,85%
MARTIE 155 5,00 203 6,54 + 30,97 %
APRILIE 91 3,03 160 5,33 + 74,82 %
MAI 87 2,81 121 3,9 + 39,08 %
IUNIE 106 3,53 129 4,3 + 21,7 %
IULIE 139 4,48 121 3,9 -11,95 %
AUGUST 145 4,68 140 4,5 -3,45 %
SEPTEMBRIE 122 4,07 112 3,73 -8,2 %
OCTOMBRIE 111 3,58 95 3,06 -14,41 %
NOIEMBRIE 110 3,67 82 2,73 -25,45 %
DECEMBRIE 141 4,55 110 3,54 -21,99 %
TOTAL 1383 3,79 1477 4,04 +6,8 %

Repartiţia intervenţiilor în situaţii de urgenţă (altele decât SMURD) pe subunităţi/SVSU

Echipajele de intervenţie din cadrul subunităţilor operative îşi desfăşoară activitatea în următoarele unităţi administrativ teritoriale:

  • municipiile Tg Mureş, Reghin, Sighişoara şi Tîrnăveni;
  • oraşele Sărmaşu, Miercurea Nirajului şi Luduş;
  • comunele Deda şi Râciu.

În ceea ce priveşte repartiţia situaţiilor de urgenţă (altele decât SMURD) la care au intervenit subunităţile operative situaţia este următoarea:

Tabel 4. Tabel comparativ cu situaţia intervenţiilor pe subunităţi în anii 2014 – 2015

Nr. crt. Subunitatea 2014 2015 Variaţia intervenţiilor
1 Detaşamentul de pompieri Tg. Mureş 746 795 +6,56%
2 Detaşamentul de pompieri Reghin 241 274 +2,18%
3 Detaşamentul de pompieri Sighişoara 171 197 +13,69%
4 Secţia de pompieri Tîrnăveni 106 146 +37,73%
5 Secţia de pompieri Sărmaşu 73 65 -10,95%

Intervenţii pentru stingerea incendiilor:

  • 01.2015 – incendiu casa de locuit în Sângeorgiu de Pădure în urmă căruia şi-au pierdut viata 2 copii.
  • 08.2015 – incendiu 3 case de locuit cu anexe în localitatea HODAC;
  • 12.2015 – incendiu acoperiş hală de producţie în SOVATA;
  • 02.2015 – explozie urmată de incendiu la o casă de locuit din comuna Ghindari. La intervenţie au participat forţe din cadrul Gărzii de Intervenţie Tg. Mureş şi Miercurea Nirajului cu 2 autospeciale iar în sprijin au participat SVSU Sovata şi Ghindari cu un echipaj cu autospecială. Întervenţia a fost condusă de grupa operativă a inspectoratului prin şeful COJ.
  • 12.2015 – incendiu hală metalică şi magazie în loc. Recea oraşul   Ungheni unde a intervenit Detaşamentul Tg Mureş cu 4 autospeciale de lucru cu apă şi spumă şi SVSU Iernut cu o autospecială.

Intervenţie la accident rutier cu mutiple victime:

  • 12.2015 accident rutier pe E -60 localitatea Ungheni în care au fost implicat un autocamion în care se afla o persoană – conducătorul auto şi două autoturisme în care se aflau 7 persoane adulte. La intervenţie au participat forţe din cadrul Detaşamentului de pompieri Tg –Mureş, grupa operativă din cadrul inspectoratului precum şi echipaje medicale aparţinând UPU – SMURD Tg Mureş.

Intervenţii S.M.U.R.D.

S.M.U.R.D. a fost solicitat să intervină în 17.270 cazuri (în medie 47,31 pe zi), faţă de anul 2014 a crescut cu 22,29% numărul intervenţiilor la care au intervenit echipajele S.M.U.R.D.

  1. Indicatori de performanţă
Indicatori de performanţă 2014 2015 Variaţia
Număr de intervenţii la 100.000 locuitori 2567 3143 + 22,43%
Număr de intervenţii la 1000 de km2 2109 2590 + 22,80%
Timp mediu de răspuns în mediu urban (minute) 5:01 5:14 + 4,31%
Timp mediu de răspuns în mediu rural (minute) 12:30 12:24 – 0,8%

Serviciile mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare, îşi desfăşoară activitatea în 14 locaţii (6 echipaje în cadrul subunităţilor operative şi 8 echipaje în cadrul Serviciilor Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă – respectiv – Acăţari, Luduş, Sovata, Ibăneşti, Iernut, Deda, Rîciu, Miercurea Nirajului). Din cele 14 echipaje SMURD, 3 echipaje sunt încadrate numai cu personal din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, 3 echipaje sunt mixte (personal din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciilor Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă) şi 8 echipaje sunt încadrate numai cu personal din cadrul Serviciilor Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă.

Numărul total de intervenţii SMURD pe luni şi zile

Tabel 7. Numărul total de intervenţii SMURD pe luni

LUNA Număr de intervenţii pe luni 2014 Număr mediu de intervenţii pe zi Număr de intervenţii pe luni 2015 Număr mediu de intervenţii pe zi Variaţia
IANUARIE 1092 35 1293  41,7 +18,41%
FEBRUARIE 949 33 1377 49,17 +45,10%
MARTIE 1161 37 1376  44,38 +18,52%
APRILIE 1122 37 1402  46,73 +24,96%
MAI 1190 38 1386  44,7 +16,47%
IUNIE 1202 40 1424  47,46 +18,47%
IULIE 1322 42 1773  57,19 +34,11%
AUGUST 1300 41 1725  55,64 +32,69%
SEPTEMBRIE 1235 41 1372  45,73 +11,09%
OCTOMBRIE 1183 38 1423  45,9 +20,29%
NOIEMBRIE 1138 37 1340  44,66 +17,75%
DECEMBRIE 1228 39 1379 44,48 +12,30%
TOTAL 14122  38,69 17270 47,31 +18,22%

Tabel 8. Clasificarea intervenţiilor SMURD după tipul de intervenţie

TIPUL INTERVENŢIEI 2014 2015 VARIAŢIA
INTOXICATII 655 986 +50,53 %
AFECTIUNI CARDIACE 789 1004 +27,25 %
TRAUMATISME 3312 3960 +19,57 %
ARSURI 33 55 +66,67 %
SCR RESUSCITAT 120 177 +47,50 %
DIVERSE CHIRURG. SI NEUROCHIRURG 166 250 +50,60 %
DIVERSE AFECTIUNI MEDICALE 6124 7454 +34,36 %
DIVERSE NEUROLOGICE SI PSIHIATRICE 553 701 +26,76 %
DIVERSE ALTE AFECŢIUNI 683 814 +19,18 %
SCR NERESUSCITAT 319 304 -4,70 %
BOLNAV GASIT DECEDAT 83 80 -3,61 %
TRANSPORTAT INTERCLINIC MEDICALIZAT 30 26 -13,33 %
ACCIDENT RUTIER PRIM AJUTOR 649 677 +4,31 %
ACCIDENT FEROVIAR PRIM AJUTOR 13 9 -30,77 %
DESCARCERARE SI PRIM AJUTOR 40 46 +15,00 %
ALTE INT 553 727 +31,46 %
T O T A L 14122 17270 +27,77 %

Tabel 9. Intervenţii SMURD pe luni şi mediu (urban / rural)

LUNA Număr de intervenţii SMURD pe luni 2014 Număr de intervenţii SMURD pe luni 2015 Variaţia
  Urban 2014 Rural 2014 Urban 2015 Rural 2015 Urban Rural
IANUARIE 480 612 591 702 23,13 14,71
FEBRUARIE 434 515 578 799 33,18 55,15
MARTIE 521 640 581 795 11,52 24,22
APRILIE 512 610 593 809 15,82 32,62
MAI 542 648 584 802 7,75 23,77
IUNIE 509 693 638 786 25,34 13,42
IULIE 566 756 787 986 39,05 30,42
AUGUST 586 714 810 915 38,23 28,15
SEPTEMBRIE 577 658 686 686 18,89 4,26
OCTOMBRIE 526 657 724 699 37,64 6,39
NOIEMBRIE 497 641 676 664 36,02 3,59
DECEMBRIE 544 684 693 686 27,39 0,29
TOTAL 6294 7828 7941 9329 26,17 19,17

Tabel 10. Situaţia persoanelor asistate

Anul 2014 2015 Variaţia
Aduţi 12631 16025 +26,87%
Copii 1236 1551 +25,48%
Total 13867 17576 +26,74%

Incendii

În anul 2015, stingerea incendiilor în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Mureş s-a realizat de către următoarele structuri:

Tabel 11. Stingerea incendiilor pe structuri de intervenţie

LUNA Număr de intervenţii SMURD pe luni 2014 Număr de intervenţii SMURD pe luni 2015 Variaţia
  Urban 2014 Rural 2014 Urban 2015 Rural 2015 Urban Rural
IANUARIE 480 612 591 702 23,13 14,71
FEBRUARIE 434 515 578 799 33,18 55,15
MARTIE 521 640 581 795 11,52 24,22
APRILIE 512 610 593 809 15,82 32,62
MAI 542 648 584 802 7,75 23,77
IUNIE 509 693 638 786 25,34 13,42
IULIE 566 756 787 986 39,05 30,42
AUGUST 586 714 810 915 38,23 28,15
SEPTEMBRIE 577 658 686 686 18,89 4,26
OCTOMBRIE 526 657 724 699 37,64 6,39
NOIEMBRIE 497 641 676 664 36,02 3,59
DECEMBRIE 544 684 693 686 27,39 0,29
TOTAL 6294 7828 7941 9329 26,17 19,17

Tabel 12. Principalele cauze care au dus la producerea incendiilor

Cauze de incendiu Anul 2014 Anul 2015 Variaţia
Foc deschis 27,21% 27,17% -0,04%
Instalaţii electrice defecte, improvizate, lăsate sub tensiune 17,84% 19,51% +1,67%
Acţiune intenţionată 10,81% 10,8% -0,01%
Coş burlan de fum deteriorat ori neizolat corespunzător 17,84% 14,28% -3,56%
Sisteme de încălzire defecte, improvizate, nesupravegheate 3,24% 4% +0,76%
Fumatul 6,49% 7,31% +0,82%
Sudură, autoaprindere, scântei mecanice, produse inflamabile, ICS, trăsnet, alte 6,67% 1,74% -4,93%
Cenuşă, jar sau scânteie 7,21% 2,61% -4,6%
Jocul copiilor cu focul 2,70% 1,56% -1,14%

Numărul persoanelor decedate în urma incendiilor produse în zona de competenţă a unităţii în anul 2015 a fost de 9 persoane.

Exerciţii

Pentru creşterea capacităţii de intervenţie, a gradului de profesionalizare a efectivelor subunităţilor de intervenţie, perfecţionarea concepţiei de acţiune şi pregătirea personalului s-a executat coordonarea, analiza, evaluarea a 60 exerciţii executate de subunităţi.

De asemenea comanda inspectoratului prin Centrul Operaţional a organizat şi condus un număr de 4 exerciţii de cooperare cu structurile şi instituţiile cu funcţii de sprijin astfel:

  • Gestionarea unei situaţii de urgenţă generată de incendiu la Teatrul Naţional Tg.Mureş;
  • Gestionarea unei situaţii de urgenţă generată de producerea unui accident aviatic în Aeroportul Transilvania Tg.Mureș;
  • Exerciţiu cu forţe şi mijloace în teren pentru gestionarea unei situaţii de urgenţă generată de incendiu la Hotel Aluniş;
  • Gestionarea unei situaţii de urgenţă generată de accident cu victime multiple prin deraierea unui tren de persoane în tunelul de la intrare în localitatea Sighişoara.

În cadrul acestor exerciţii au fost angrenate atât forţe şi mijloace din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş cât şi forţe ale Inspectoratului de Poliţie Judeţean, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean şi Gruparea Mobilă de Jandarmi, unităţi ale Ministerul Apărării Naţionale, SMURD, Serviciul de Ambulanţă Judeţean, precum şi alte instituţii cu funcţii de sprijin, punându-se în aplicare planurile de cooperare întocmite între aceste instituţii.

De asemenea în perioada 19.09.-26.09.2015 ISU Horea al Judeţului Mureş a participat cu efective în număr de 2 echipaje la un exerciţiu internaţional de cooperare cu forţe organizat de către NATO în Ucraina.

Activitatea de prevenire

Obiectivul şi direcţia prioritară de acţiune avută în vedere în anul 2015

Obiectiv:

Integrarea acţiunilor preventive în ansamblul global al eforturilor inspectoratului în vederea gestionării riscurilor la nivel judeţean şi creşterea nivelului de pregătire şi educare a populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă.

Direcţie prioritară de acţiune:

Asigurarea unui management adecvat al situaţiilor de urgenţă la nivel local prin diversificarea acţiunilor, formelor şi mijloacelor de informare şi educare a populaţiei.

Tabel 13. Activități desfășurate în perioada ianuarie – noiembrie 2014 comparativ cu ianuarie – noiembrie 2015

ACTIVITATEA 2014 2015 Variaţia
Avize emise p.s.i. 152 127 – 16,44 %
p.c. 1 1
Autorizaţii emise p.s.i. 75 110 + 46,66 %
p.c. 3 1 – 66,67 %
Avize la planuri de urgenţă internă 2 2
Avize la planuri de evacuare în situaţii de urgenţă 116 37 – 68, 1 %
Avize la transportul deşeurilor periculoase 124 157 + 26,61 %
Controale P.S.I. Societăţi/instituţii de proiectare 2 0
Obiective de investiţii 12 32 + 166,66 %
Operatori economici 532 643 + 20,86 %
Obiective cu substanţe periculoase 10 11 + 10 %
Instituţii 409 318 – 22,24 %
Construcţii hidrotehnice 33 14 – 57,57 %
Puncte de comandă 6 10 + 66,66 %
Localităţi 102 115 + 12,74 %
Controale P.C. Adăposturi 61 15 – 75,4 %
Localităţi în zona de planificare la urgenţă 24 18 – 25 %
Localităţi în zona de inundabilitate 164 106 – 35,36 %
Zone cu alunecări/prăbuşiri de teren 47 32 – 31, 91 %
Localităţi afectate de alunecări/prăbuşiri de teren 22 32 + 45,45 %
Verificări sirene 212 232 + 9, 43 %
Spaţii de evacuare verificate 592 422 – 28, 71 %
Deficienţe Constatate Apărarea împotriva incendiilor 4015 3831 – 4, 58 %
Protecţie civilă 946 810 – 14, 37 %
Soluţionate Apărarea împotriva incendiilor 1244 1070 – 13,98 %
Protecţie civilă 72 60 – 16,66 %
Sancţiuni Apărarea împotriva incendiilor Avertismente 2752 2602 – 5,45 %
Amenzi 129 235 + 82, 17 %
Cuantum 226500 809862 + 257,55 %
Protecţie civilă Avertismente 767 688 – 10,29 %
Amenzi 7 8 + 14, 28 %
Cuantum 6500 4200 – 35,38 %
Exerciţii de alarmare În caz de incendiu 303 447 + 47,52 %
Situaţii de protecţie civilă Alarmare publică 34 26 – 23,52 %
Ex. de evacuare 151 204 + 35, 09 %
Informare preventivă Apărare împotriva incendiilor Articole presă 153 202 + 32,02 %
Emisiuni radio tv 254 220 – 13,38%
Broşuri 1168 126 – 89,21 %
Pliante 5765 5047 – 12,45 %
Afişe 352 203 – 42,32 %
Instr. Op. Ec. 598 429 – 28,26 %
Instr. instituţii 459 247 – 46,18 %
Instr. localităţi 317 172 – 45,74 %
Protecţie civilă Articole presă 569 178 – 68,71 %
Emisiuni radio tv 563 202 – 64,12 %
Broşuri 873 10 – 98,85 %
Pliante 3461 1043 – 69,86 %
Afişe 252 36 – 85,71 %
Instr. Op. Ec 160 149 – 6,87 %
Instr. instituţii 221 107 – 51,58 %
Instr. localităţi 70 58 – 17, 14 %

Sancţiuni:

Pentru încălcările normelor ce au constituit contravenţii s-au aplicat un număr 2602 avertismente şi 235 amenzi pe linia apărării împotriva incendiilor în cuantum de 809.862 RON respectiv 668 avertismente pe linia protecţiei civile şi 8 amenzi în cuantum de 4.200 RON. Cuantumul amenzilor aplicate în 2015 a crescut cu 249,38 % faţă de anul 2014.

Avize – autorizaţii:

Activitatea de avizare şi autorizare s-a efectuat cu respectarea prevederilor legale şi reglementărilor tehnice privind categoriile de construcţii şi instalaţii specifice, fiind emise:

  • 127 avize de securitate la incendiu
  • 1 aviz de protecţie civilă
  • 110 autorizaţii de securitate la incendiu
  • 45 acorduri pentru organizarea jocurilor de artificii
  • 260 adrese pentru obiective care nu se încadrează în prevederile H.G.R. 1739/2006
  • 200 solicitari in scris pentru emitere punct de vedere
  • 1 autorizaţie de protecţie civilă
  • 38 acorduri pentru comercializarea articolelor pirotehnice
  • 2 avize plan urgenţă internă,
  • 37 avize la planuri de evacuare în situaţii de urgenţă
  • 157 avize transporturi periculoase.
  • 2 aviz raport de securitate
  • 737 notificări transporturi deşeuri periculoase

De asemenea un număr de 40 avize de securitate la incendiu, 2 avize de protecţie civilă si 58 autorizaţii de securitate la incendiu au fost respinse, datorită nerespectării prevederilor actelor normative în vigoare.

            Cadre din cadrul Inspecţiei de Prevenire au fost cooptate în colective de control împreună cu reprezentanţi ai altor instituţii şi agenţii cum ar fi: A.P.I.A., Agenţia pentru Protecţia Mediului Mureş, Garda Naţională de Mediu – Comisariatul judeţean Mureş, S.G.A. Mureş, I.P.J. Mureş, Poliţia locală Tg. Mureş;

Activităţi de pregătire desfăşurate cu serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă

Au fost executate 100 controale de sprijin şi îndrumare la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă şi 21 controale la serviciile private pentru situaţii de urgenţă. Pe timpul controalelor s-au desfăşurat 107 exerciţii şi aplicaţii cu serviciile voluntare şi 26 cu serviciile private.

În perioada ian – noi 2015 s-au desfăşurat convocări de specialitate cu şefii S.V.S.U. şi S.P.S.U. din judeţ, în cadrul cărora au fost prezentate materiale de interes general, legislaţie specifică şi totodată au fost clarificate aspecte referitoare la aplicarea legislaţiei la condiţiile specifice fiecărui S.V.S.U. / S.P.S.U. De asemenea s-au desfăşurat instruiri cu specialişti de prevenire ai serviciilor voluntare.

La faza judeţeană a concursurilor profesionale, desfăşurată în luna iunie a serviciilor pentru situaţii de urgenţă, Serviciul Privat pentru Situaţii de Urgenţă al SC AZOMUREŞ SA Tg. MUREŞ şi SVSU al oraşului Iernut au obţinut locurile I şi dreptul de a reprezenta judeţul Mureş la faza interjudeţeană în luna iulie în judeţul Braşov unde SVSU al oraşului Iernut s-a clasat pe locul I şi s-a calificat mai departe la faza naţională la Iaşi.

Relații international

Anul 2015 a reprezentat pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Horea” al judeţului Mureş o continuare firească a relaţiilor internaţionale demarate anterior.

În perioada 21-28 iunie 2015 o delegaţie din partea Departamentului de Pompieri din Shropshire şi Departamentului de Pompieri din Merseyside (Liverpool), Marea Britanie a sosit în judeţul Mureş pentru a aduce în judeţul Mureş 5 autospeciale pentru stins incendii pentru Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă din Band, Batos, Gornesti, Ibanesti si Riciu. Pompierii din Shropshire şi Liverpool au desfăşurat programe de pregătire a personalului S.V.S.U. pentru familiarizarea acestora cu echipamentele din dotarea autospecialelor.

Membrii celor 2 servicii de pompieri din Marea Britanie au revenit în luna noiembrie cu încă 2 autospeciale pentru stins incendii pentru Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă din Bala si Vatava precum si cu 2 autoturisme pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Horea” al judeţului Mureş.

Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare reprezintă un model de urmat pentru multe ţări, atât din Europa cât şi de pe alte continente, fapt demonstrat de vizitele de documentare avute în acest an. Delegaţii din mai multe ţări au vizitat unitatea pentru a vedea la faţa locului dotarea şi echipamentele avute la dispoziţie pentru ca acest serviciu să poată acorda asistenţa optimă în caz de nevoie, unul dintre cei mai inalti oaspeti fiind Alteta Sa Regala Printesa Muna al Hussein din Iordania.

Toate aceste activităţi desfăşurate pe linia relaţiilor internaţionale au adus un plus de cunoştinţe pentru toţi participanţii, fiecare având câte ceva de învăţat de la colegii pompieri din celelalte ţări.

Asigurarea resurselor logistice

În anul 2015, activitatea Serviciului Logistic din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Horea” al jud. Mureş a avut ca obiectiv prioritar asigurarea materială a structurilor subordonate, concomitent cu gestionarea optimă a resurselor avute la dispoziţie.

Compartimentul Tehnic Utilaj și Armament, Geniu, Chimic

Obiectivul principal al activităţii l-a constituit menţinerea în stare de operativitate a tehnicii de luptă şi asigurarea unei bune exploatări a întregului parc auto-moto şi celorlalte mijloace tehnice din înzestrarea inspectoratului.

La această dată parcul auto al inspectoratului este alcătuit dintr-un număr de 88 autovehicule şi toate sunt alocate la drepturi de consum. Raportat la anul 2014 în cursul anului 2015 au intrat în dotarea inspectoratului 3 autoturisme Dacia DUSTER 1,5 DCi, primite prin redistribuire de la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

În anul 2015 s-a mai primit prin contract de comodat de la Primăria comunei Sântana de Mureş, o autospecială de lucru cu apă şi spumă de intervenţie rapidă POMPIERA AB16250 F, pe şasiu DAC Lancer.

Din cele 88 mijloace auto toate sunt operative, dar numai 81 sunt alocate la drepturi de consum, iar în rezerva operativă sunt 6 autospeciale de lucru cu apă şi spumă şi 1 ambulanţă, fapt pentru care trebuie apreciate eforturile deosebite pe care le-a depus personalul tehnic auto din inspectorat, având în vedere următoarele aspecte:

  1. 43% din întreg parcul auto are o vechime în exploatare de peste 10 ani;
  2. exploatarea autospecialelor de intervenţie se efectuează în condiţii grele şi timp îndelungat;
  3. dotarea insuficientă a atelierelor şi punctelor de asistenţă tehnică cu utilaje, aparate sau scule necesare reparării autovehiculelor;
  4. aprovizionarea foarte dificilă a unor subansamble sau piese de schimb din componenţa instalaţiilor speciale ale tehnicii de luptă ( acestea au fost scoase din fabricaţie).

Faţă de necesarul prevăzut în tabela de înzestrare, inspectoratul se confruntă cu importante deficite, totalizând 26 de mijloace auto, din care 13 autospeciale şi 13 autovehicule de transport.

Având în vedere cele prezentate, în scopul îndeplinirii corespunzătoare a misiunilor specifice se impune înzestrarea inspectoratului cu mijloace auto din noua generaţie, (cu prioritate autospeciale de intervenţie) atât pentru întinerirea parcului de tehnică auto, cât şi pentru acoperirea deficitelor existente.

Asigurarea managementului comunicării

  • Au fost transmise mass-mediei 197 buletine informative şi comunicate de presă (177 în anul 2014);

Grafic 2. Situaţia comparativă 2014 – 2015 a buletinelor informative şi comunicatelor de presă transmise mass-mediei

  • În mass-media centrală şi locală au apărut 3936 referiri la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş față de 2243 în anul 2014. Din acestea 1608 au fost în presa scrisă față de 1062 în anul 2014, 1474 la posturile de televiziune față de 805 în anul 2014 şi 854 la posturile de radio față de 376 în anul 2014;

Tabel 17. Situaţia comparativă 2014 – 2015 a referirilor la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş

 Mass-media 2014 2015 Variaţia
Presa scrisă 1062 1608 +51,41%
Televiziune 805 1474 +83,10%
Radio 376 854 +127,12%
Total 2243 3936 +75,47%

Din cele 3936 de apariţii în mass-media, în anul 2015, referitoare la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş, 638 au fost favorabile (16,2%), 3.298 au fost neutre (83,8%), fără a fi referiri defavorabile la adresa instituţiei;

Inspector şef

Col. dr. ing. Dorin OLTEAN”

 

 

 

Share

1 comentariu

  1. cultul personalitatii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

EXCLUSIV. Sovata, cea mai completă stațiune balneo din România

Conducerea Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) a conferit Orașului Sovata premiul pentru …

Share
Share