Cum ar putea arăta transportul public în Tîrgu Mureș și Zona Metropolitană? Administratie
  • ligia.voro
  • 0 comentarii
  • 253 Vizualizări

Cum ar putea arăta transportul public în Tîrgu Mureș și Zona Metropolitană?

Foto transport_edited

Primarul Dorin Florea a prezentat, miercuri, succint “Studiul de oportunitate privind investiții în sisteme de transport public de mare capacitate în Tîrgu Mureș”.

 

“E vorba de Tîrgu-Mureș, atât pe culoarul de autostrăzi cât și trenuri de viteză cât și aeroportul. Iar studiul acesta prevede exact ce este necesar de făcut în Tîrgu Mureș, dar în același timp, ceea ce am recomandat și Reghinului, Ungheniului să fim generoși în a ne susține potențialul și a fi printre primele 10 orașe ale țării. Dacă nu se dorește acest lucru, să fie primit, involuăm frumos și ajungem exact ca Miercurea Nirajului”, a declarat edilul.
Este unul dintre proiectele care ar putea fi finanțat din fonduri europene, fonduri care sunt încă blocate pe noul program de dezvoltare regională. “Sunt chiar îngrijorat pentru fondurile care vor veni, este o chestie utopică, deși se știe foarte clar, nu știi pe ce, unde, ce proiecte, ce să faci? Eu fac aceste studii în ciuda la ce a spus nu știu care să nu fac studii. Dacă nu fac studii, în primul rând nu mai are ce să voteze consiliul, în al doilea rând nu pot să apreciez niște indicatori pe care îi prevede legea, nu poți să faci nimic dacă nu ai indicatorii tehnico-economici aprobați și trei: nu poți să faci nicio licitație pentru o lucrare, pe bază la ce depui un proiect european dacă nu ai studiu?”, a declarat edilul.
“Studiul de oportunitate privind investiții în sisteme de transport public de mare capacitate în Tîrgu Mureș” a fost realizat de Alstom Transport SA și ETL Business Plus SRL și are ca obiect “analiza posibilităților de soluționare a problemelor de circulație și transport prin promovarea și implementarea la scara orașului și a zonei sale metropolitane a unui sistem de sistem de transport public bazat pe principiul ierarhizării rutelor și al organizării unor centre inter- și intra-modale de schimb pentru călători”, după cum au arătat autorii săi.

 

Ce conține studiul…

 

Asemenea studiului de transport întocmit anul trecut de Incertrans SA și acesta propune diminuarea traficului individual motorizat în interiorul municipiului și Zonei Metropolitane Tîrgu Mureș pentru reducerea poluării fonice, fluidizarea activității de transport și reducerea congestiei rețelei de transport, respectiv inițiază, de asemenea, reorganizarea rutelor de transport public, însă pe un criteriu ierarhic, în jurul unor magistrale de transport, alimentate de rutele de transport public urban secundare și de rutele de transport public metropolitan. Autorii propun adoptarea principiului de transport de tip centru-spiță (hub-and-spoke) prin crearea unor stații de transport public de interschimb, care să permită transferul facil între vehicule de același mod sau moduri diferite de transport.
În studiu sunt desenate șapte magistrale către care vor converge rutele secundare urbane și cele metropolitane, spun autorii.
Cele șapte magistrale care includ și transportul pe cale ferată ar fi următoarele:
MAGISTRALA M1
Localizare: Traseul existent al liniei de cale ferată 405 (Războieni – Tîrgu Mureș – Deda)
MAGISTRALA M2
Localizare: Zona de Sud / Sud-Est al Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Intersecție DN13/B-dul 1 Decembrie/Calea Sighișoarei – B-dul 1 Decembrie – Str. Tudor Vladimirescu (canal Pârâu Pocloș) – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Str. Belșugului – Str. Tamas Erno (Nod Stadionul Municipal) – Str. Somnului – Str. Tudor Vladimirescu
MAGISTRALA M3
Localizare: Zona de Centrală și de Est a Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Gara Centrală – Piața Gării – Str. Gh Doja – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Revoluției – Str. 22 Decembrie – Nod Weekend (Tangentă CF-Str. 22 Decembrie)
MAGISTRALA M5
Localizare: Zonele de Est, Centru și Nord ale Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Complex Weekend – Str. 22 Decembrie – Str. Gh. Marinescu – Piața Bernady Gyorgy – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Călărașilor – Str. Arany Janos – Str. Cuza Vodă – Piața Matei Corvin – Str. Călărașilor (Nod Stadionul Municipal) – Str. Tisei – Str. Bărăganului – Str. Remetea – Nod intersecție Str. Remetea / Str. Pomilor
MAGISTRALA M6
Localizare: Zona Centrală, Vestică și Estică a Municipiului Tîrgu Mureș și malul drept al Mureșului, Nod Weekend (Str. Luntrașilor) – Promenada Mureșului – Strada Insulei – Nod Stadionul Municipal – Promenada Mureșului – viitoare străzi Orașul Științific – Str. Crișului – Str. Libertății – Str. Nicolae Bălcescu – Gara Centrală
MAGISTRALA M7
Localizare: Zonele de Sud și Vest ale Municipiului Tîrgu Mureș, Gara Centrală, Str. Gh. Doja, Str. Bega, Calea Sighișoarei, Nod Intersecție DN13/B-dul 1 Decembrie/Calea Sighișoarei.
“Între măsurile evaluate de prezentul document se numără: o nouă strategie privind asigurarea traficului de tranzit, prin descurajarea tranzitării Municipiului de către traficul de mediu și lung parcurs, adoptarea unei noi politici de parcare atât pentru zonele rezidențiale cât și pentru navetiști, adoptarea de noi politici privind încurajarea mobilității dulci (pietonal și cu bicicleta sau similar) și integrarea acesteia cu sistemul de transport public”, se mai arată în studiu.
Informații mult mai detaliate se găsesc aici
Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE