Home / Invatamant / Elevii mureșeni au strâns peste un milion de absențe în primul semestru

Elevii mureșeni au strâns peste un milion de absențe în primul semestru

Distribuie

12376301_794990867299966_2205524800405296182_nSala festivă a Liceului „Constantin Brâncuși” a găzduit marți, 23 februarie, ședința conducerii Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Mureș cu directorii de școli, în care s-a prezentat raportul despre învățământul mureșean din semestrul I al anului școlar 2015-2016.
12778720_794990887299964_2373072206089374776_oÎn deschiderea întâlnirii, Ștefan Someșan, inspector școlar general ISJ Mureș, a făcut o scurtă radiografie a primelor două zile de simulare a Evaluării Naționale, pentru elevii de clasa a VIII-a. Testarea la cea de-a doua probă, matematică, s-a desfășurat în condiții normale, au fost înscriși 5.119 elevi, din care 4.704 prezenți și 415 absenți, dar motivați cu probleme medicale. Potrivit calendarului Anunțat de Ministerul Educației, în ziua de 24 februarie va avea loc un test de evaluare la limba maternă în școlile unde se predă în limba maghiară și germană, iar elevii vor afla pe data de 4 martie ce rezultate au obținut. În cadrul întâlnirii, Cristina Pantea, psiholog în cadrul Organizației Salvați Copiii Mureș, a vorbit despre campania dedicată părinţilor şi copiilor afectaţi de migraţia economică, persoanelor în grija cărora rămân aceşti copii, dar şi autorităţilor responsabile. În evidenţele ISJ Mureş sunt 4.905 de copii, care au părinţi plecaţi la muncă în străinătate, 1.220 dintre aceştia sunt complet lipsiţi de grija părintească.
„Organizația Salvați Copiii desfășoară o campanie de informare și conștientizare a părinților care pleacă la muncă în străinătate, părinte unic susținător sau ambii părinți, pentru a depune acea notificare la Serviciul Social din cadrul Primăriei Tîrgu Mureș, în care specifică cui lasă în grijă copilul, rude până la gradul IV. Dorința mea este ca directorii unităților de învățământ să-mi faciliteze întâlnirea cu cadrele didactice și chiar cu părinții, să diseminăm informația”, menționează Cristina Pantea.
Numărul mare de absențe ridică semne de întrebare
Potrivit raportului, pe semestrul I al anului școlar 2015-2016, situația absențelor în învățământul de stat ridică un mare semn de întrebare. La ciclul primar, gimnazial și învățământ liceal și tehnic, numărul total de elevi 70.721, au acumulat un număr total de absențe motivate- 641.635, un număr total de 558.343 de absențe nemotivate, cu alte cuvinte, total absențe 1.199.978, adică în jur de 17 pentru fiecare elev. La nivelul de învățământ liceal de zi, seral, fără frecvență și alte forme de învățământ, au fost înregistrați 20.048 de elevi, absențe motivate 364.142, iar absențe nemotivate 188.027, adică un total de 552.169 absențe, respectiv 27 pe elev.
12779172_794990893966630_8701998484884468066_oO școală din Târnăveni, în top
În topul clasamentului unităților de învățământ, ciclul gimnazial privind numărul de absențe raportate la numărul de elevi se află Școala Gimnazială nr.3 Târnăveni în care 144 de elevi au acumulat 12.868 de absențe, adică în jur de 89 pe elev. Din acestea, 9.361 sunt nemotivate. Cel mai bine la acest capitol se află situația Școlii Gimnaziale Răstolița care, la 353 de elevi, s-au înregistrat un total de 353 de absențe, adică 1 pentru fiecare elev. Din acestea, 292 sunt nemotivate. În clasamentul unităților de învățământ, ciclul liceal zi privind numărul absențelor totale raportate la numărul de elevi, cele mai multe absențe au fost acumulate de 64 de elevi ai Liceului Tehnologic „Aurel Perșu”, 7.421 de absențe, adică 116 pe elev. Din acestea, 1648 sunt nemotivate. Cei mai conștiincioși s-au dovedit a fi elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă nr 3 S.A.M. Reghin, unde 31 de elevi au acumulat u total de 46 de absențe, din care 37 nemotivate. La ciclul seral sau fără frecvență, 132 de elevi ai Liceului Tehnologic „Avram Iancu” din Târgu Mureș au acumulat 8844 de absențe. Din acestea, 4.796 sunt nemotivate. Mai serioși au fost, în schimb, cei 29 de elevi ai Liceului Tehnologic ”Domokos Kazmer” din Sovata, care au acumulat un total de 426 de absențe, 421 nemotivate.
La alte forme de învățământ, respectiv ruta progresivă, învățământ profesional, postliceal, maiștri, stagii de practică, un număr de 152 de elevi ai Liceului Tehnologic ”Avram Iancu” au acumulat un total de 10549 de absențe, din care 6812 nemotivate. În schimb, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 3 S.A.M Reghin, totalul de 19 elevi nu a absentat deloc. Inspectoratul Școlar Județean Mureș dorește să se mențină un garant al calității procesului educațional, urmărind promovarea unui învățământ de calitate, modern și flexibil, stimularea creativității, munca în echipă, asigurarea unei bune comunicări strategice interinstiționale, dezvoltarea competențelor profesionale și transversale, care vor oferi un model educațional viabil.
Misiunea ISJ Mureș
Inspectoratul Școlar Județean Mureș consideră că educația este un factor strategic pentru viitorul României. Misiunea întregii instituții este aceea de a asigura un cadru motivant, stimulativ, care să conducă la un învățământ de calitate, prin valorificarea propriilor resurse umane și materiale. În vederea consolidării rolului școlii, ca principală instituție de educație și învățământ, Inspectoratul Școlar Județean va acționa inovativ pentru o abordare integrată a învățării, pentru susținerea dezvoltării actului educațional, a competențelor profesionale și a promovării performanțelor. La nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş, la etapa de selecţie on-line, au fost declarate admise 63 de cadre didactice. În perioada de depunere a portofoliilor, Comisia constituită în acest sens a înregistrat 52 de dosare, sesiunea a 9-a 2015.
186 de persoane îndeplinesc vârsta legală de pensionare
În urma inspecțiilor școlare pe domeniul management instituțional s-a constatat că, școlile îşi definesc propriile scopuri şi politici, dar metodele de realizare a acestora nu sunt întotdeauna foarte clar stabilite. Planurile de dezvoltare sunt stabilite, dar monitorizarea implementării cu succes
a acestora este intermitentă. Echipele manageriale cooperează cu consiliul de administraţie şi cu personalul didactic şi creează relaţii de muncă satisfăcătoare, dar reprezentanții comunității locale nu participă întotdeauna la ședințele Consiliilor de administrație din școli. Uneori nici părinții nu participă. Echipele manageriale au o viziune bună asupra a ceea ce se întâmplă în şcoală şi sprijină pe fiecare în parte, dar nu întotdeauna îl conduce ca echipă spre atingerea scopurilor. Şcolile sunt în general curate şi într-o stare satisfăcătoare. Orarul unității este întocmit corect dar nu respectă întru totul nevoile de vârstă ale elevilor.
În anul școlar 2015-2016, din totalul cadrelor didactice, 186 de persoane îndeplinesc vârsta legală de pensionare, din care 60 de persoane au solicitat să funcționeze ca titular și în anul școlar următor în baza aprobării Consiliului de Administrație al unității de învățământ. Asigurarea unităţilor de învăţământ cu personal didactic calificat la toate disciplinele pentru acoperirea posturilor și orelor din judeţ este o prioritate a inspectoratului școlar.

Exemple de bună practică
În semestrul I al anului școlar 2015-2016 au avut loc concursuri de ocupare a posturilor vacantate pe parcursul anului în mai multe unități de învățământ sau în asociere. Unitățile care au publicat toate posturile vacante conform metodologiei sunt Școala Gimnazială Lunca Bradului, Școala Gimnazială Băgaciu, Școala Gimnazială Suseni, Școala Gimnazială Vânători, Școala Gimnazială Coroisânmărtin, Școala Gimnazială Fântănele, Școala Gimnazială Crăciunești, Școala Gimnazială Florea Bogdan Reghin. Pentru constituirea posturilor, pentru anul școlar 2016-2017, condițiile au fost respectate corect și în termen la Școala Gimnazială ”Mihai Viteazu”, Școala Gimnazială ”Serafim Duicu”, Liceul Tehnologic ”Gheorghe Șincai”, Liceul Tehnologic ”Traian Vuia” , Școala Gimnazială Lunca Bradului, Liceul Tehnologic Nr. 1 Luduș, Lic. Tehnologic Iernut, Școala Gimnazială Viișoara, Colegiul Tehnic Târnăveni, Lic. Tehnologic” Ioan Bojor”, Reghin, Școala Gimnazială Băgaciu, Școala Gimnazială Măgherani.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Târgu Mureș: Bătăușul de la ”Papiu”, interdicție de intrare în școală

Distribuie Consiliul de administraţie al Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş a aprobat …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.