Share

Home / Administratie / Cine poate aplica pentru city-manager?

Cine poate aplica pentru city-manager?

Foto UDMRisti_city manager

Consilierii locali au trecut, cu 15 voturi pentru, proiectul de hotărâre privind înființarea funcției de administrator public (city manager) și aprobarea criteriilor, procedurilor și atribuțiilor specifice în vederea ocupării funcției de administrator public la nivelul Municipiului Tîrgu Mureș. Proiectul a trecut în ciuda opoziției a unei părți a consilierilor UDMR care ar fi dorit ca această funcție să fie înființată după alegerile locale din iunie. Totuși, doi aleși UDMR – viceprimarul Peti Andrei, respectiv Benedek István au votat pentru alături de majoritatea românească din CL Tîrgu Mureș.
Expunerea de motive care însoțește proiectul de hotărâre nu explică oportunitatea înființării acestei funcții – deși aleșii locali dau, în general, un vot de oportunitate, legalitatea demersului fiind apanajul aparatului de specialitate al Primăriei Tîrgu Mureș. Însă legal, acesta se fundamentează pe prevederile art. 112 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală care prevede că: “primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Totodată, primarul poate delega administratorului public calitatea de ordonator principal de credite”.
Aleșii locali au mai aprobat modificarea Statelor de funcții și Organigramele Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Tîrgu Mureș și Serviciilor Publice de interes local, criteriile, procedurile și atribuțiile specifice în vederea ocupării funcției de administrator public (city manager) la nivelul Municipiului Tîrgu Mureș – Aparatul de specialitate al primarului municipiului Tîrgu Mureș, și contractul de management. Viitorul city manager trebuie să fie absolvent de studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile: administrației publice, juridice, tehnice sau economice, de studii postuniversitare sau de masterat în domeniul managementului administrației publice, economice sau juridice, să se poată exprima într-o limbă de circulație internațională la nivel mediu cel puțin, să aibă minim 3 ani de experiență în domeniul managementului administrației publice și tot felul de abilități și aptitudini. Pentru ocuparea postului va fi organizat concurs. Administratorul public va avea ca atribuții următoarele: exercită funcţia de ordonator principal de credite in limitele si competenţele date de primar, coordonează realizarea lucrărilor de investiţii şi a serviciilor publice de interes local prin intermediul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Tîrgu Mureș în limitele şi competenţele date de primar prin Contractul de management şi fişa postului, ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă, îndeplinește și alte atribuții stabilite în condițiile legii prin dispoziția Primarului Municipiului Tîrgu Mureș. Obligații însă mult mai ample apar în contractul de management care prevede 26 de criterii de performanță, unele greu cuantificabile – capacitatea de comunicare sau respectul și loialitatea față de instituție și alte asemenea.

Contractul de management îl puteți lectura aici: Anexa3_Contract (3)

Ligia VORO

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

FOTO: Investiţii de mare amploare în Sângeorgiu de Mureş. Cea de-a zecea stradă se modernizează în acest an!

Săptămâna aceasta, Primăria comunei Sângeorgiu de Mureș a început  reabilitarea celei de-a zecea străzi din …

Share
Share