Home / Cultură / „Trei surori” și o expoziție de covoare persane

„Trei surori” și o expoziție de covoare persane

Distribuie

Elena Purea, Georgiana Ghergu și Roxana Marian„Trei surori”, de A.P. Cehov, în regia lui Harsányi Zsolt, s-a jucat în premieră sâmbătă, 27 februarie, de la ora 19.30, în Sala Mică, a Teatrului Național din Târgu-Mureș. Prin acest spectacol Compania „Liviu Rebreanu” propune publicului o abordare cuminte a piesei lui Cehov. În linii mari am asistat la o reprezentație plăcută, cu câteva momente excelente, cu scene și personaje memorabile, dar și cu câteva burți. Spectacolul e inconstant, însă dacă actorii se vor simți bine în el, se va mai închega, va avea un tempo mai bun și mă gândesc că se va mai și comprima… dacă ar ține cu vreo 20 de minute mai puțin, n-ar fi rău deloc, pentru că – vai, vai – durează ceva mai mult de 3 ore cu tot cu pauză.

Trei surori și o expoziție de covoare persane

Scenografia semnată de Bajkó Blanka plasează personajele într-un decor tapetat cu covoare persane, iar în spate spațiul e închis aproape complet de un perete format din tablouri „vii”, practic un ecran pe care se proiectează tot felul de lucruri, formând un fel imagini care uneori te duc cu gândul la un vitraliu imens, alteori ai impresia că vezi o încăpere dintr-o casă de vacanță pe care și-ar face-o Bill Gates în Siberia. Pe mine decorul mă ducea cu gândul la un fel de iurtă high-tech… numai că asta n-ar avea nicio treabă cu spectacolul, altfel covoarele induc o atmosferă de provincie necesară și funcțională în spectacol. Unul dintre lucrurile pentru care merită să stați trei ore în Sala Mică sunt costumele create de Cristina Milea, care evoluează fain pe parcursul spectacolului. Calitatea costumelor fiind și unul dintre aspectele care s-au îmbunătățit fantastic în ultimele câteva stagiuni. Erau vremuri la Național în care costumele arătau jalnic, iar scenografiile erau mai toate inspirate din case părăsite ocupate de boschetari.

Tuzenbach, Claudiu Banciu – în stânga și Verşânin, Bokor Barna – în dreaptaUn colonel Verşânin savuros

Alt lucru care te ține în spectacol e relația foarte bună pe care o au pe scenă Bokor Barna și Roxana Marian. Bokor Barna face un Verşânin de-a dreptul savuros, la fel fiind și relația acestuia cu Maşa (Roxana Marian), secondați de Kulâghin (Costin Găvază), soțul Mașei – formează un triunghi amoros memorabil. Cât ține de performanța actorilor, Eduard Marinescu, Elena Purea, Raisa Ane și Csaba Ciugulitu fac roluri consistente. Mai au momente bune și Luchian Pantea, Claudiu Banciu și Georgiana Ghergu, care în partea a doua are un monolog intens pe care îl ține foarte bine.

O poveste despre cum ne blazăm în ratare

Personajele intră în scenă cu energii diferite, unele cu speranțe – dorința furbundă a Irinei de a se muta în Moscova, altele care deja au capitulat. Pe discrepanța aceasta dintre energie, entuziasm și visuri, pe de o parte, și blazare, ratare și lehamite, pe de altă parte, se creează și tensiunea dramatică din spectacol. Până în final toată lumea se va fi dovedit învinsă. Veți vedea cum cele trei surori, din cauze diferite, se trezesc la sfârșit manifestându-și aceeași disperare. Spectacol spune povestea unor personaje care trăiesc într-o lume, deși ușor abstractă, destul de asemănătoare cu a noastră – povestea unor oameni care se scufundă în mlaștina propriei ratări.

Foto: Bristena


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

”Fibula de la Suseni” acordată jurnalistului Ioan Husar

Distribuie Prefectul județului Mureș, Mara Togănel, a decernat joi, 1 decembrie 2022, Diploma de Excelență …