Share

Home / Business / Rodica Baciu și valorile Materom

Rodica Baciu și valorile Materom

111Din 1998 până acum, compania Materom din Târgu-Mureș s-a dezvoltat în permanență, oferind la acest moment un model sănătos în mediul de afaceri din România. Familia Materom numără acum aproape 400 de angajați, iar valorile care stau la baza activității companiei ne determină să credem că aceasta are în față un viitor frumos. Mai multe despre Materom am aflat de la Rodica Baciu, director general adjunct al companiei.

Reporter: Vă rugăm să ne spuneți de cât timp conduceți compania Materom și care au fost cele mai importante momente ale acestui parcurs?

Rodica Baciu: Am înființat compania Materom în anul 1998, împreună cu soțul meu, iar în cei 18 ani de activitate am trecut prin diferite etape și am câștigat împreună multe bătălii. Azi, familia Materom este formată dintr-un grup de companii care au împreună 390 de angajați.

În toți acești ani s-a muncit mult și s-au înfăptuit lucruri importante precum cele 19 depozite regionale în principalele orașe din țară. Începând cu anul 2006, Materom utilizează SAP ERP, un sistem informatic de ultimă generație în care am investit peste 2,5 milioane de euro, care asigură înregistrarea tranzacțiilor în timp real și o foarte bună gestionare a tuturor proceselor și fluxurilor din companie. Din anul 2008 Materom a început parteneriate cu industria producătoare de piese auto, devenind reprezentant pentru branduri de renume mondial. În anul 2014 am preluat reprezentanța Mercedes Benz din Bistrița, în 2015 am achiziționat compania Ingricop din Târgu-Mureș, dealerul autorizat Skoda și Volkswagen. Tot în anul 2015 Materom devine membru al alianței globale a liderilor din domeniul automotive aftermarket, Nexus Automotive International, un grup inovativ și foarte dinamic reprezentat în 84 de țări și cu o cifră de afaceri totală de 7,25 miliarde de euro. Ne preocupă și dezvoltarea carierei tinerilor absolvenți de facultate, astfel în parteneriat cu Universitatea „Petru Maior” din Târgu-Mureș am înființat Clubul pentru practica studenților, întărind astfel legătura funcțională dintre familie, școală și antreprenoriat, în dorința de a păstra tinerii pregătiți în țară.

Vrem să demonstrăm că se poate performa și în România! Nu în ultimul rând aș dori să menționez proiectele sociale derulate prin Fundația Mater: consiliere psihologică profesională, activități pro life constând în cursuri în școli care contribuie la educația tinerilor din punct de vedere moral și al sănătății, sprijinirea persoanelor diagnosticate cu cancer prin intermediul proiectului “Alături de tine, când ai nevoie!”.

Rep.: Prin ce credeți că se distinge Materom în piesajul mediului de afaceri din România și care sunt cele mai importante proiecte și valori ale companiei?

R.B.: Deviza noastră este “Relații de calitate, afaceri de succes!”. Valorile companiei noastre au la bază credința creștină pe care dorim să o trasmitem următoarei generații, contribuind astfel la ridicarea spirituală, morală și economică a Romaniei. Contribuim la dezvoltarea unui mediu sănătos de afaceri în Romania prin etică, profesionalism și rezultate. De asemenea, anul acesta organizăm cea de-a doua ediție a evenimentului anual Zilele Clientului Materom, care va avea loc în 15-16 aprilie 2016 la Târgu-Mureș și va reuni peste 2.000 de participanți de la peste 800 de companii din țară și din străinătate. În curând vom demara lucrările de construcție a noului centru logistic din Târgu-Mureş, având o suprafață de depozitare de 16.000 de metri pătraţi.

Rep.: Credeți că în business-ul modern femeia poate concura de la egal la egal cu bărbatul? Argumentați vă rog.

R.B.: Sunt convinsă că bărbatul și femeia nu trebuie să concureze, ci să se completeze. Dumnezeu i-a creat diferiți, fiecare cu rolul său, dar având aceeași valoare și importanță. Cred în afacerile de familie, mari companii în lume au ajuns să treacă de 100 de ani și să reziste concurenței, fiind afaceri de familie de succes, demonstrând că femeile și bărbații nu concurează ci conlucrează pentru binele companiei. Eu împreună cu soțul meu am ales să facem echipă, propunându-ne să ne preluăm responsabilități în funcție de abilitățile, studiile și experiența fiecăruia, ne-am sprijinit reciproc în munca de echipă, care a fost pentru noi un obiectiv comun.

Rep: Ce rol are familia și ce alte valori sunt importante pentru gestionarea unei afaceri de succes?

R.B.: O afacere de familie, de succes, are la bază o familie sănătoasă, care funcționează armonios, în care membrii săi se respectă și împărtășesc aceleași valori, pe baza cărora se construiește o viziune comună. Ne dorim să luptăm pentru a avea familii puternice în România pentru ca următoarea generație de români să fie una bine pregătită, cu influență europeană și globală. Ne dorim să avem afaceri prospere autohtone și să simpatizăm cu toți oamenii de afaceri profesioniști și cinstiți care oferă locuri de muncă și reinvestesc profiturile în țară și care contribuie la dezvoltarea infrastructurii economiei românești.

A consemnat Florin Marcel SANDOR

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

AAGES, pregătită de majorarea capitalului social

La doi ani de la listarea la Bursa de Valori Bucureşti, acţionarii majoritari ai producătorului …

Share
Share