Share

Home / Sanatate / Principala problemă în utilizarea cardurilor de sănătate

Principala problemă în utilizarea cardurilor de sănătate

cardul de sanatateDe când a devenit obligatoriu, cardul național de sănătate, ce are ca scop principal transparentizarea şi eficientizarea fondurilor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, a fost bine primit de pacienți, care s-au obișnuit repede cu el. Problema rămâne însă, potrivit președintelui – director general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Mureş, ec. Rodica Biro, la întreruperile din sistem, astfel că în perioada următoare Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) face demersuri pentru a găsi un furnizor specializat, care să preia acest sistem de mentenanţă.

CNAS a lansat o licitație deschisă pentru achiziția de servicii de Help-desk, mentenanță și suport tehnic aferente componentei aplicative a sistemului informatic Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate, valoarea maximă estimată a contractului fiind de peste 18 milioane de lei. „A existat o perioadă în care acest sistem nu a funcţionat şi bineînţeles că problema tehnică şi de mentenanţă este cea care trebuie rezolvată la această oră. Pacienţii, cetăţenii au răspuns pozitiv la introducerea cardului, noi am crezut că va fi mai greu. Cele mai mari probleme au fost cele legate de întreruperile din sistem şi în perioada următoare, pentru asigurarea mentenanţei şi suportului tehnic, Casa Naţională face demersuri pentru iniţierea licitaţiei publice pentru a găsi un furnizor specializat, care să preia acest sistem de mentenanţă a cărui valoare se ridică undeva la peste 18 milioane de lei (pe trei ani), se doreşte asigurarea bunei funcţionări a cardului în sistem”, a declarat ec. Rodica Biro.

7.000 de carduri nu au ajuns la asigurați
Președintele – director general al CAS Mureş a declarat miercuri, 30 martie, în şedinţa Colegiului Prefectural Mureş, că la nivelul judeţului Mureș există peste 7.000 de carduri care nu au ajuns încă la posesorii lor. Ec. Rodica Biro a precizat că nu se cunosc motivele pentru care persoanele nu se prezintă să ridice aceste carduri de sănătate. „Cardul naţional de asigurări sociale de sănătate permite accesul, validarea şi decontarea serviciilor de sănătate la nivelul sistemului de asigurări de sănătate. Este un subiect fierbinte pentru că de la introducerea lui s-au înregistrat diferite fenomene. Există anumite servicii care nu am mai putut fi acordate, aşa cum erau obişnuiţi poate pacienţii şi furnizorii la un moment dat, există mai multă transparenţă, mult mai multă corectitudine în sistem. Şi pentru Casa de Asigurări a fost o provocare mare pentru că distribuirea cardurilor deşi s-a făcut prin Poşta Română, care ne-a sprijinit şi ajutat în distribuirea acestor carduri – s-au tipărit 413.082 carduri, nu a fost o activitate foarte mică – cea mai mare problemă pe care o avem sunt cele peste 7.000 de carduri care stau la CAS şi nu ştim motivul pentru care persoanele nu se prezintă să le ridice. Vom mai prelua un număr de noi carduri din luna aprilie să vedem dacă acele carduri sunt din cele retipărite sau pierdute”, a declarat ec. Rodica Biro. Potrivit acesteia, până la data de 31 decembrie 2015, au fost emise de către CAS Mureș 4.292 de adeverințe pentru înlocuirea cardurilor și 153 de adeverințe de asigurat. „Statistic vorbind, până la de 31 decembrie 2015, din cele 413.082 de carduri tipărite pentru judeţul Mureş, au fost distribuite 405.935, adică 98,27% şi am eliberat 4.929 de adeverinţe pentru înlocuirea cardului şi 153 de adeverinţe de asigurat”, a punctat ec. Rodica Biro.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Creșterea calității actului medical prin dezvoltarea de tehnici noi, obiectiv important pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă

Îmbunătățirea organizării la nivelul spitalului, dezvoltarea de noi tehnici medicale și perfecționarea celor existente în …

Share
Share