Civica. MC2 – sabia lui Damocles
31 martie 2016Una dintre cele mai spinoase probleme legate de proiectul MC2 este chestiunea consilierilor. Reduce proiectul MC2 din puterea acestora? Influențează proiectul nostru activitățile consilierilor – și dacă da, cum? În ce măsură consilierii locali vor mai putea fi reprezentanții alegătorilor, dacă se aplică reforma MC2?
Să le luăm pe rând. Puterea (respectiv capacitatea de acțiune în interesul cetățenilor) nu este, practic, redusă prin proiectul MC2. Dimpotrivă. Având în spate o susținere concretă și permanentă, din partea cetățenilor, prin MC2, consilierii vor avea mai multe argumente și evident mai multă legitimitate în activitățile lor, cu condiția ca aceste activități să fie strict subordonate interesului comunității. Actualmente, activitatea consilierilor locali este subordonată doar partidelor politice (care îl pot demite, prin retragerea sprijinului politic) și depinde de domeniul de activitate repartizat prin intermediul comisiilor de specialitate, în care consilierii activează. Coordonând MC2, consilierii sunt legați de o anumită zonă a orașului, chiar de o anumită stradă, și răspund de buna funcționare administrativă a zonei respective. În acest mod, activitatea consilierilor este nu doar sprijinită dar și amendată, direct, de către cetățeni, prin mecanismele MC2.
Pe cale de consecință, consilierii nu numai că vor reprezenta generic cetățenii, dar, vor fi în mod continuu la dispoziția acestora, promovând proiecte fundamentate în realitate și nu fantasmagorii inventate în laboratoarele partidelor politice. Desigur, repet, toate acestea doar cu condiția ca domnii consilieri să respecte „pactul” cu MC2. Dacă, din varii motive, consilierii încalcă liniile directoare trasate de cetățeni, prin MC2, atunci ei vor fi sancționați prin votul moral și material al cetățenilor, vot care poate obliga partidele la revizuirea calității însăși de consilier local. Un consilier care refuză să pună în aplicare un proiect susținut de cetățeni, va avea întotdeauna deasupra capului sabia lui Damocles, materializată în voturile pe care cetățenii le-au acordat proiectului respectiv.
Comentariile, propunerile, sugestiile și criticile dumneavoastră sunt citite și auzite la e-mail unprtargumures@gmail.com, telefon 0365-431.617. Vă aștept la audiențe, în fiecare miercuri, între orele 18.00 – 20.00, la sediul de campanie UNPR Mureș, din strada Cisnădie nr. 2A, Târgu-Mureș.
Ing. Cristian Victor CĂTANĂ
Președinte UNPR Târgu-Mureș
cred ca e momentul sa raspunda si consilierii pentru proiectele abandonate pe parcursul mandatelor lor
prea uita toata lumea dupa ce se vede cu sacii in caruta ce a promis in campanie
pare destul de interesan planul astora de la unpr
ramane de vazut in ce masura se si poate pune in practica
pana la urma e ceva care se poate intoarce si impotriva ta unpr-istule
un lucru e sigur
eu unul sunt satul de vorbe goale
UNPR-istii sustin ca lucra la acest plan din 2013. Asta inseamna ca au devansat miscarile „colectiv” cu doi ani. Ramane de vazut daca-s in stare de ceva ca prea tare e programul lor chiar si prin comparatie cu ce spunea „defunctul” general nu cu mult timp in urma…