Home / Invatamant / Reformă curriculară care va revitaliza învățământul medical de la UMF Tîrgu Mureș

Reformă curriculară care va revitaliza învățământul medical de la UMF Tîrgu Mureș

Distribuie

leonard azamfireiRectorul Universității de Medicină și Farmacie (UMF) din Tîrgu Mureș, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, a anunțat miercuri, 6 aprilie, că specialiști în reformă curriculară din România, Austria și Marea Britanie au elaborat un plan strategic de reformă curriculară care va fi supus aprobării Senatului Universității în ședința din 8 aprilie și care va adapta curricula la standardele actuale ale învățământului medical, va realiza un sistem de educație centrat pe student, va asigura cadrul necesar unei interacțiuni mai bune între student și cadru didactic și îi va învăța pe studenți să comunice profesional cu pacienții.

Potrivit rectorului UMF Tîrgu-Mureș, planul se va aplica etapizat, păstrându-se ceea ce este bun și specific învățământului medical românesc. Odată cu implementarea acestei strategii, Universitatea se va alinia la standardele internaționale de învățământ medical. „Ziua Mondială a Sănătății este un prilej în plus de a reflecta asupra calității învățământului medical, iar pentru Universitatea de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureș aceasta reprezintă un obiectiv strategic pentru mandatul 2016 – 2020. În acest context, suntem în faza finală de elaborare a unei strategii de reformă curriculară a Universității, care a fost realizată de către specialiști în reformă curriculară din România, Marea Britanie și Austria, strategie care va fi supusă aprobării Senatului în ședința din 8 aprilie. Această strategie are o serie de obiective specifice: adaptarea curriculei la standardele actuale ale învățământului medical, realizarea unui sistem de educație centrat pe student care să stimuleze studenții să învețe în mod independent, să-și dezvolte gândirea critică și creativă, realizarea unui mod unitar de evaluare a studenților în cadrul acelorași programe de studii, formarea resursei umane și eficientizarea utilizării celei existente, asigurarea cadrului necesar unei mai bune interacțiuni între student și cadru didactic și crearea cadrului organizatoric și de reglementare instituțională capabil să susțină procesul de reformă curriculară”, a declarat prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

Noutatea reformei curriculare
Prof. univ. dr. Leonard Azamfirei a precizat că după aprobarea strategiei de către Senat, vor fi demarate procedurile și activitățile specifice. „Scopul acestei reforme este unul foarte generos. Ne dorim să avem absolvenți cu competențe clinice, capabili să relaționeze medical, să decidă și să comunice profesional cu pacienții și cu celelalte categorii profesionale implicate în actul medical și cu societatea. După aprobarea acestei strategii de către Senat vom începe chiar din luna aprilie organizarea procedurilor și activităților necesare pentru instruire, pentru formarea structurilor necesare, astfel încât primii pași ai reformei să se vadă deja în primul semestru al anului universitar următor”, a precizat rectorul UMF Tîrgu Mureș.

Noutatea reformei curriculare este îndreptarea atenției asupra comunicării dintre medic și pacient, iar modificarea radicală se va regăsi în conținutul disciplinelor și în modul de predare al acestora. „Vom pune un accent mai mare pe anumite discipline, dar în principiu va rămâne aceeași curriculă, care este obligatorie prin prisma acreditării ARACIS pe care tocmai am trecut-o. Noutatea va fi aceea că vom pune un accent puternic pe comunicarea medic-pacient, constatând că acest lucru este într-o bună măsură deficitar. Modificarea radicală se va regăsi în conținutul disciplinelor și în modul de predare. Dorim ca studenții să învețe să gândească, să învețe să își spună problemele și să găsească soluții la problemele pe care și le pun”, a explicat prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

„Pe un fond bun putem să implementăm cerințe ridicate”
Prof. univ. dr. Leonard Azamfirei a arătat că studenții care învață la UMF Tîrgu Mureș dispun de abilități de comunicare remarcabile, din partea acestora existând un acord deplin asupra nevoii de reformă curriculară. „Studenții de la UMF sunt extrem de capabili și au abilități de comunicare remarcabile, precum și o putere foarte mare de mobilizare și de implicare în foarte multe activități. Acesta este un argument în plus pentru reforma curriculară, pentru că pe un fond bun putem să implementăm cerințe ridicate și să avem speranța că așteptările noastre se vor împlini. Există un acord deplin al studenților asupra nevoii de reformă curriculară. Practic, noi nu facem nimic altceva decât să ne aliniem la învățământul medical modern internațional și am convingerea că studenții vor fi bucuroși și încântați de aceste intenții ale noastre, chiar dacă ele vor solicita un efort suplimentar atât din partea lor, cât mai ales din partea cadrelor didactice. Primele rezultate ale reformei curriculare le vom vedea probabil după un an de zile, dar estimăm ca durata procesului să fie de patru ani”, a mai spus rectorul UMF Tîrgu Mureș.

Credit foto: UMF Tîrgu Mureș


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Raportul anual al rectorului UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș

Distribuie Prezentarea Raportului anual al Rectorului Leonard Azamfirei privind starea Universității de Medicină, Farmacie, Științe …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.