Share

Home / Agricultura / Cererile de plată pentru motorină, depuse până în 3 mai

Cererile de plată pentru motorină, depuse până în 3 mai

111Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Mureş informează că până la data de 3 mai se pot depune cererile de plată pentru ajutorul de stat pentru motorina utilizată în agricultură aferente perioadei 1 ianuarie – 31 martie 2016, conform Hotărârii Guvernului nr. 1174/2014 şi Ordinului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 1727/2015.

Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă, stabilită la 21,00 euro/1.000 litri, pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, a cărui valoare unitară, determinată potrivit prevederilor articolului 218 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1,7975 lei/litru. „Beneficiarii ajutorului de stat achiziţionează cantităţile necesare de motorină şi solicită documentele fiscale de vânzare emise de furnizori pe numele acestora, în vederea efectuării lucrărilor mecanizate în sectoarele vegetal, zootehnic şi îmbunătăţiri funciare”, a precizat Ovidiu Săvâşcă, director executiv al APIA Mureş.

Indiferent de sectorul pentru care se solicită ajutor, solicitanţii depun şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la încadrarea în categoria „firme în dificultate”, dacă au survenit modificări faţă de cea iniţială. “Cererile de plată pot fi depuse de administrator sau reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul sau reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite”, a punctat Ovidiu Săvâşcă.

Cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente:

Pentru sector vegetal:

a) situația suprafeţelor, a structurii culturilor şi cantitatea de motorină utilizată pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci obţinută, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, al cărei model este prevăzut în anexa nr.8;

b) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;

c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul vegetal, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din Ordinului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 1727/2015;

d) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;

e) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

Pentru  sector zootehnic:

a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR 1727/2015;

b) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;

c) situația privind calculul efectivului:

–  rulat realizat pentru păsări și/sau porci întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr.10 aferent perioadei;

– mediu realizat pentru bovine, ovine/caprine întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, conform modelului din anexa nr. 10;

– numărului de familii de albine/cutii pentru viermii de mătase realizat, aferent perioadei.

d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;

e) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

Pentru  sector îmbunătățiri funciare:

a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9;

b) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;

c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11;

d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar;

e) situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;

f) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

 

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Iernut: energie electrică sistată pe mai multe străzi!

Biroul de presă al SDEE Transilvania Sud – Sucursala de Distribuţie a Energiei Electrice Mureş …

Share
Share