Share

Home / Consiliul Judetean Mures / Drumul dintre Mureni şi Archita, modernizat

Drumul dintre Mureni şi Archita, modernizat

111Plenul Consiliului Judeţean Mureş a aprobat joi, 26 mai, cu ocazia unei şedinţe ordinare de lucru, documentaţia tehnico-economică şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei „Îmbrăcăminte uşoară rutieră pe DJ133 Mureni – Archita – limită judeţ Harghita, între kilometri 3+167 – 15+000, judeţul Mureş”, la valoarea totală de 27.606.600 lei, cu TVA.

Legătura dintre Vânători şi judeţul Harghita

Drumul judeţean DJ133 Mureni – Archita – limită judeţ Harghita asigură legătura dintre satele componente ale comunei Vânători, respectiv satul Mureni şi Archita şi judeţul Harghita. Acesta începe din DN13 şi continuă prin satul Mureni, Archita, spre limită judeţ Harghita. Lungimea totală a drumului este de 15 kilometri. „În zona localităţilor, partea carosabilă nu este încadrată de borduri sau trotuare. Structura rutieră existentă este formată dintr-un strat de balast – nisip cu pietriş, rar bolovăniş – compactat în grosime variabilă de la 10-60 centimetri, aflată într-o stare necorespunzătoare, cu gropi, iar acostamentele sunt din pământ sau înierbate. Traficul pietonal se desfăşoară pe partea carosabilă, deoarece nu sunt amenajate trotuare, iar accesele la gospodarii nu sunt amenajate corespunzător. Şanţurile de colectare a apelor pluviale sunt în mare parte colmatate, fiind întrerupte în special în zona acceselor la proprietăţi. Acest fapt conduce la băltiri ale apelor în aceste şanţuri fapt care conduce implicit la degradarea drumului prin infiltraţii ale apelor în corpul acestuia”, a precizat Ovidiu Dancu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Mureş.

De asemenea, podeţele transversale pe drum, care asigură trecerea apelor pluviale de pe o parte pe alta a drumului sunt colmatate, ceea ce favorizează inundarea drumului în amonte în cazul unor cantităţi de precipitaţii importante, iar şanţurile de pământ existente sunt colmatate. „Partea carosabilă prezintă o serie de defecţiuni specifice drumurilor pietruite, de tipul gropilor şi denivelărilor, fapt ce împiedică desfăşurarea normală a circulaţiei auto şi conduce la generarea de praf pe timp uscat, respectiv de noroi pe timp umed. Acest fapt se întâmplă în special în zona intersecţiei cu drumurile laterale, în zonele în care se formează torenţi în cazul unor cantităţi de precipitaţii importante şi pe sectoarele pe care pietruirea existentă este puternic contaminată cu argilă”, a subliniat Ovidiu Dancu.

Share

1 comentariu

  1. Stimate Doamnelor si Domnilor,

    eu sunt nascut in Localitate Archita si sunt stabilit in Germania . Nu cred ca mi se va implinii dorinta sa merg odata cu un Audi A7 pe drumul asfaltat dintre Mureni si Archita cu o viteza de ca.70 Km.la ora.

    De ani de zile se fac numai promisiuni dar Drumul este tot intro situatie catastrofala.

    Cu mult respect un Architean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Controale la spațiile de depozitare a produselor din ”Programul pentru Școli al României”

În numele Comisiei Județene pentru implementarea ”Programului pentru Școli al României” vă aducem la cunoștință …

Share
Share