Reformă curriculară care va revitaliza învățământul medical de la UMF Târgu-Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 652 Vizualizări

Reformă curriculară care va revitaliza învățământul medical de la UMF Târgu-Mureș

Reforma curriculară în Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Târgu-Mureș este un obiectiv strategic asumat de către Universitate în Planul strategic de dezvoltare instituțională 2016-2020. În cadrul ședinței din 8 aprilie 2016, Senatul a probat Strategia procesului de reformă curriculară. Aceasta se va implementa progresiv, până la finalul anului universitar 2018/2019, când toate programele de studiu din Universitate vor aplica actuala strategie.

Potrivit UMF Târgu-Mureș, structura administrativă care va coordona implementarea procesului de reformă curriculară este Compartimentul de Evaluare Internă a Programelor de Studii și Curriculă Universitară (CEIPSCU), coordonat de Prorectorul didactic al Universității.
În cele ce urmează, vă prezentăm obiectivele specifice procesului de reformă curriculară, așa cum au fost prezentate pe site-ul UMF Târgu-Mureș. Adaptarea curriculei la standardele actuale ale învățământului medical: consolidarea acelor părţi ale curriculei care îi ajuta pe studenți să dobândească competențe clinice; redimensionarea curriculei actuale cu încadrarea în numărul minim de ore și în prevederile ARACIS, în strânsă corelare cu programul de studiu; reevaluarea fișelor disciplinelor și corelarea conținutului curricular cu cele mai frecvente situații clinice pe care un tânăr absolvent trebuie să fie capabil să le managerieze; dezvoltarea abilităților de comunicare, ca elemente curriculare obligatorii integrate în disciplinele clinice.

Un sistem de predare centrat pe student
Un al obiectiv specific se referă la realizarea unui sistem de predare centrat pe student: implementarea metodelor de predare de tip: TBL, CBL; exploatarea eficientă a platformelor de e-learning existente, ca o completare a formelor tradiționale de predare. Totodată, se dorește realizarea unui mod unitar de evaluare a studenților, în cadrul acelorași programe de studiu: sistemul de examinare va fi unitar la nivel de Universitate, conform strategiei adoptate de către Senat, dar va putea prezenta unele particularități organizatorice impuse de specificul fiecărei discipline, dar stipulate clar la în Metodologia Cadru și în Regulamentul Disciplinei și descrise detaliat în noua Fișă a disciplinei; toate disciplinele vor avea responsabilitatea de a programa examinări formative în timpul semestrului, cu sopul de a furniza o bază continuă de învățare și pentru a oferi suport pentru examenul teoretic sumativ din timpul sesiunii; ponderea acestor evaluări pe parcursul semestrului va reprezenta cel puțin 30-50% din nota finală; examenul sumativ va fi standardizat (la nivelul fiecărei discipline) pentru toți studenții aceluiași an de studiu, indiferent de seria sau linia de predare din care fac parte, la realizarea acestuia participând toți titularii de curs din disciplina respectivă.

Formarea resursei umane și eficientizarea utilizării celei existente
Un alt obiectiv specific procesului de reformă curriculară îl reprezintă formarea resursei umane și eficientizarea utilizării celei existente: cursuri de training pentru cadrele didactice pentru metode de predare moderne; eficientizarea resursei umane existente: în cadrul disciplinelor, personalul care va fi implicat în activitatea didactică va fi format din: personalul didactic titular personalul didactic încadrat pe perioada determinată, personalități științifice cu statut de invitat, studenții interni și demonstratori (în limitele competențelor atribuite). În plus, se dorește asigurarea cadrului necesar unei mai bune interacțiuni dintre student și cadrul didactic: fiecare disciplină pilot își va eficientiza propriul program de consultații și tutoriat pentru studenți, care va fi făcut public, pe site-ul disciplinei și în platforma de e-learning.
Alt obiectiv se referă la crearea cadrului organizatoric și de reglementare instituțională capabil să susțină procesul de reformă curriculară: CEIPSCU va coordona implementarea strategiei de reformă curriculară; măsurile incluse în Strategia de reformă curriculară vor fi introduse, pentru compatibilizare, în celelalte regulamente existente în Universitate și vor face obiectul unor Regulamente sau Proceduri operaționale noi, prin colaborare cu Departamentul de Asigurare a Calității.
Programul de reformă curriculară beneficiază de susținerea financiară oferită de proiectul i-MED (Internaționalizarea curriculei universitare în UMF Târgu-Mureș), acceptat pentru finanțare în competiția CNFIS-FDI-2016.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE