Share

Home / Agricultura / Bani pentru motorină, de la APIA
tractor by plowing the acre under cloudy sky with some sun passing by, wonderful landscape; Shutterstock ID 41863789; PO: aol; Job: production; Client: drone

Bani pentru motorină, de la APIA

tractor by plowing the acre under cloudy sky with some sun passing by, wonderful landscape; Shutterstock ID 41863789; PO: aol; Job: production; Client: drone

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Mureş informează potenţialii beneficiari că până la data de 1 august 2016  inclusiv, se depun cererile de plată a ajutorului pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente trimestrului II al anului 2016.

Beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanţare  pentru 2016 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat însoţite de o situaţie centralizatoare privind cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în trimestrul respectiv, precum şi documentele prevăzute de Ordinul MADR nr. 1727/2015, pentru aprobarea Procedurilor specifice de implementare şi control, precum şi a formularisticii necesare aplicării schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură. “Ajutorul de stat constă în rambursarea diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă – stabilită la 21 euro/1.000 litri – pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, a cărui valoare unitară, determinată potrivit prevederilor articolului 218 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1,7975lei/litru”, se arată într-un comunicat de presă.

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente:

  1. a) situaţia suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, al cărei model este prevăzut în anexa nr.8 din ordin;
  2. b) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
  3. c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin;
  4. d) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
  5. e) dovadă cont trezorerie;
  6. f) copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare;
  7. g) adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare;
  8. h) adeverinţă în original de la Direcţia pentru agricultură judeţeană, pentru suprafeţele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente:

  1. a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă  trimestrului pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin;
  2. b) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
  3. c) situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10;
  4. d) dovadă cont trezorerie;
  5. e) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
  6. f) copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.

Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente:

  1. a) situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă  perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin;
  2. b) copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
  3. c) situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 din ordin;
  4. d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar;
  5. e) situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
  6. f) dovadă cont trezorerie;
  7. g) copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.

Cererile de plată pot fi depuse de administrator/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

 

 

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Școala Gimnazială “Serafim Duicu”, în plin proces de reabilitare

Lucrări de reabilitare integrală în plină desfășurare la Școala Gimnazială „Serafim Duicu”! Primăria municipiului Târgu-Mureș, …

Share
Share