Bugetul Aeroportului „Transilvania”, rectificat. Reparaţia capitală a pistei, amânată Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 723 Vizualizări

Bugetul Aeroportului „Transilvania”, rectificat. Reparaţia capitală a pistei, amânată

111Aleşii judeţeni au aprobat joi, 25 august, cu unanimitate de voturi, rectificarea de buget propusă pentru Aeroportul Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Mureş. Principala modificare adusă de noul buget al aeroportului este alocarea sumei de 3.050.000 lei, cu TVA, pentru achiziţionarea unei autospeciale de stins incendii de aeroport.

4 obiective de investiţii, abandonate

Practic, consilierii judeţeni au redus pe de o parte unele sume prevăzute pentru realizarea unor achiziţii şi au alocat alte sume pentru cheltuieli noi. Astfel, s-a renunţat la următoarele obiective de investiţii: „Multifuncţional de deszăpezire” (în valoare de 1.700.000 lei), „Proiect tehnic extindere sistem TVCI pentru supraveghere gard perimetral” (în valoare de 100.000 lei), „Execuţie RK suprafeţe de mişcare şi RESA, inclusiv instalaţii aferente” (în valoare de 55.000.000 lei) şi „Proiect tehnic pentru reparaţii curente la suprafeţe de mişcare” (în valoare de 50.000 lei), iar următoarele obiective de investiţii au fost diminuate valoric: „Documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii (DALI) şi proiect tehnic RK suprafeţe de mişcare şi RESA, inclusiv instalaţii aferente” (de la 230.000 lei la 140.000 lei), „Master Plan Aeroport” (de la 90.000 lei la 89.000 lei), „Upgrade sistem procesare şi control pasageri – CMS” (de la 45.000 lei la 42.000 lei) şi „Upgrade PT balizaj la CATI OACICRAlfa, platforma 2 şi iluminat platformă” (de la 25.000 lei la 19.000 lei).

Investiţii noi

La capitolul destinat suplimentărilor de sume regăsim un singur obiectiv de investiţii, respectiv „Autospecială de stins incendii de aeroport” (de la 1.300.000 lei la 3.050.000 lei), în timp ce lista noilor obiective aprobate pe lista de investiţii se regăsesc următoarele proiecte: „Elaborare documentaţie de lucrări necesare în vederea conversiei certificatului de aerodrom” (100.000 lei), „Analiză de risc pentru securitatea fizică a obiectivului Aeroport „Transilvania” Târgu-Mureş” (65.000 lei), „Elaborare plan de acţiune privind gestionarea şi reducerea zgomotului pentru Aeroportul „Transilvania” Târgu-Mureş” (15.000 lei), „Elaborare documentaţie pentru autorizaţia de incendiu” (35.000 lei), „Achiziţionare sisteme PC, hărţi caroiate, legături telefonice, staţii emisie-recepţie (realizare centru de criză) – etapa 1” (35.000 lei) şi „Elaborare plan de acţiune privind gestionarea şi reducerea zgomotului pentru Aeroportul „Transilvania” Târgu-Mureş” (15.000 lei). „Prin renunţarea în acest an la investiţia de mare anvergură privind reparaţia capitală a pistei „Execuţie RK suprafeţe de mişcare şi RESA, inclusiv instalaţii aferente”, în valoare de 55.000.000 lei, bugetul total al activităţii de investiţii se diminuează de la 59.490.000 lei la 4.490.000 lei, din care 4.055.000 lei, alocaţii de la bugetul judeţean”, a precizat Péter Ferenc, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

112

Peti Andras: „Am venit cu propuneri de investiţii imediate”

Prezent la şedinţă, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş, Peti Andras, a explicat mecanismul rectificării de buget, inclusiv necesitatea achiziţionării unei autospeciale de stins incendii nouă, şi nu second-hand cum era prevăzut în bugetul iniţial. „Rectificarea bugetară a conţinut mai multe obiective de investiţii şi reparaţii. Am venit cu propuneri de investiţii imediate la pista de aterizare şi decolare, în sensul renunţării la reparaţia capitală unde proiectul tehnic nu este încă finalizat, şi anume intervenţia imediată la reparaţia curentă la pistă, cu un milion de lei, respectiv la achiziţionarea unor servicii topografice, servicii de consultanţă de elaborare a unor documentaţii necesare pentru recertificarea aeroportului, respectiv achiziţionarea acelei autospeciale de stins incendii care după trei ani a devenit foarte urgentă şi foarte strictă, deşi în paranteză pot să menţionez că îndeplinim şi astăzi condiţiile necesare operării aeroportului, având deja două autospeciale, dar consider important achiziţionarea unei a treia autospeciale care să corespundă tuturor cerinţelor şi reglementărilor europene”, a menţionat Peti Andras. „De trei ani de zile este nevoie de achiziţionarea acestei autospeciale, numai că pentru a putea îndeplini toate cerinţele şi să fie conforme cu cele mai noi reglementări europene, în acel preţ inclus de trei ani de zile în bugetul judeţului şi aeroportului se includea numai o maşină de mâna a doua, second-hand. Acest lucru s-a clarificat în aceste săptămâni şi a devenit foarte clar că nu este de ajuns o maşină second-hand, trebuie achiziţionată o autospecială nouă, iar acea autospecială nouă nu se putea încadra în acea prevedere bugetară de 1,3 milioane lei şi de aceea a fost majorată suma la 3 milioane lei, care este de ajuns pentru achiziţionarea unei autospeciale noi”, a completat preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE