Școala de Vară Simfest 2016: Beata Biel, jurnalist din Polonia: „În spatele datelor există tot timpul o poveste” Eveniment
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 322 Vizualizări

Școala de Vară Simfest 2016: Beata Biel, jurnalist din Polonia: „În spatele datelor există tot timpul o poveste”

Beata Biel, jurnalist din Polonia, la Școala de Vară Simfest 2016Școala de vară Simfest 2016 a continuat joi, 25 august, cu workshopul coordonat de Beata Biel, expert Google din Polonia. Tema a fost „Utilizarea noilor instrumente Google Labs în jurnalism și film documentar”. Beata Biel este un jurnalist polonez. A realizat reportaje TV și filme documentare, concentrându-se pe povești cu temă socială și pe investigații jurnalistice.

Reporter: În ce măsură sunt utile pentru jurnaliști instrumentele Google? Îi pot ajuta să creeze materiale mai bune?
Beata Biel: Sunt nenumărate instrumente Google pe care jurnaliștii le pot folosi și sunt folositoare pentru diferite părți ale procesului jurnalistic. În primul rând, nu mai mergi la bibliotecă pentru a afla lucruri sau pentru a te documenta. Le cauți pe Google. Google este un suport foarte bun pentru a afla informații. Acesta este instrumentul de bază. Este, de asemenea, util pentru ca articolul, povestea să aiba o vizualizare mai bună. Pentru că instrumente ca mapping-ul sunt foarte simple și nu ai nevoie de cunoștinte tehnice avansate de IT pentru a crea o hartă, de exemplu. În al doilea rând aceste instrumente sunt foarte utile pentru documentare, cercetare. Poți găsi surse, experți în diferite domenii, poți găsi de asemenea date despre ce îi interesează pe oameni, ce vor să știe, astfel poți reacționa mult mai promt la nevoile lor.

Rep.: Care sunt instrumentele Google pe care jurnaliștii le folosesc în munca lor?
B.B.: Din experiența mea jurnalistică pot spune că este vorba de motoarele de căutare, instrumentul de mapping, My Maps cu ajutorul căruia îți poți crea propriile hărți, poți marca locuri pe hartă, de asemenea, Google Trends și Youtube, care este conectat de Google și mulți jurnaliști îl folosesc.

Rep.: Din ceea ce ați observat, folosesc jurnaliștii români aceste instrumente?
B.B.: Da, le folosesc, folosesc Google Trends, chiar dacă nu utilizează apoi datele în știri, aleg în acest fel ce fel de material să scrie. Am fost recent într-o redacție de știri și le povesteam despre Google Trends. Mi-au spus că au folosit acest instrument pentru a scrie un material despre măsura în care oamenii sunt interesați de Pokemon Go. Folosesc, de asemenea, instrumentele de mapping și Youtube.

Rep.: Ați discutat pe parcursul seminarului despre date, cifre. Mai exact, cum pot fi acestea transpuse într-o știre sau într-un reportaj, astfel încât să nu fie interesante și nu plictisitoare?
B.B.: Ce trebuie să țineți minte despre date este ca acestea nu sunt doar cifre, numerele sunt plictisitoare pentru majoritatea oamenilor, nu le vor ține minte. Însă datele înseamnă și nume, conexiuni. Eu spun mereu că în spatele datelor există tot timpul o poveste. Dacă spui că există un milion de oameni care fac ceva, înseamnă că sunt implicați un milion de oameni în poveste. Așa că dacă vă gândiți la date, gânditi-vă la oamenii și poveștile din spatele datelor. Și nu vă gândiți la date ca la ceva ce oamenii trebuie să țină minte. Oamenii nu țin minte cifre, ei își amintesc impresiile. Dacă faci un material despre Al Doilea Razboi Mondial și le spui oamenilor cifrele, câți soldați germani au murit, câți soldați polonezi au murit, câți soldați ruși au murit, nu își vor aminti. Dacă prezinți aceste date ca o comparație și dacă le prezinți și vizual, oamenii și le vor aminti cu siguranță. Sfatul meu este să nu va fie frică de date, folosițile cu inteligență, cu povești, cu comparații. Acestea îi vor oferi o altă perspectivă materialului pe care vrei să îl faci.

Interviu realizat de Simona Boantă

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE