Politicienii mureşeni, rugaţi să nu implice imaginea Aeroportului „Transilvania” în campania electorală Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 785 Vizualizări

Politicienii mureşeni, rugaţi să nu implice imaginea Aeroportului „Transilvania” în campania electorală

Conducerea Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş a remis luni, 21 noiembrie, un comunicat de presă în care cere politicienilor să nu se folosească de imaginea aeroportului în campania electorală, precum şi să nu prezinte „informaţii şi date eronate” publicului.

Sâmbătă, 19 noiembrie, deputatul liberal Cristian Chirteş a acuzat alianţa UDMR – PSD Mureş de situaţia actuală a aeroportului, cu ocazia unui discurs susţinut la evenimentul lansării candidaţilor PNL Mureş la alegerile parlamentare.

Redăm, în rândurile de mai jos, conţinutul integral al comunicatului:

„Aeroportul Transilvania Târgu-Mureș solicită tuturor persoanelor implicate în campania electorală să nu mai dezinformeze publicul mureșean prin difuzarea unor informații și date eronate cu privire la rezultatele obținute de-a lungul timpului de echipele care s-au succedat la conducerea aeroportului. Atât aeroportul Transilvania, cât și județul Mureș, au nevoie de întreaga susținere a tuturor factorilor implicați, indiferent de culoarea politică, spre beneficiul comunității locale și regionale. Atât timp cât dezbinarea și interesele personale vor domina, nici aeroportul și nici județul nu vor avea de câștigat în competiția regională. Este nevoie de cooperare și înțelegere pentru a duce la bun sfârșit toate proiectele pe care le derulăm în folosul locuitorilor județului nostru.

Totodată considerăm necesar să informăm publicul cu date corecte referitor la traficul înregistrat pe aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș și companiile aeriene care au operat până acum, pe acest aeroport. În 2010 s-au înregistrat aproximativ 75 de mii de pasageri, cu ajutorul a 4 companii aeriene (Cimber Air, Malev, Tarom și Wizzair). Acestea  au operat curse regulate către 12 destinații (11 destinații externe și 1 destinație internă). În anul 2011 aeroportul a deservit peste 256 de mii de pasageri, transportați de 4 companii aeriene (Cimber Air, Malev, Tarom și Wizzair) către 13 destinaţii. În 2012 s-au înregistrat peste 300 de mii pasageri cu 3 companii (Malev, Tarom și Wizzair), iar în 2013 s-a înregistrat un RECORD DE PASAGERI, de peste 357 de mii de pasageri, cu 3 companii (Ryanair, Tarom și Wizzair) pentru 14 destinații. Cu aceste rezultate, Aeroportul Transilvania s-a situat pe locul 4 în topul aeroporturilor din România.

Din păcate, începând din 2014, Aeroportul a înregistrat continuu pierderi, numărul de pasageri a scăzut constant, companiile aeriene s-au retras, a dispărut inclusiv cursa Tarom, care făcea legătura între Mureș și capitala țării, București. Între timp s-a retras și Ryanair, iar compania Wizzair și-a redus numărul de destinații și frecvența de operare. În perioada 2014-2016, aeroportul Tîrgu Mureș a fost printre puținele aeroporturi din România care a înregistrat o scădere continuă a numărului de pasageri, în timp ce majoritatea aeroporturilor din România a înregistrat creșteri substanțiale, în medie de peste 10% anual.

În anul 2016, Aeroportul Transilvania a ajuns să aibă un singur operator, cu 8 destinații, iar traficul de pasageri a scăzut sub 300 de mii de pasageri, coborând pe locul 6 în topul aeroporturilor din România. În perioada 2014-2016, infrastructura a avut mult de suferit din cauza lipsei de interes și implicare a conducerii aeroportului, care nu a folosit banii alocați de CJ Mureș pentru reparații curente, iar reparația capitală nu a fost o prioritate. Această atitudine a avut drept consecință reducerea capacității portante a pistei, fapt mușamalizat în fața autorităților și a companiilor aeriene, situație care a adus consecințe grave asupra credibilității aeroportului Tîrgu Mureș.

Siguranța pasagerilor și publicarea valorilor reale a capacității portante a fost o obligație legală și morală a fostei conduceri, dar, din păcate, prin activitatea depusă, nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor. Mai mult, chiar și Curtea de Conturi a constatat faptul că nu au fost realizate toate normele în vederea folosirii eficiente a fondurilor publice.

În prezent, Consiliul Județean Mureș este dispus să își asume reparația capitală din fonduri proprii, având în vedere că, prin Master Planul de Transport, Aeroportul Internațional Transilvania nu are posibilitatea să acceseze fonduri europene în scopul reparațiilor capitale la pista de decolare/aterizare înainte de anul 2022. Suma lucrărilor se ridică la o valoare estimată prin documentație de 77 milioane de lei.

Pentru soluţionarea acestei situaţii Consiliul Judeţean a inclus în şedinţa ordinară din data de 23 noiembrie 2016 aprobarea indicatorilor tehnico-economici a investiţiei pentru reparaţia capitală a pistei. După aprobarea acestora se va trece la demararea procedurii de achiziţie publică pentru executarea lucrărilor.

Reparația capitală, care impune inaugurarea unei noi piste de aterizare/decolare va permite Aeroportului Internațional Transilvania noi oportunități de colaborare atât cu Wizz Air, compania deja operațională pe Aeroport, cât și cu alte companii, pentru diversificarea destinațiilor externe și interne în beneficiul pasagerilor.

Cu stimă,

Conducerea Aeroportului”

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE