CJ Mureş cere clarificarea legislaţiei privind taxa pentru deşeuri Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 455 Vizualizări

CJ Mureş cere clarificarea legislaţiei privind taxa pentru deşeuri

Printr-o scrisoare trimisă către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Administraţiei Fondului pentru Mediu, Ministerul Fondurilor Europene şi Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, Consiliul Judeţean (CJ) Mureş solicită prorogarea termenului pentru plata taxei de 80 lei/tonă pentru depunerea deşeurilor.

Potrivit unui comunicat remis de Biroul de presă al CJ Mureş, administraţia judeţeană consideră că norma juridică care prevede introducerea acestei taxe de la 1 ianuarie 2017 nu este clară nici în ceea ce priveşte definirea tipurilor de deşeuri pentru care trebuie plătită această taxă şi nici în ceea ce priveşte definirea persoanelor juridice care au obligaţia de a plăti. „Aceste neclarităţi pot induce ideea, greşită din punctul nostru de vedere, că această taxă se va aplica tuturor tipurilor de deşeuri depozitate. În solicitarea trimisă am atras atenţia instituţiilor menţionate că fără o serie de clarificări, aplicarea unei taxe de 80 lei/tonă pentru toate deşeurile încredinţate în vederea eliminării finale prin depozitare creează în mod direct următoarele efecte: creşterea, pentru populaţie, cu 50% în mediul urban şi dublarea în mediul rural a taxelor/tarifelor pentru serviciul de salubrizare, depăşirea pragului de suportabilitate al populației privind plata contravalorii serviciului de salubrizare, contractele finanţate prin POS Mediu, Axa prioritară 2, în perioada de programare financiară 2007-2013, nu vor mai îndeplinii condiţiile impuse în raport cu sustenabilitatea şi a planurilor de evoluţie a tarifelor, părţi componente a aplicaţiilor de finanțare aprobate, ceea ce va duce la obligaţia restituirii către Uniunea Europeană a unei părţi din finanţarea primită. – este şi cazul proiectului „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Mureş” – încurajarea depozitărilor nelegale în locuri improprii – dar fără costuri – şi implicit periclitarea mediului înconjurător. Având în vedere aspectele enumerate am solicitat demersuri instituţionale adecvate, în sensul prorogării termenului de aplicare a prevederilor Legii nr.384/2013 privind sursele de venit ale Fondului pentru Mediu până la clarificarea normei juridice sau abrogarea acesteia”, se menţionează în comunicat.

Consiliul Judeţean Mureş a decis să solicite aceste clarificări în urma unei întâlniri la care au participat reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate în gestionarea deşeurilor din judeţul Mureş, respectiv Agenţia Judeţeană de Mediu, Garda de Mediu – Comisariatul Judeţean Mureş, administratorul depozitului de deşeuri de la Sânpaul, firma Iridex Group, ADI „Ecolect Mureş” . „Clarificarea legislaţiei este o urgenţă având în vedere că termenul de 1 ianuarie 2017 este foarte aproape, iar în cursul lunii ianuarie este programată punerea în funcţiune a depozitului de la Sânpaul de către operator în baza contractului încheiat în luna octombrie”, se mai arată în document.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE