Share

Home / Sanatate / Moderație în alimentație de Anul Nou

Moderație în alimentație de Anul Nou

Petrecerile de Anul Nou înseamnă mese îmbelșugate și tendința de excese culinare. De aceea, nutriţioniștii recomandă moderație în alimentație, având în vedere că alimentele consumate în exces pot supraîncărca organismul şi pot provoca apariţia colicilor biliare, a pancreatitei acute, a accidentelor vasculare sau aritmiilor cardiace, a indigestiei sau a toxiinfecţiilor alimentare.

„Preparatele tradiționale din această perioadă sunt bogate în grăsimi, iar consumate în exces își pot pune amprenta într-un mod nefavorabil asupra greutății noastre sau, mai rău, asupra sănătății. Însă viața nu este o continuă dietă și nu ar trebui să restricționăm în permanență accesul la ceea ce ne place. În schimb, trebuie să ținem cont doar de un singur lucru, și anume echilibrul. Chiar dacă sunt bogate în calorii, alimentele specifice sărbătorilor de iarnă pot fi consumate alături de o porție generoasă de legume. Atenție, însă, la felul în care gătiți alimentele, pentru că dacă sunt prăjite în ulei devin cu adevărat periculoase pentru sănătate. Este recomandat să le coacem în cuptor sau să le gătim la abur, pentru a ne bucura de calitățile lor nutriționale. De asemenea, este important să alegem alimente de calitate din surse cunoscute. Chiar dacă avem un meniu mai special, trebuie păstrat obiceiul celor cinci/zi – trei mese principale și două gustări. Când vorbim despre dulciuri, este bine ca acestea să fie preparate în casă, pentru a avea control asupra cantității de zahăr și a calității ingredientelor”, a recomandat Liana Conţiu, nutriţionist dietetician.

Detoxifierea după sărbători
Iată ce alimente recomandă specialiștii într-o cură de detoxifiere: fructe (caisele proaspete, fructele de pădure, pepenele galben, citricele, kiwi, papaya, piersicile, mango, pepenele verde şi strugurii negri), legume (anghinare, ardei gras, sfeclă, broccoli, varză roşie, morcovi, conopidă, castraveţi, dovleac, spanac, roşii), cereale (orez brun, porumb, mei, quinoa), peşte (somon, macrou, sardele şi ton), carne (pui organic fără piele, curcan şi vânat), uleiuri (ulei de măsline extravirgin şi ulei din seminţe presat la rece pentru dressing-ul salatelor), nuci şi seminţe crude nesărate (migdale, nuci braziliene, alune, nuci pecan, seminţe de dovleac, seminţe de floarea-soarelui, seminţe de susan şi seminţe de in).

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

UMFST Live: Cosmetologia – o știință la granița dintre farmacie și frumusețe

Șefa Disciplinei Tehnologie Farmaceutică și Cosmetologie din cadrul Facultății de Farmacie a Universității de Medicină, …

Share
Share