Pacienții pot evalua calitatea serviciilor din spitale direct prin SMS Sanatate
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 294 Vizualizări

Pacienții pot evalua calitatea serviciilor din spitale direct prin SMS

Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital, de activitatea şi implicarea medicului şi a asistentelor, de curăţenie, a fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare, ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic și tratament, ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acel spital, starea de sănătate este mai bună după externare și dacă ţi-au fost ceruţi bani pe durata internării? Acestea sunt întrebările adresate pacienţilor după externare, prin SMS sau e-mail, potrivit chestionarului de feedback al pacientului în spitalele publice.

Ordinul privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice din sistemul de sănătate românesc a apărut în Monitorul Oficial.
Potrivit Ministerului Sănătății, peste 2.800 de pacienți au completat chestionarul de feedback în primele cinci zile de când acesta a fost pus în funcțiune.
Cele nouă ȋntrebări cuprinse ȋn chestionar se referă la: gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, faţă de activitatea şi implicarea medicului, faţă de curăţenia din spital, precum şi faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale. De asemenea, pacientul este întrebat dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare. „În primele cinci zile de când a fost pus în funcțiune, au fost transmise peste 17.000 de SMS-uri în cadrul noului mecanism de măsurare a satisfacției pacienților, inițiat de Ministerul Sănătății. Dintre pacienții care au fost contactați pentru completarea chestionarului de feedback, 2.819 au acceptat completarea formularului și 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări”, se arată în comunicatul de presă.
De asemenea, Ministerul Sănătății precizează că până în prezent mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite care erau completate de pacienți în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajații spitalului, metodologie care „distorsiona” rezultatele și „nu oferea o situație reală” a experienței pacientului în spital. Prin noul sistem, pacientul poate evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale. „Prin noul sistem vor fi contactați anual aproximativ jumătate dintre pacienții care se externează din spitale. Răspunsul la SMS este gratuit pentru pacienți. Sunt taxate cu 5 cenți/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns”, arată comunicatul Ministerului Sănătății.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE