Home / Administratie / Dare de seamă a prof. dr Nadia Rață la final de mandat

Dare de seamă a prof. dr Nadia Rață la final de mandat

Distribuie

Prof. dr. Nadia Rață a remis redacției Zi de Zi în cursul acestei seri o sinteză a raportului de activitate pentru mandatul de inspector școlar general, mandat deținut în perioada 22 noiembrie 2016 – 16 ianuarie 2017.
Potrivit documentului, în perioada respectivă, prof. dr Nadia Rață s-a preocupat de deblocarea situației de la Liceul Teologic Romano-Catolic, de depunerea de proiecte cu finanțare europeană, finalizarea concursului de directori și de imaginea instituției. Fostul inspector școlar general a fost interesat, potrivit raportului, de asemenea, de asigurarea unei reale transparențe informaționale și decizionale și implicarea concretă a partenerilor educaționali în luarea deciziilor de interes major pentru beneficiarii sistemului de învățământ.

 

Darea de seamă o puteți lectura mai jos, integral:
Raport sintetic de activitate al inspectorului școlar general din Inspectoratul Școlar Județean Mureș
prof. dr. Nadia Rață, pentru perioada mandatului 22.11.2016‒16.01.2017, la încetarea detașării în interesul învățământului

Așa cum s-a arătat și în primul comunicat remis presei, încă de la momentul preluării mandatului de inspector școlar general, s-a făcut o evaluare a stadiului activităților din I.Ş.J. Mureș și s-au configurat soluții legale pentru urgențe și proiecte de activități pe termen mediu și lung, care să conducă spre o reală schimbare pozitivă a sistemului educațional mureșean, atât de necesară.
Între priorități s-a situat asigurarea unei reale transparențe informaționale și decizionale și implicarea concretă a partenerilor educaționali în luarea deciziilor de interes major pentru beneficiarii sistemului de învățământ.
S-a urmărit, în primul rând, deblocarea situațiilor de criză: plata salariilor pentru personalul Liceului Teologic Romano-Catolic din Tîrgu-Mureş, plata salariilor pentru personalul I.Ş.J. Mureș. S-a restabilit funcționarea legală a Consiliului de administrație al I.Ş.J. Mureș.
În repetate rânduri, s-a semnalat Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice constatarea unor încălcări anterioare ale prevederilor legale în cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct și s-a gestionat repararea neregulilor constatate la nivelul instituției, la preluarea și pe parcursul mandatului. Au avut loc întâlniri cu părinții elevilor și cu cadrele didactice care au semnalat abuzuri și s-au făcut demersuri pentru rezolvarea problemelor apărute în sistemul de educație mureșean.
Între primele acțiuni întreprinse s-au înscris cele în legătură cu situația Liceului Teologic Romano-Catolic, în relație cu care, încă de la începutul lunii noiembrie 2016, se desfășoară o cercetare de către DNA, situație fără precedent în istoria învățământului mureșean.
Optimizarea activității Inspectoratului Școlar Județean Mureș a reprezentat încă o prioritate, pentru readucerea ei pe un făgaș normal, printr-o mai bună și corectă comunicare instituțională, prin revizuirea de proceduri operaționale, monitorizarea corectă și justă a activității personalului din instituție, soluționarea corectă, legală și în termen a aspectelor survenite.
S-a depus documentația din partea I.Ş.J. Mureș pentru 5 proiecte finanțate din fonduri structurale. Proiectele vizează, în principal, programele POCU „Școala pentru toți”, „Profesori motivați în școli defavorizate”, dezvoltarea învățământului profesional. De asemenea, s-au pus bazele unui proiect pentru reducerea abandonului școlar și creșterea gradului de atractivitate în cadrul lecțiilor. Toate aceste demersuri urmăresc, de fapt, creșterea calității actului educațional, în favoarea elevului.
Potrivit atribuțiilor de inspector general, s-a acționat pentru finalizarea concursului de directori (contestații, validarea rezultatelor, numirea noilor directori și identificarea specialităților din domeniu pentru asigurarea conducerii interimare a unităților de învățământ), pentru parcurgerea etapelor programate, de mobilitate a personalului didactic, pentru pregătirea rețelei școlare și a planului de școlarizare 2017‒2018, cu respectarea strictă a literei legii în toate situațiile ivite. S-a purtat un dialog constant cu partenerii educaționali și cu autoritățile naționale și locale, pentru problemele comune sau specifice.
În perioada mandatului, 22.11.2016‒16.01.2017, a existat preocupare pentru reabilitarea și promovarea imaginii instituției, s-a coordonat îmbunătățirea comunicării publice prin site-ul I.Ş.J. Mureș, instituind folosirea de noi machete, prin comunicate de presă și crearea unei pagini pe site-ul de socializare consacrat. Pentru optimizarea activității intrainstituționale, a relației cu beneficiarii și personalul din sistem și pentru protecția acestora, s-a concretizat dotarea I.Ş.J. Mureș cu sistem de monitorizare și pontaj al personalului, cu alte dotări, conform nevoilor existente și unui anumit nivel de exigență.
Perioada mandatului de inspector școlar general a fost intensă și complexă, un demers de intrare în normalitate, de impunere a unor standarde optime, toate cu păstrarea fermă și consecventă a legalității, în interesul învățământului.

17 ianuarie 2017
Cu respect față de Educație,
prof. dr. Nadia Rață


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Încă o balastieră în județul Mureș

Distribuie Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Mureș a decis, recent, …

4 comentarii

  1. Dacian Nisipeanu

    O dare de seama din care nu se intelege nimic. Multe cuvinte sforaitoare. Situatia din invatamant o stim cu toti. Totusi, ce vrea sa spuna acest raport in afara de faptul ca s-a implementat, s-au luat masuri, s-a aplicat, s-au formulat strategii la dreapta, la stanga etc?

  2. Doamna nu a fost „numita”politic,doar altii.Dansa a fost numita datorita „calitatilor” de manager.

  3. Pai , d-na doctor , iar plecati ?Nu mai au astia nevoie de doctori !Cred ca s-au saturat.Cred ca ar fi mai bne sa va predati titlul , pina nu vi-l iau super- doctorii din comisia alcatuita .E bine pentru sanatatea dv.intelectuala.Fara doctorat esti mai credibil , astazi !

  4. Ati uitat ca ati plecat in concediu si nu ati numit dir. cu concurs.
    Ati uitat de camerele video-audio prin care voiati sa urmariti persoanele de pe partie.
    Ati uitat de alte investitii inutile.
    Ati uitat de biletele de participare la activitatati care niciodata nu era semnate la timp.
    Ati uitat de colaboratorul dvs. minunat Ionescu Felicia.
    Ati intarziat toate activitatile.

    Si nu uitati cand mai spuneti ca cineva este numit politic si dvs. asa ati fost numita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.