La mulți ani doamnelor din Durkopp Adler România ! Beauty
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 855 Vizualizări

La mulți ani doamnelor din Durkopp Adler România !

Dukopp Adler este un reper pe piața mondială a mașinilor de cusut. Firma, care își desfășoară activitatea în Sângeorgiu de Mureș, a îngregistrat creșteri semnificative de la an la an. Deși bărbații reprezintă peste trei sferturi din numărul total de angajați, în compania mureșeană un rol foarte important îl au și femeile. Cum își  aduc aportul doamnele la procesul de producție și alte detalii despre activitatea firmei Durkopp Adler România,  am aflat de la doamna Vajda Ibolya, Finance Manager în cadrul companiei.

Cum a evoluat firma în ultimii ani, din punct de vedere al indicatorilor economici și al investițiilor ?

????????????????????????????????????
????????????????????????????????????

Vajda Ibolya: Ca un rezultat al investițiilor mari făcute, productivitatea s-a dublat în ultimii ani. Cifra de afaceri a companiei a depășit 10 milioane de euro în 2015, iar anul 2016 a fost și mai bun. Am realizat anul trecut o cifra de afaceri de 12  milioane euro și sperăm să obținem o creștere de 10% în 2017, față de perioada precedentă.  Producția principală vizează componentele de uzură pentru mașini de cusut, seturile de coasere, greiferele, cuțitele. Atât la greifere, cât și la cuțite, Durkopp Adler este numărul 1 european, în ceea ce privește cantitatea și calitatea produselor. Pentru a asigura calitate maximă pieselor, Durkopp Adler România a făcut multe investiții în echipamente performante de măsură și control. Crescând considerabil productivitatea, prin achiziția de utilajele noi, de înaltă productivitate, nu a fost nevoie de o creștere substanțială a personalului în ultimii ani. Cu toate acestea, Durkopp Adler România are acum 370 de angajați, dintre care 75 sunt femei.

De cât timp lucrați în firma Durkopp Adler? Cum ați carateriza această perioadă?

Practic, muncesc aici din anul 2000, deci de 17 ani. Pot să spun că au fost câțiva ani mai dificili la început, mai ales până s-a sudat echipa. A fost foarte grea perioada în care trebuia să mergem în vamă pentru vămuirea produselor, de acolo fugeam la bancă, apoi din nou în fabrică. Ulterior, după integrarea în Uniunea Europenă, s-a schimbat în bine problema cu vămuirea mărfii. Una peste alta, nu e deloc ușor în acest domeniu, în care există fluxuri mari de marfă, relații cu parteneri interni și externi, avem de facut multe raportari, situatii, statistici, declaratii și multe alte lucrări la termene precise și scurte, atât față de societatea mamă, autoritățile române, cât și față de Statistică și Banca Naționala. Sunt multe modificări legislative ,deci multe lucruri de gestionat. Dar dacă îți place ceea ce faci, toate devin mai ușor de rezolvat.

Relația dintre colegi e importantă în bunul mers al activității?

Sigur că e important să existe o bună relație de colaborare între colegi. Dacă doi oameni comunică bine între ei, activitatea profesională e mai eficientă. Din acest punct de vedere, trebuie să subliniem atitudinea domnului administrator Johann Hermann, care întotdeauna a insitat pe o bună înțelegere și o bună comunicare între oameni. Este un om extrem de flexibil, bun comunicator, ceea ce înseamnă un plus mare pentru echipă.  În acest sens, ne străduim să le oferim oamenilor cât mai multe facilități, care să le asigure stabilitate, încredere. Un angajat mulțumit poate să își aducă un aport semnificativ la bunul mers al lucrurilor.

Care este relația între oamenii din producție și cei din birouri? 

Este o colaborare bună între ei, deoarece și unii și alții sunt la fel de importanți. În producție, rezultatul muncii este, poate, mai evident, pentru că vorbim de aparatură, de piese etc, dar cred că cei care lucrează în fabrică au înțeles că și în spatele cifrelor din rapoarte, în spatele fluxurilor financiare, a planurilor de investiții, este multă muncă. E esențial să faci produse de calitate, dar pentru a avea o echipă performantă și un management de succes, este, de asemenea, nevoie de oameni valoroși și multumiți. Pe scurt, consider că cele două segmente se completează foarte bine în activitatea noastră.

Apropo de echipă, ce ne puteți spune despre eficiența în muncă a femeilor, comparativ cu cea a bărbaților?

????????????????????????????????????
????????????????????????????????????

Și bărbații și femeile au caracteristici predominante, de aceea e bine ca fiecare să muncească acolo unde este mai performant. În general, chestiunile mai tehnice, sau cele ce țin de coordonare sunt gestionate de bărbați, dar femeile sunt mai meticuloase, mai înarmate cu rabdare, deci potrivite pentru munci care necesită astfel de calități. În ultimii ani, femeile sunt tot mai prezente în domenii  care până nu demult erau  considerate a fi destinate sau potrivite pentru bărbați. Avem acum colege la proiectare, programare, CTC, la gestionarea aparatelor de măsură și control etc.

Cum va fi anul 2017 pentru Durkopp Adler ?

Noi sperăm și credem că va fi un an bun. Avem comenzi, ne bazăm pe o echipa valoroasă, deci lucrurile merg în direcția bună. Am continuat cu planurile de investiții și avem în plan o extindere a activității în noi spații de lucru. Trebuie să avem un an bun, deoarece în anul 2017 se împlinesc 20 de ani de la începerea activității. Sperăm că acest an aniversar va fi unul reușit pentru companie, din toate punctele de vedere.

Ce le urați colegelor, cu ocazia zilei de 8 martie?

În primul rând să aibă sănătate, să fie conștiente de calitățile și de valoarea lor și să aibă parte numai de zile frumoase si fericite!

Reporter:  Mulțumim și la fel vă urăm și dvs!

 

A consemnat Florin Marcel Sandor

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari



Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!