Home / Slider / Studenții de la Petru Maior, despre shopping-ul online

Studenții de la Petru Maior, despre shopping-ul online

consumator

Universitatea Petru Maior din Tîrgu Mureș, Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative ( FSEJA), Departamentul de Management – Economie, a organizat în parteneriat cu ANPC și ASCED cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor dezbaterea “Drepturile consumatorilor în era digitală”, ediția a II-a. Evenimentul a fost găzduit de Aula Tudor Drăganu, FSEJA de pe strada Livezeni 69,  marți, 14 martie 2017.

Invitați din partea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Mureș au fost Marcela Achim – comisar șef adjunct, și comisarii Adriana Becleanu și Krisztina Bardocz, alături de Daniela Ștefănescu, decan FSEJA, Mihaela Kardos, director Departament.

Creștere cu 30% a cumpărăturilor online

15  martie este Ziua Mondială a Consumatorilor. Organizaţia Internaţională a Consumatorilor a dedicat această zi “dreptului consumatorilor în era digitală”.

Anul trecut, consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet,  cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro.

Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015.

O creștere considerabilă a cunoscut și intrarea pe piață a dispozitivelor mobile de tip smartphone: de la 50% în 2015, la 70% în 2016. Drept urmare, magazinele online din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online.

4000 de controale anul trecut

Politica de protecţie a consumatorilor se fundamentează pe obiective generale pentru promovarea intereselor consumatorilor pe piaţă, prin aplicarea efectivă a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor,  întărirea activităţilor de informare, consiliere şi educare a consumatorilor şi urmărirea realizării unei protecţii a consumatorilor asemănătoare cu cea existentă în statele membre ale Uniunii Europene, incluzând securitatea, interesele economice. ” Una din activitățile noastre este, atât informarea şi educarea consumatorilor, cât și consilierea operatorilor economici, legate de noutățile legislative sau orice alte nelămuriri. Anul trecut, chiar dacă sunt doar 10 comisari de execuție și control, am efectuat 4000 de controale la nivel județean, scopul acestora fiind de ridicarea calităţii vieţii consumatorilor, prin măsuri de protejare a acestora împotriva riscului de a achiziţiona produse sau servicii care ar putea să le afecteze viaţa, sănătatea, securitatea sau interesele economice, depistarea şi retragerea de pe piaţă a produselor alimentare şi nealimentare, care prezintă risc asupra sănătăţii şi securităţii consumatorilor sau respectarea dreptului consumatorului de a fi despăgubit pentru produsul sau serviciu necorespunzător” a precizat Marcela Achim, comisar șef adjunct.

Avantaje în mediul online

Comisarii CJPC Mureș, au explicat studenților faptul că, în mediul online, oamenii sunt atrași de reduceri, de transportul gratuit al produselor, sau de oferirea premiilor de fidelitate. O mulțime de oameni, în perioadele de reduceri, cumpără cu ușurință orice produs care este la preț redus și verifică ultimele noutăți, perioada de reduceri, sau evenimentele viitoare, fără a fi necesară navigarea prin stocul complet al magazinului tău online.

Coșul de cumpărături este o caracteristică esențială pentru toate magazinele online, reprezentată printr-o icoană simbolică. Numărul de telefon trebuie să fie vizibil pe fiecare pagină în parte a magazinului online, cumpărătorul având astfel posibilitatea contactării directe a vânzătorului.

Dezavantaje în mediul online

Dezavantajele consumatorului de a cumpăra virtual încep de la faptul că nu au posibilitatea de a proba produsul, valabil în principal pentru articolele de vestimentație, livrare cu întârziere sau colete deteriorate sau stricate care, în mare parte, țin deja de firma de curierat.

Un aspect căruia trebuie să acordăm atenție este din ce se compune prețul total. Acesta este format din prețul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adăugată care poate fi inclusa sau nu în prețul produsului, taxele de livrare și eventuale alte costuri suplimentare despre care comerciantul trebuie să dea informații si să ceară acordul înainte de a da click pe butonul “cumpără”.

Comerciantul trebuie să dea informații despre modalitățile de livrare disponibile și prețul aferent acestora chiar în pagina de prezentare a produsului.

Prin legislație, consumatorul are timp de 14 zile în care se poate răzgândi și poate returna produsul la adresa indicată de comerciant, fără a motiva renunțarea la achiziție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

FOTO: Accident grav, cu patru victime, în Albești!

Pompierii mureșeni au fost solicitați să intervină, sâmbătă dimineața, în jurul orei 5.45, la un …