Home / Administratie / La ce trebuie să fim atenți când cumpărăm produse de panificație

La ce trebuie să fim atenți când cumpărăm produse de panificație

Care sunt detaliile la care ar fi bine să fim atenți și ce informații ar trebui să verificăm pe etichetele produselor de panificație atunci când ne facem cumpărăturile? Sunt două dintre întrebările la care ne-a răspuns Marcela Achim, comisar șef adjunct, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Mureș. În plus, ne-a mai oferit câteva sfaturi din perspectiva CJPC.

Condițiile de păstrare și modul de etichetare

Marcela Achim ne atrage atenția în primul rând asupra condițiilor de depozitare a produselor și la modul de etichetare. „Condițiile de păstrare sunt indicate de către producător și, desigur, în toate depozitele trebuie să fie o curățenie desăvârșită, iar sub ambalajele produselor de panificație obligatoriu trebuie să fie niște grătare metalice sau grătare din lemn. Apoi, în magazine, acestea trebuie să fie ferrite de soare și de căldură foarte mare”, a precizat Marcela Achim.

În ceea ce privește informațiile pe care trebuie să le găsim pe etichete, acestea trebuie să conțină denumirea producătorului, adresa poștală, denumirea produsului, ingredientele, iar alergenii alimentari trebuie să fie evidențiați. „Dacă dorim produse proaspete să fim atenți la anunțul afișat sau la eticheta care informează dacă produsul finit este obținut din materie primă congelată”, ne transmite Marcela Achim.

Bineînțeles, un alt aspect foarte important este termenul de valabilitate, comisarul șef adjunct ne transmite să refuzăm cumpărarea produselor al căror termen de valabilitate nu este inscripționat, care au termenul depășit și care au termenul de valabilitate ilizibil sau modificat. Un alt element la care trebuie să fim atenți este și gramajul produsului, precum și prețul pe kilogram al acestuia. „La cumpărarea produselor în vrac toate informațiile specificate mai sus trebuie sa fie afișate la loc vizibil lângă produse”, a adăugat Marcela Achim.

Controalele CJPC

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Mureș efectuează controale privind produsele de panificație la producători, distribuitori și vânzători. „Comisarii CJPC își exercită atribuțiile de serviciu în ceea ce privește supravegherea pieței din județul Mureș prin controalele tematice. Există tematici naționale și locale. Tematica națională pe care o avem pentru produse de panificație are un caracter permanent. Ce înseamnă acest lucru? La orice oră putem intra la oricare producător sau la oricare vânzător care comercializează astfel de produse”, a explicat Marcela Achim.

Altă tematică de control cu caracter permanent se referă la programul național „Laptele și cornul”. „Controalele le efectuăm la școlile și grădinițele de stat și private cu program prelungit în care sunt distribuite produse lactate și, desigur, produse de panificație. Verificăm în primul rând existența unei persoane responsabile de acest program, apoi, depozitarea acestor produse și ca produsele să fie corect etichetate, să fie în perioada de valabilitate și să fie distribuite elevilor conform graficului întocmit în școlile respective”, a spus comisarul șef adjunct.

„În ceea ce privește reclamațiile privind programul „Laptele și cornul” am avut acum doi ani o ultimă reclamație depusă pe această speță, chiar în ceea ce privea cornurile distribuite la o școală de pe raza județului Mureș. Reclamația era adresată de către un părinte, în sensul că cornul pe care l-a primit la școală nu avea termen de valabilitate. Motiv pentru care am desfășurat un control la producător, acolo am observat că toate produsele din lotul menționat în reclamație aveau termenul de valabilitate. A fost o eroare de ștanțare a ambalajului respectiv. Totuși, operatorul economic, la vremea aceea, a fost sancționat”, a explicat Marcela Achim.

Reclamațiile

Șeful CJPC Mureș a declarat cî în cursul anului 2016 nu au existat reclamații referitoare la produsele de panificație sau de patiserie. „În schimb la controalele pe care le-am efectuat în cursul aunului au existat operatori economici care au avut la vânzare produse care aveau termenul de valabilitate depășit”, a adăugat.

„În cazul în care constatați o deficiență a unui produs, să vă adresați, în prima fază, vânzătorului, care trebuie să remedieze deficiența, iar dacă acesta nu o face trebuie să faceți o reclamație la Protecția Consumatorului. În termen de 30 de zile din momentul înregistrării reclamației, cercetăm, soluționăm și răspundem în scris reclamantului”, a pecizat Marcela Achim.

Reclamațiile se pot face personal, la sediul din Târgu Mureș, de pe strada Livezeni nr. 7, unde trebuie să duceți produsul și bonul de casă. De asemenea, reclamațiile pot fi transmise în scris prin poștă sau pe adresa de email: reclamatii.mures@anpc.ro/. Trebuie să transmiteți pe lângă bonul fiscal (original sau scanat) datele dumneavoastră personale și datele comerciantului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Omul de afaceri Doru Borșan: “Dorin Florea a început bine, dar s-a stins ca lumânarea, ca varul de Târnăveni”

Prezent în emisiunea Jurnal de Mureș din 22 iunie, emisiune realizată de Răzvan Pop la …