Home / Slider / INTERVIU cu directorul Agenţiei Naţionale de Presă Agerpres, Alexandru Giboi. Ştirile de calitate, mai importante decât goana după click-uri!

INTERVIU cu directorul Agenţiei Naţionale de Presă Agerpres, Alexandru Giboi. Ştirile de calitate, mai importante decât goana după click-uri!

Distribuie

Alexandru Giboi, directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă Agerpres, prima agenţie de presă din România, a abordat, recent, cu ocazia unei dezbateri cu titlul „Recâştigarea încrederii în politica de partid, cazul României: comunicare strategică şi Start-Up Nation”, tema ştirilor false, precum şi modul în care publicul alege să urmărească acest tip de ştiri. „Un public educat va şti să facă diferenţa între ştirile false şi ştirile reale. De asemenea, încrederea publicului în organizaţiile de media, factor determinant în alegerile pe care publicul le face în ceea ce priveşte ştirile pe care le urmăreşte, poate fi cultivată şi prin promovarea jurnalismului de calitate. Ştirile de bună calitate sunt foarte importante în lupta împotriva ştirilor false. Este ceea ce facem la Agerpres. Promovăm jurnalismul de calitate”, a precizat Alexandru Giboi.

Afirmaţia directorului general al Agerpres şi expansiunea unor pagini web autointitulate „de ştiri”, în realitate „site-uri fantomă” unde materialele publicate nu sunt asumate prin semnătură, iar „echipa redacţională” este ţinută „la secret”, constituie premisele interviului următor, pe care Alexandru Giboi a avut amabilitatea să îl acorde cotidianului Zi de Zi.

Reporter: Domnule Alexandru Giboi, care este părerea dumneavoastră despre site-urile de ştiri lipsite de casetă redacţională, unde ştirile sunt, în general, copiate din alte surse şi prezentate, fără semnătură, publicului?

Alexandru Giboi, director general Agerpres: Cred ca e greu să fie numite „site-uri de ştiri”. Ar merge mai degrabă denumirea de „agregatoare”. Lipsa de asumare prin absenţa semnăturii e o consecinţă a faptului că ştirile respective, evident, nu le aparţin. Piaţa media românească este destul de lipsită de predictibilitate, iar „bătălia” pentru public şi resurse financiare tinde să ia forme care nu mai au legătură cu jurnalismul adevărat. Nu demult am văzut cum un aşa-zis site de ştiri anunţa sfârşitul iminent al lumii. Goana după click-uri a condus la o deprofesionalizare gravă a presei, în anumite situaţii.

Rep.: Ce recomandări aveţi pentru amatorii de ştiri pentru a nu intra în capcana site-urilor false de ştiri?

A.G.: Publicul trebuie să înveţe să îşi verifice sursele de informare. La fel ca şi în cazul jurnaliştilor, din trei surse. De asemenea, să evite site-urile care îşi fac un crez din click-bait, respectiv acele titluri care anunţă lucruri „senzaţionale”. De obicei, de cele mai multe ori, în spatele acelor titluri nu se găsesc informaţii clare sau utile.

Rep.: Cât de important este ca un jurnalist să îşi semneze textele publicate? 

A.G.: Este foarte important. Este vorba de asumarea muncii proprii. Acum patru ani am implementat această regulă la Agerpres, şi asta a ajutat la creşterea calităţii ştirilor noastre. Scrii altfel când ştii că publicul te poate identifica uşor drept autor, nu?

Rep.: Aţi publicat vreodată sub pseudonim? În caz afirmativ, în ce context? 

A.G.: Nu, niciodată. Nici eu, nici colegii mei din agenţie. Cred că pseudonimele ţin de timpuri de mult apuse, de secolul trecut. Acum trăim în era digitală, iar transparenţa şi responsabilitatea sunt elemente cheie pentru o presă sănătoasă.

Rep.: După părerea dumneavoastră, ce este mai important în analizarea unui site de ştiri: numărul de vizitatori unici/zi sau acurateţea informaţiilor publicate?

A.G.: Ambele sunt importante. Cred că odată ce informaţiile publicate sunt corecte, acest lucru se va reflecta şi în creşterea numărului de vizitatori pe site. E o creştere mai lentă decât cea adusă de click-bait, dar este mult mai sănătoasă şi utilă pentru proiecţii şi strategii pe termen mediu şi lung.

A consemnat Alex TOTH

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

LIVE: Raportul anual al rectorului UMFST ”George Emil Palade”

Distribuie Prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, rectorul principalei universități mureșene, prezintă joi, 28 martie, Raportul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.