Share

Home / Social / Despăgubiri de peste 400.000 lei, acordate consumatorilor

Despăgubiri de peste 400.000 lei, acordate consumatorilor

Valoarea totală a despăgubirilor acordate consumatorilor din județul Mureș în anul 2016 a depășit suma de 400.000 lei. Afirmația aparține comisarului șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecţia Consumatorilor Mureș, Marcela Achim, și a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă organizate la sediul instituției miercuri, 30 august, și la care a participat comisarul șef  al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Sorin Susanu.

Atenție la instituțiile financiare nebancare, și nu numai!

Din datele prezentate, a reieșit că mureșenii sunt din ce în ce mai conștienți de drepturile de care dispun și apelează la instituțiile competente. ”La nivelul anului 2016 au fost înregistrate peste 1700 de reclamații, marea majoritate, respectiv 82 de procente fiind cercetate și soluționate în favoarea consumatorilor”, a declarat comisarul șef adjunct Marcela Achim.

O evoluție pozitivă în ce privește cunoașterea propriilor drepturi de către cetățeni a evidențiat și comisarul șef Sorin Susanu. Acesta a subliniat că, dacă în urmă cu câțiva ani majoritatea reclamațiilor sosite din partea consumatorilor se refereau la produse expirate sau cu defecte de fabricație, în ultima perioadă s-au înmulțit reclamațiile referitoare la diferite clauze contractuale abuzive. Această creștere în ce privește nivelul de reactivitate al consumatorilor este extrem de benefică, cu atât mai mult cu cât comisarul șef Susanu a arătat că există instituții financiare nebancare sau chiar și bancare care practică în mod frecvent anumite clauze abuzive.

Mai mult, acesta a dezvăluit că există astfel de instituții financiare care practică condiții de creditare care impun dobânzi anuale efective de peste 800%. ”În general este vorba despre birourile de creditare rapidă aflate în unele spații comerciale, în cele mai multe cazuri filiale ale unor instituții financiare cu sediile în București”, a arătat Susanu, fără însă să ofere informații concrete despre denumirile respectivelor instituții financiare. În schimb, comisarul șef a atras atenția ca fiecare consumator să citească cu maximă atenție documentele care i se prezintă spre semnare. ”Mai mult, consumatorul trebuie să știe că poate să solicite un draft al documentului pentru a-l analiza acasă, chiar să ceară ajutorul unui specialist economic sau juridic și doar ulterior să semneze”, a declarat comisarul șef. Clauzele abuzive pot fi reclamate oricând, chiar și după semnarea contractelor sau actelor adiționale, a subliniat Sorin Susanu.

În prima jumătate a anului 2017, la nivelul județului Mureș au fost constatate și sancționate 1059 de abateri, pentru care au fost aplicate 521 de amenzi în valoare totală de peste 900.000 lei, respectiv  au fost emise 538 de avertismente.

 

Edith VEREȘ

 

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Bărbat cercetat pentru conducere sub influenţa alcoolului şi refuz de prelevare de mostre biologice

Polițiști din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală nr. 1 Gorneşti au oprit în trafic miercuri, …

Share
Share