Operatorii de turism sighişoreni vor şosea de centură Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 313 Vizualizări

Operatorii de turism sighişoreni vor şosea de centură

Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES a derulat, începând cu data de 1 iulie 2017, proiectul „Turismul sighişorean: identitate locală, branding şi comunicare”, finanțat de Primăria Municipiul Sighișoara și cofinanțat de Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES.

Direcţii noi pentru dezvoltarea turismului sighişorean

Potrivit raportului final, transmis către mass media prin intermediul unui comunicat de presă, obiectivele specifice ale proiectului au fost creşterea capacității de înțelegere a mecanismului de creare a brandului propriu în turism și a comunicării de către structurile de primire turistică – în principal de mărime mică și medie – din Sighișoara, în decurs de cinci luni, prin crearea unui instrument de diagnoză, participarea la un curs de comunicare și branding și oferirea de consultanță individuală şi identificarea de noi modalități prin care poate fi dezvoltat turismul sighişorean, în decurs de cinci luni.

Grupurile ţintă vizate de propunerea de proiect au fost: 50 de reprezentanţi ai structurilor de primire turistică din municipiul Sighişoara, 537 de turiști care au vizitat Sighișoara, zece reprezentanți ai agențiilor de turism care activează în România, trei organizații care desfășoară activități în legătură cu turismul din Sighișoara şi 20 de aleși locali din Sighișoara – primarul municipiului Sighișoara și consilierii locali.

„Proiectul propus de Centrul pentru Dezvoltare Socială CEDES a acoperit, mai multe nevoi identificate la nivel local: acțiunile de promovare care pot fi inițiate de cei care activează în structuri de primire turistică – prin dezvoltarea unui curs de branding și comunicare și livrarea acestuia către reprezentanți ai structurilor de primire turistică din Sighișoara, dar și identificarea de direcții noi prin care se poate dezvolta turismul din Sighișoara. În cadrul proiectului, cercetarea preliminară, diagnoza comunicării structurilor de primire turistică înscrise la curs şi consultanţa ulterioară au fost etape la fel de importante precum cursul în sine, pentru că ele au dus la personalizarea informaţiilor, reflectată în conţinutul cursului şi, ulterior acestuia, au dus la sprijin individual pentru implementarea informaţiilor din timpul cursului. Activităţile principale ale proiectului au constat în: analiza comunicării structurilor de primire turistică de mărime mică și medie din Municipiul Sighişoara, cercetarea exploratorie privind potențialul de dezvoltare turistică în municipiul Sighișoara, organizarea cursului „Branding şi comunicare în turismul sighișorean”, informarea și promovarea”, au transmis reprezentanţii CEDES.

Măsuri care ar trebui luate

Semnatarii raportului au mai menţionat că la nivelul reprezentanților unor organizații care desfășoară activități în legătură cu turismul din Sighișoara s-au menționat (spontan) următoarele măsuri care ar trebui luate pentru a sprijini dezvoltarea turismului în Sighișoara: realizarea unei șosele de centură, creșterea implicării administrației publice  pentru asigurarea curățeniei, stoparea fenomenului cerșetoriei, dezvoltarea de sisteme eficiente privind parcările, realizarea de investiții în comunitate după principiul ”dacă comunității îi merge bine, atunci turiștii sunt atrași”, inițierea dialogului și încurajarea colaborării între factorii interesați, creșterea dialogului cu operatorii din turism pentru a găsi soluții de creare a unei infrastructuri adecvate pentru turism – SPA, pârtie de schi, patinoar, plajă etc., susținere și flexibilitate din partea autorităților pentru a încuraja inițiativele locale, toaletarea copacilor astfel încât clădirile să fie vizibile, extinderea programului la toaletele publice cel puțin până la orele 20.00 – 21.00, traducerea informațiilor despre evenimente și în limba engleză, centralizarea evenimentelor organizate și anunțarea acestora, inclusiv traduse în engleză, nai multă informare, de exemplu despre obiectivele existente, unitățile de cazare existente, evenimente etc.

Totodată, la nivelul reprezentanților unor agenții de turism s-au menționat (spontan) următoarele măsuri care ar trebui luate pentru a sprijini dezvoltarea turismului în Sighișoara: dezvoltarea infrastructurii turistice și a infrastructurii în general, promovarea mai bună/mai consistentă, atât în țară pentru turiștii din România, cât și în străinătate, inclusiv prin participarea la târguri internaționale de turism, realizarea de pagini de Facebook în mai multe limbi – de exemplu franceză, germană, spaniolă etc., realizarea unei șosele de centură, amenajarea și promovarea de trasee pentru bicicliști, mai multă deschidere din partea localnicilor, introducerea unor restricții cu privire la tipurile de produse care se pot comercializa pe durata festivalurilor, o mai bună prezență a structurilor de primire turistice în sistemele de vânzare on-line, construcția de autostrăzi în România pentru a facilita parcurgerea mai rapidă a distanțelor până la Sighișoara/accesul în zonă, organizarea mai multor evenimente și festivaluri pentru a atrage turiști, desfășurarea de activități pentru copii și adulți, formarea de ghizi locali, care să cunoască și una sau mai multe limbi străine.

„S-au conturat câteva linii de acţiune pentru consolidarea poziţiei Sighişoarei printre destinaţiile turistice din România, unele dintre ele vizând colaborarea mai strânsă şi comunicarea între unităţile de cazare pe de o parte şi administraţia publică locală pe de altă parte, iar altele, vizând măsurile directe pe care fiecare dintre părţi va trebui să şi le asume”, au transmis reprezentanţii CEDES.

(Redacţia)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE