- redactia
- 1 comentarii
- 3011 Vizualizări
Județul Mureș, salarii sub, șomeri peste medie. Proiect civic de promovare a județului
6 februarie 2018Potrivit comunicatului publicat de Direcția Județeană de Statistică Mureș la sfârșitul lunii ianuarie, rata șomajului în județul Mureș pentru primele 11 luni ale anului 2017 a depășit sensibil media pe țară, ajungând la aproximativ 4,4%, în condițiile în care rata șomajului înregistrat la nivel național raportat de INS pentru aceeași perioadă a fost de 4,02%. Totodată, câştigul salarial nominal mediu net, în luna noiembrie 2017, a fost de 2.216 lei la nivelul județului Mureș, față de 2.464 lei raportat pentru perioada similară la nivel național. Diferențele sunt și mai pregnante dacă aceleași comparații se fac privind județele învecinate, Cluj, Brașov sau Bistrița. În aceste condiții, un grup de membri și simpatizanți ai USR Mureș lansează în aceste zile un proiect civic de promovare a județului și de susținere a reconversiei profesionale.
Succesul depinde de implicare
Pe scurt, un proiect concret, țintit, destinat creșterii generale a nivelului de trai în județ. ”Ar fi bine să se înțeleagă că acest proiect nu este unul politic, ci un proiect civic care își dorește să aducă ceva concret comunității prin implicare în acțiuni simple, care pot fi implementate fără pârghii politice, dar care pot avea un impact major în comunitate”, a explicat Ioana Șerban, inițiatoarea proiectului. Lansat în lucru de câteva zile, la proiect au aderat deja câteva zeci de persoane, fiecare oferindu-și cunoștințele și timpul liber pentru implementarea acestuia. ”Succesul depinde de implicarea concretă a oamenilor. Un astfel de proiect este imposibil de implementat fără a avea în spate o echipă serioasă de lucru. Depinde foarte mult de implicarea voluntarilor și de seriozitatea lor”, a subliniat Ioana Șerban.
Ce presupune proiectul
Proiectul presupune realizarea unei platforme online, cuprinzând informații detaliate și relevante despre județ, precum și realizarea unei serii de sinteze printate în limbi de circulație internațională, urmând ca toate acestea să fie transmise targetat către sediile din România ale camerelor de comerț străine, către ambasade, precum și către marile companii din Occident. ”Criza forței de muncă este tot mai mare în multe domenii în Europa, și nu doar în IT, motiv pentru care cred că e o oportunitate să ne promovăm județul în această direcție. Cred că trebuie să profităm de brandul Transilvania care, în exterior, este un atu. Foarte favorabilă este apropierea de Cluj, de vest în general, forță de muncă calificată, disponibilitatea forței de muncă, ținând cont de rata șomajului. Avem o populație care vorbește frecvent engleza și/sau germana, avem un important potențial în turism, agroturism, turism medical sau produse tip hand made. Avem un important centru medical, se pare că vom avea și aeroport. Și la astea se adaugă cultura ardelenească a muncii făcută bine, precum și modul armonios în care se integrează străinii, dar și siguranța la nivel crescut”, a explicat Ioana Șerban.
Organizatorii speră ca cel puțin o primă versiune a platformei să ajungă în atenția marilor camere de comerț occidentale, a ambasadelor și a marilor companii la începutul lunii septembrie. Ioana Șerban este un recunoscut specialist în marketing organizațional.
Edith VEREȘ
- Etichete:
- ioana serban usr mures
- somaj mures
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
|
Felicitari pentru initiativa, Ioana!!!! Baffta!