Share
Home / Administratie / Bugetul local aprobat fără dispute la Sărmașu

Bugetul local aprobat fără dispute la Sărmașu

Ședința extraordinară a Consiuliului Local a orașului Sărmașu, cu patru puncte în Ordinea de zi a avut ca punct principal aprobarea bugetului pe anul 2018. Cu 12 membri prezenți din cei 15 consilieri, toate cele patru puncte au fost aprobate în unanimitate de voturi, executivul orașului mureșean dovedindu-se unul dintre cele mai omogene, lucrările decurgând într-o perfectă armonie. Primele patru puncte au trecut de vot fără amendamente, unele precizări fiind necesare doar în ceea ce privesc unele articole ale punctelor privitoare la alocarea fondurilor. Primele trei puncte au cuprins Încheierea convenției de parteneriat cu Asociația Sportivă ASC Sărmașu 2005, Convenția de parteneriat cu Asociația Creștină Diaconia și Modificarea avizului favorabil din partea comisiilor privitoare la indemnizațiile primarului și a consilierilor. Acestea prevăd ca indemnizația edilului să fie calculată cu un coeficient de 5,5 la salariul minim pe economie, consilierii urmând să fie retribuiți cu 10 procente din suma rezultată. Toate cele trei puncte au primit așadar aviz favorabil din partea comisiilor executivului.

Buget echilibrat, sensibil sub cel din anul precedent

Cu un fond de rezervă din excedentul de 156 000 lei din anul precedent, care va acoperi anumite goluri și alocarea de fonduri pentru investiții în realizarea proiectelor depuse, bugetul pe anul 2018 este sensibil sub nivelul celui din anul precedent, considerat fiind ca un ușor avantaj față de consiliile municipale, după cum a precizat edilul Ioan Mocean. Deficitul dintre cheltuieli și venituri 9,591 milioane, față de 9,435 milioane lei, se vor putea reglementa pe parcurs, sau la rectificarea bugetului care va avea loc în luna iulie. După analiza a celor cinci variante, cu modificările și amendamente propuse, cum au fost cele referitoare la suplimentarea burselor elevilor cu medii de peste 8,5 și 10 la purtare, pentru încurajarea educației, sumele destinate asistenței sociale, sau pentru extinderea rețelei de alimentare cu apă, proiectul bugetului a fost și el votat în unanimitate.

Despre principalele obiective și modul în care vor fi gestionate fondurile ne-a oferit detalii primarul Ioan Mocean.

Reporter: În ce au constat modificările la proiectul inițial?

Ioan Mocean: Conform legislației, un proiect de buget pentru a respecta transparența, trebuie afișat pe toate căile de aducere la cunoștința publucului. Prima variantă a fost încropită doar pe partea de venituri și o parte din cheltuieli, urmând să așteptăm deciziile de la Finanțele Publice privind sumele defalcate, cote din venituri, pentru învățământ sau asistență social, sumele care vin de la bugetul de stat spre cel local. Modificările au survenit deoarece am creionat un buget optimist și ne-am propus mai mult la investiții, la cheltuieli de capital, dar trebuie să asigurăm funcționarea administrației locale și a serviciilor publice. Avem și un credit rambursabil, care este o necesitate, iar ceea ce a rămas va merge spre investiții și dezvoltare. Astfel, de la un buget optimist, am ajuns la unul final echilibrat, pentru a putea funcționa. Scăderile sunt nesemnificative, sensibil egale cu cele din anul trecut.

Rep.: Care sunt principalele necesități pentru acest an?

I.M.: În ceea ce privesc investițiile, ne-am axat pe finalizarea lucrărilor demarate, în derulare, cum sunt asfaltarea drumului comunal 104, Balda-Vișinelu, lucrare aflată aproape de finalizare, alte obiective la care așteptăm semnarea contractelor pentru investițiile din fonduri europene, trei proiecte aprobate și trecute de etapa de evaluare, respectiv modernizarea străzilor orășenești, un proiect de construire a unei grădinițe cu program normal la Sămașu și cel de dotare cu mobilier adecvat învățământului preșcolar pentru această grădiniță.

Cele trei sunt proiecte aprobate prin Programul Național de Dezvoltare Locală, dar împreună cu echipa din primărie am reușit să spargem așa numita barieră de accesare a fondurilor europene instaurată după ce am devenit oraș, deși avem și șase sate componente.

Rep.: Aveți și alte proiecte în derulare?

I.M.: Mai avem și alte proiecte, unele trecute de evaluare tehnică sau financiară, cum sunt lucrări de modernizare la două școli gimnaziale, realizarea capelei mortuale din Sărmășel, proiect aprobat din anul precedent, precum și înaintarea unui proiect pentru realizarea unei capele la Sămășel Gară, sau modernizarea iluminatului public prin schimbarea lămpilor cu vapori actuale cu lămpi pe leduri.

Rep.: Considerați că va rezista bugetul în ceea ce privește cheltuielile cu personalul?

I.M.: Am oarecare temeri, deoarece sunt o persoană realistă, dar cred că deși Legea 153 este în perpetuă modificare, coroborate cu ceea ce se așteptă de la bugetul de stat pentru învățământ și sănătate, sper că bugetul va rezista.

Rep.: Aveți în plan și alcarea de fonduri special pentru aniversarea Centenarului Marii Uniri?

I.M.: Suntem într-un an deosebit și adminstrașia locală va face tot ceea ce va fi necesar, cu proiecte ample. Deocamdată ne-am gândit la o pavoazare a domeniului public, drapelul național să fie foarte vizibil. Împreună cu structurile administrative și unii specialiști din localitățile din împrejurimi să acordăm atenția necesară acestui eveniment.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Reghinenii așteptați să-și plătească taxele la termen

Serviciul Impozite și Taxe din cadrul Primăriei  Municipiului Reghin informează contribuabilii persoane fizice și persoane …

Share
Share