Home / Invatamant / Proiect ”Antreprenoriat Verde în Europa”, în derulare la Târgu-Mureș

Proiect ”Antreprenoriat Verde în Europa”, în derulare la Târgu-Mureș

Distribuie

În contextul educativ global modern, nicio activitate educativă nu poate fi proiectată fără a avea stabilite finalități clare. Rostul educației este nu neapărat de a transmite informații, cât de a forma personalități capabile să gândească global, să cunoască și să încerce să rezolve provocările la care este supus omul modern, ca parte a unui ecosistem. Un astfel de proiect complex, mai precis proiectul ”Antreprenoriat Verde în Europa (GEE)” se apropie de finalizare, după ce materialele educative elaborate pe parcursul primilor doi ani au fost pilotate în trei școli din România, respectiv Liceul Vocațional Pedagogic „Mihai Eminescu” din Târgu-Mureș, la Liceul Teoretic „Bocskai István” din Miercurea Nirajului, precum și la Școala Generală „Szentiváni Mihály” din Gălești. O etapă importantă a proiectului a avut loc joi, 22 martie, la Liceul Vocațional Pedagogic „Mihai Eminescu”.

Proiect complex de formare

Concret, prin proiectul ”Antreprenoriat verde”, au fost realizate o serie de resurse didactice inovative pentru elevii cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani, cu scopul de a conecta elevii la modul de gândire al antreprenorilor verzi și ținând cont că, odată cu diminuarea resurselor naturale, tinerii au nevoie de deprinderi bine conturate de gândire ecologică. În opinia organizatorilor, respectiv Asociația Focus Eco Center, este un proiect extrem de complex, dar cu o răsplată pe măsură. Într-o primă etapă, profesorii participanți au cunoscut baza teoretică a proiectului, procesul de învățare și resursele didactice, care au fost prezentate de profesorii care le-au dezvoltat. Profesorii au cunoscut studiile de caz, site-ul proiectului, modul de utilizare a acestuia, și la final instrumentele de evaluare. A doua etapă a trainingului a avut loc la Grădina de plante medicinale din Avrămești, una dintre afacerile verzi studiu de caz în cadrul proiectului. După pilotare, profesorii au evaluat materialele, care acum pot fi consultate pe site-ul dedicat al proiectului.

Mai mult, în ultimele câteva luni, resursele didactice realizate au fost testate în cele trei școli, iar joi, 22 martie, a avut loc un training destinat noilor profesori interesați de proiect, care au dezbătut aplicabilitatea materialului dezvoltat în cadrul sistemului educațional actual, și au căutat modalități de aducere a metodelor de predare mai aproape de viața reală. Liceul gazdă al evenimentului participă deocamdată cu patru clase, dar activitatea acestora a suscitat deja interesul multor elevi de a intra în proiect. ”Este o particularitate a proiectului cea de a oferi aceste resurse educative unor grupuri mai largi de elevi, deoarece proiectul vizează elevi cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani, iar cei interesați pot să adere și pe parcurs”, a explicat profesoara Hajdu Erzsébet de la Liceul Pedagogic.

Schimbări personale și dezvoltare sustenabilă

În luna aprilie va avea loc următoarea sesiune de pregătire a profesorilor incluși în proiect. ”Este poate cel mai complex proiect la care am participat. Procesul educativ a parcurs mai multe etape, elevii și profesorii participanți au cunoscut pentru început de ce este nevoie de schimbare, care sunt problemele cu care se confruntă societatea modernă. Sunt probleme clare, punctuale și care se află chiar în fața noastră dar, fără îndrumare, sunt mai greu de conștientizat. Au cunoscut deasemeni cum funcționează un ecosistem, au identificat principiile ei de funcționare, au aprofundat cele învățate, după care au putut elabora fie schimbări ale vieții personale menite să aducă îmbunătățiri mediului, fie inițiative antreprenoriale care merg în sensul dezvoltării sustenabile. Au fost foarte multe idei, în principal legate de agricultură și industria alimentară, dar și din robotică, mai precis realizarea unor roboți din materiale reciclabile”, a arătat Hajdu Zoltán, reprezentantul Asociației Focus Eco Center. Acesta a subliniat că mulți elevi i-au provocat adevărate surprize, văzând acuratețea observației și originalitea ideilor rezultate în cadrul proiectului.

Resursele educative rezultate pot fi consultate pe portalul dedicat, www.geelearning.eu. Proiectul va continua până în luna septembrie, urmând ca, după sesiunile de pregătire, municipiul Târgu-Mureș să găzduiască, în luna iunie, o amplă Conferință internațională, la care vor participa experți din toate țările partenere, respectiv Bulgaria, Letonia, Spania, Regatul Unit și România. Proiectul organizat de asociația Focus Eco Center se derulează în cadrul proiectului ERASMUS+.

Edith VEREȘ


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Editura Edu din Târgu Mureș, sau o poveste despre inovație în educație

Distribuie Privind rezultatele ultimei licitații de manuale școlare pentru clasele I și a II-a, organizată …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.