Turismul, prioritatea nr. 1 la Sighişoara Administratie
  • redactia
  • 1 comentarii
  • 979 Vizualizări

Turismul, prioritatea nr. 1 la Sighişoara

Edilul şef al municipiului Sighişoara, Ovidiu Mălăncrăvean, a prezentat public, cu ocazia şedinţei de Consiliu Local din 29 martie, Raportul de activitate al primarului Municipiului Sighişoara aferent anului 2017. Documentul este structurat în 114 pagini şi poate fi lecturat pe site-ul Primăriei municipiului Sighişoara, www.sighisoara.org.ro.

„Spune Nu cerşetoriei!”

Printre campaniile organizate de autorităţile locale din Sighişoara în decursul anului 2017 şi considerate cu „impact pozitiv”, Ovidiu Mălăncrăvean a amintit campania „Spune Nu cerşetoriei!”, derulată de un grup de lucru constituit pentru diminuarea fenomenului cerşetoriei din zona municipiului şi a localităţilor limitrofe.

„În acest sens, în perioada iunie – septembrie 2017, Municipiul Sighişoara a editat şi distribuit materiale informative conţinând mesaje care să contribuie la diminuarea fenomenului cerşetoriei”, a precizat primarul municipiului Sighişoara.

Aplicaţie pentru turişti, pe telefonul mobil

O altă activitate importantă desfăşurată de Direcţia Relaţii Publice şi Comunicare din cadrul Primăriei municipiului Sighişoara a fost legată de „Sighişoara City App”, o aplicaţie pentru telefonul mobil, lansată în decursul anului trecut.

„Aplicaţia este disponibilă pentru smartphone, poate fi descărcată din Play Store şi App Store şi este structurată pe nouă secţiuni, cele mai vaste fiind secţiunile dedicate evenimentelor culturale şi obiectivelor turistice. Aplicaţia are avantajul net al utilizării unei tehnologii tot mai larg folosită, dar şi avantajul dat de faptul că poate fi actualizată în timp real şi conţine informaţii despre posibilităţile de cazare, restaurante, baruri, cafenele, informaţii turistice, informaţii utile pentru orice turist şi o secţiune cu informaţii de interes public – link către portalul instituţiei”, a menţionat primarul municipiului Sighişoara.

Rămânând în sfera turismului, Ovidiu Mălăncrăvean a precizat că „tot în 2017, Direcţia Relaţii Publice şi Comunicare a contribuit la elaborarea materialelor de prezentare şi promovare a obiectivelor turistice şi a evenimentelor culturale şi la încheierea unor parteneriate pentru includerea municipiului Sighişoara în albume, pliante şi ghiduri turistice.”

Centru de informare şi promovare turistică

În acelaşi raport, se face referire şi la activitatea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică, situat la parterul Sălii „Ciprian Porumbescu”, la baza Turnului cu Ceas – simbolul oraşului şi poarta de intrare în „Bijuteria Medievală a României”.

„Scopul Centrului este de a promova şi de a încuraja turiştii într-un număr cât mai mare din ţară şi din străinătate să viziteze oraşul, de evidenţă a statisticilor referitoare la turişti, de elaborare a materialelor de promovare şi de activităţi cu specific turistic şi cultural. Pe parcursul anului 2017, au trecut pragul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică un număr de aproximativ 6.500 de turişti, aceştia primind informaţii despre obiectivele turistice din Sighişoara şi împrejurimi, informaţii cu privire la căile de transport rutier şi mersul trenurilor, precum şi la posibilităţile de rezervare a biletelor de transport, consiliere cu privire la alegerea diverselor produse turistice, informaţii cu privire la ghizii turistici locali, precum şi punerea la dispoziţie a materialelor de promovare. În decursul anului 2017, s-au elaborat şi tipărit 2.700 de pliante despre principalele obiective turistice, bisericile din Sighişoara, cu Muzeul de Istorie şi evenimentele culturale organizate, 500 de calendare de birou, 500 de semne de carte, 10.000 de hărţi info-block notes. Pe tot parcursul anului 2017, Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică a furnizat Autorităţii Naţionale pentru Turism informaţii despre evenimentele turistice şi culturale organizate, în vederea publicării acestora în newsletter-ul săptămânal al Autorităţii Naţionale pentru Turism”, a arătat primarul municipiului Sighişoara.

Muzeul de Istorie, 162.000 de vizitatori în 2017

În cadrul aceleiaşi şedinţe de Consiliu Local, Ovidiu Mălăncrăvean a prezentat şi Raportul privind starea economică a municipiului Sighişoara în 2017, document potrivit căruia în anul trecut Muzeul de Istorie a avut 162.000 de vizitatori, dintre care 125.000 la Turnul cu Ceas, 15.000 la Colecţia de Arme şi 22.000 la Camera de Tortură.

„Având în vedere faptul că numeroşi turişti vizitează Cetatea Medievală în afara programului Muzeului de Istorie, cifra reală a vizitatorilor este mult mai mare, situându-se în jurul cifrei de 220.000. O analiză a grupurilor de turişti din punctul de vedere al ţării de origine arată o proporţie semnificativă de spanioli, japonezi, germani, italieni, americani, englezi, francezi şi maghiari. Pe lângă atracţia generată de încărcătura istorică şi farmecul locurilor, profilul de centru cultural al Sighişoarei este întregit de manifestările culturale tradiţionale, recunoscute în întreaga lume. Dintre acestea, Festivalul Sighişoara Medievală se detaşează a fi nu numai cea mai longevivă, dar şi cea mai valoroasă. În perioada desfăşurării acestuia, ultimul week-end al lunii iulie, se înregistrează vârful de sezon turistic, când practic populaţia oraşului se dublează, cu consecinţe benefice asupra turismului şi serviciilor conexe acestuia”, a punctat Ovidiu Mălăncrăvean.

Peste 1.700 de locuri de cazare

Conform raportului, la nivelul municipiului Sighişoara funcţionează 14 unităţi hoteliere care asigură un total de 862 de locuri de cazare (392 de camere), 49 de pensiuni cu o capacitate totală de 772 de locuri (326 de camere), un motel cu 46 de locuri (23 de camere), două hosteluri cu o capacitate totală de 79 de locuri (21 de camere) şi două campinguri care pot găzdui, împreună, 44 de turişti (22 de camere).

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

  • Chestiunea cu turismul este o lozincă pe care se cheltuiesc bani multi fara eficienta si eficacitate ,activitate instrumentată de neprofesionisti in materie ,ci de nepoți, ,veri , afini politici,după caz , diletanți.Cu ce poti atrage un turist in Sighișoara?Cit timp poate sa dureze un sejur in Sighișoara si pentru ce😄Referitor la cersetori ,acțiunea inițiată de Prefectura impreuna cu edilul este un fiasco total.De ce?Nu se pricep in a manageria un asemenea episod de criza sociala.Cersetorii sint omniprezenti in
    arhitectura peisagistica a orasului medieval Sighișoara.
    Păcat de acest oras si de oamenii sai!

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE