Share

Home / Invatamant / „Profesori dedicați – copii educați“, un nou proiect demarat de CCD Mureș
Cadrele didactice au fost entuziasmate de programul proiectului (Foto: Andrei Vornicu)

„Profesori dedicați – copii educați“, un nou proiect demarat de CCD Mureș

Vineri, 20 aprilie, la ora 10:00 a avut loc o conferință de presă la Casa Corpului Didactic Mureș în cadrul căreia s-a prezentat proiectul „Profesori dedicați – copii educați“ (POCU/73/6/6/106915), cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020. Beneficiarul proiectului este Casa Corpului Didactic Mureș, iar partener este Inspectoratul Școlar Județean Mureș.

Școlile asociate vor fi: Centru Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Târgu-Mureș, Școala Gimnazială Apold, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 Reghin, Școala Gimnazială Fărăgău și Școala Gimnazială Viișoara.

Valoarea totală a proiectului este de 1.640.599,83 lei, din care valoarea cofinanțării UE este de 1.394.509,86 lei.

La conferință a fost prezentă directoarea CCD Mureș, Cristiana Chira, precum și numeroase cadre didactice și directori de unități de învățământ mureșene.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competențelor personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate, orientate pe nevoile elevilor din școlile țintă.

„Acest proiect cuprinde cam tot ce ne trebuie nouă, profesorilor, în dezvoltarea noastră profesională: cursuri de formare, stagii practice cu elevii, conferințe, concursuri, simpozioane și volume cu ISBN, ghiduri de bune practici. Asta referitor la profesori. În paralel vom sprijini foarte clar directorii, și anume: trebuie să dezvoltăm capacitatea instituțională a echipelor manageriale – directori și directori adjuncți. Veți fi instruiți 40 de ore pe un program pe management educațional participativ, și 40 ore pe accesarea fondurilor structurale. Experți în management din CCD și ISJ vă vor sprijini să vă sprijiniți documentele managariale cu scopul prevenirii și gestionării abandonului școlar în școlile dumneavoastră” a fost mesajul Cristianei Chira pentru cadrele didactice prezente.

Obiective specifice

Primul obiectiv specific se referă la îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice din școlile țintă în vederea furnizării unei educații de calitate menite să asigure incluziunea socială.

Al doilea obiectiv vizează dezvoltarea capacității instituționale a școlilor țintă prin îmbunătățirea competențelor echipelor manageriale, în vederea reducerii și prevenirii abandonului școlar.

Al treilea obiectiv specific presupune dezvoltarea unei rețele între cadrele didactice din școlile țintă pentru sustenabilitatea acțiunilor de educație incluzivă.

Grupul țintă este alcătuit din 90 de cadre didactice din școlile asociate.

Soluțiile adoptate prin prezentul proiect care implică grupul țintă sunt: dobândirea competențelor și aptitudinilor transversale și instruire a cadrelor didactice aparținând grupului țintă; desfășurarea de activități și stagii practice cu elevii; acordarea de 15 Burse de performanță; acordarea de 15 Burse de concurs; desfășurarea de lecții deschise; elaborarea unui Ghid de bune practici; dezvoltarea unui forum de dezbateri; dobândirea aptitudinilor manageriale ale echipelor de conducere și desfășurarea de activități de mentorat.

Rezultatele preconizate

Rezultatele pe care proiectul le vizează sunt: metodologii de selecție a grupului țintă, de formare, de acordare a instrumentelor de sprijin, a burselor de performanță, a competiției; 90 de Planuri individuale de formare/dezvoltare profesională; 2 programe de formare acreditate; 90 de cadre didactice certificate; 1 competiție; 1 simpozion; stagii practice cu elevii; lecții deschise; 15 burse de performanță; 15 premii; 1 forum și PDI îmbunătățit.

„În următoarele trei luni va fi elaborată metodologia de selecție a grupului țintă. Conform proiectului, experții care se ocupă de această selecție a celor 90 de cadre didactice trebuie să se bazeze și pe informări ale cadrelor didactice, așa că vor veni în școli, vor prezenta proiectul cadrelor didactice și vor aplica niște chestionare. Titlul unuia dintre programele de formare va fi „Școala incluzivă – școală prietenoasă”, iar unitățile de învățare vor fi leadership, comunicare, educație multiculturală și egalitate de șanse. În octombrie vor începe programele de formare și vor fi constituite 5 grupe, cuprinzând între 18 și 25 de cadre didactice pe grupă. Al doilea program de formare va fi „Metode interactive de dezvoltare a gândirii critice și creative”. Printre unitățile de învățare se vor număra dezvoltarea stimei de sine, relația școală-elev-părinți-comunitate și gândirea pozitivă. Toți cei 90 de profesori vor participa la ambele programe de formare” a adăugat Cristiana Chira.

Durata proiectului va fi de 30 de luni și se va încheia în 10 octombrie 2020.

Andrei VORNICU

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

UMFST angajează muncitori

Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie organizează concurs pentru ocuparea a șase posturi vacante …

Share
Share