Home / Administratie / FOTO: Iunie 2018, termen pentru repornirea Aeroportului „Transilvania”

FOTO: Iunie 2018, termen pentru repornirea Aeroportului „Transilvania”

Distribuie

Conducerea Consiliului Judeţean Mureş şi a Aeroportului Internaţional „Transilvania” Târgu-Mureş au organizat marţi, 23 aprilie, o conferinţă de presă în incinta Aeroportului, prilej cu care a fost prezentat stadiul lucrărilor de reabilitare a pistei de aterizare-decolare. În prezent, lucrările sunt realizate în procent de 50% şi sunt prevăzute a se încheia până în prima săptămână a lunii iunie, în contextul în care prima cursă aeriană este planificată pentru data de 11 iunie.

Raport despre Aeroport, în atenţia Parchetului

Înainte de a prezenta situaţia actuală, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, a făcut o scurtă trecere în revistă a evenimentelor de la Aeroport, începând cu luna noiembrie 2016, când compania Wizz Air a renunţat la zborurile de la Târgu-Mureş, continuând cu ascunderea rezultatelor unor măsurători despre capacitatea portantă a pistei de aterizare-decolare, până în 2018, când o comisie specială constituită la nivelul Consiliului Judeţean Mureş a întocmit un raport pe care l-a predat Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureş.

„Să fii conştient de faptul că avioanele nu pot circula în maximă siguranţă pe acest aeroport consider că este şi inuman. Pot să spun, chiar dacă este dur, că este vorba de o laşitate, n-au avut curajul cei care erau în perioada respectivă să îşi asume această responsabilitate”, a afirmat Peter Ferenc.

„Cel mai important lucru a fost şi trebuie să rămână siguranţa pasagerilor”, a completat preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, care a menţionat că Aeroportul deţine şi certificatul internaţional de aerodrom, iar autorităţile judeţene au realizat testul investitorului privat, „studiu care reprezintă o strategie pe termen lung, prin care arătăm că investiţia realizată este necesară, dar este şi rentabilă şi sustenabilă.”

90% din finanţare, de la Guvern

În alocuţiunea sa, Peter Ferenc a subliniat ajutorul politic primit din partea UDMR, care a propus Guvernului să co-finanţeze lucrările de la Aeroportul din Târgu-Mureş, precum şi sprijinul primit din partea Guvernului PSD-ALDE, respectiv o finanţare de 50 de milioane de lei, care acoperă circa 90% din cheltuielile pentru reabilitarea pistei.

De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş a arătat că lucrările sunt realizate în procent de 50%, şi a precizat că în prezent se duc discuţii cu mai mulţi operatori aerieni.

„În acest moment, lucrările de pe pistă sunt finalizate în proporţie de aproximativ 50%. Desigur, ca la orice investiţie mare au intervenit şi anumite lucruri neprevăzute”, a spus Peter Ferenc care a informat reprezentanţii mass media că de la startul lucrărilor şi până în prezent valoarea contractului a crescut cu 853.000 de lei, cu TVA, ajungând la suma de 55 de milioane de lei, cu TVA.

Aeroportul din Târgu-Mureş, „de interes regional”

O altă informaţie prezentată de Peter Ferenc se referă la viziunea Consiliului Director al Agenţiei de Dezvoltare Regională Centru, în cadrul căruia s-a discutat ca toate cele trei aeroporturile, Sibiu, Târgu-Mureş şi Braşov, să fie considerate aeroporturi de interes regional.

„Considerăm că aceste aeroporturi într-adevăr trebuie să fie considerate de interes regional”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

Lucrările, filmate live pe Youtube

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania”, Peti Andras, a subliniat că „oricine poate urmări lucrările, zi şi noapte, inclusiv pe pagina de internet a aeroportului, sau pe canalul Youtube – lucrări Aeroport Transilvania.”

„Cine are curiozitatea poate să vadă că inclusiv duminica noaptea s-au desfăşurat lucrări pe Aeroport. Se lucrează zi şi noapte, nu are nimeni nimic de ascuns, banii sunt folosiţi eficient, util, şi se poate vedea tot procesul tehnologic care este în desfăşurare şi se desfăşoară pe un proiect avizat de toate instituţiile statului cu competenţă de a verifica aceste proiecte”, a spus Peti Andras.

Zboruri Wizz Air, din 16 iunie

Totodată, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Transilvania” a subliniat că se duc în permanenţă tratative atât cu operatori aerieni cu care au mai existat în trecut colaborări, cât şi cu alţii noi.

“Avem planificate pentru vara aceasta, începând cu 11 iunie, chartere în Antalya, în fiecare săptămână, iar din 16 iunie zboruri Wizz Air”, a arătat Peti Andras.

Pregătiri pentru curse cargo

În aceeaşi conferinţă de presă, Peti Andras a anunţat că Aeroportul Internaţional “Transilvania” se pregăteşte pentru o creştere a numărului de pasageri şi pentru intrarea în zona cargo.

“În perioada trecută am făcut demersuri pentru a obţine autorizarea desfăşurării transportului aerian de mărfuri. Suntem în ultima etapă, deja autoritatea a fost în vizită de audit, au auditat pregătirea noastră, dotările, inclusive pregătirea resurselor umane şi am convingerea că până ce deschidem aeroportul vom avea calitatea de agent abilitat”, a explicat preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional “Transilvania”.

Reautorizarea lucrărilor, un alt hop de trecut

Întrebat ce se va întâmpla din punct de vedere tehnic după finalizarea lucrărilor, Peti Andras a răspuns că instituţia pe care o conduce a demarat deja procedurile pentru autorizarea viitoarei piste. Astfel, conducerea Aeroportului speră că lucrările vor fi finalizate în prima săptămâna din luna iunie, astfel încât să existe timpul fizic necesar pentru obţinerea reautorizării şi organizarea în bune condiţii pentru primul zbor, planificat pentru data de 11 iunie.

“După ce se termină lucrările urmează un proces anevoios şi îndelungat, sper eu cât mai scurt, de recepţionare a acestor lucrări, respectiv de reautorizare a Aeroportului în condiţiile noi de operare”, a spus Peti Andras, care a precizat că procedurile pentru reautorizare au fost deja demarate.

“Pentru a putea fi cel mai scurt timp posibil între recepţionarea lucrării şi autorizarea Aeroportului, avem nevoie de concursul şi sprijinul instituţiilor statului competente”, a completat preşedintele Aeroportului Internaţional “Transilvania”.

Lungime pistei, neschimbată

La conferinţa de presă au participat şi Marius Popa – vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional “Transilvania” şi Alexandru Cîmpeanu – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Mureş.

“Personal, am fost întrebat de câteva ori şi am văzut că a apărut şi în spaţiul public afirmaţia conform căreia în urma reparaţiei capitale pista va fi mai scurtă cu 100 – 120 – 150 de metri şi diferite variante. Nimic mai fals, lungimea pistei va fi la fel ca cea de dinainte de încetarea zborurilor”, a clarificat Alexandru Cîmpeanu.

Text şi foto: Alex TOTH

 

 

 

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Controversă a profesorilor catolici: „Avem sau nu liber de Paște?”. Ligia Deca: „Școala nu vă poate limita acest drept”

Distribuie Ministrul Educației din România, Ligia Deca, a efectuat joi, 28 martie, o vizită de …

1 comentariu

  1. VODA MARIA CAMELIA

    Buna ziua,astept cu nerabdare redeschiderea aeroportului,deoarece se v-a relua transportul cu CDI pe ruta BRASOV-BISTRITA si retur, cu care facem naveta la locurile de munca.Spersa se respecte termenul de 11 iunie.Toate cele bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.