Share

Home / Agricultura / Cum puteţi construi un abator autorizat, cu fonduri europene

Cum puteţi construi un abator autorizat, cu fonduri europene

O problemă majoră în zootehnia românească este numărul mic de abatoare, lucru care îngreunează foarte mult valorificarea animalelor. Este important de spus că există fonduri europene care vă pot sprijini în construirea unui abator autorizat, mai exact prin intermediul Submăsurii 4.2 „Sprijin pentru investiţii în prelucrarea/ comercializarea şi/ sau dezvoltarea de produse agricole”.

Solicitanţii eligibili pentru sprijinul acordat prin Submăsura 4.2 sunt întreprinderile (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii conform Legii 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii cu modificările şi completările ulterioare, precum şi întreprinderi mari) cooperativele şi grupurile de producători care realizează investiţii corporale şi necorporale pentru procesarea şi marketingul produselor agricole cuprinse în Anexa I la Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), cu excepţia produselor pescăreşti.

Condiţii minime obligatorii pentru acordarea sprijinului:

  1. Solicitantul trebuie să se încadreze în categoria beneficiarilor eligibili;
  2. Investiţia trebuie să se încadreze în cel puţin una din acţiunile /operaţiunile eligibile prevăzute prin submăsură
  3. Sprijinul va fi limitat la investiţii în procesarea produselor agricole incluse în lista cuprinsă în Anexa I la Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene în scopul obţinerii de produse Anexa I şi non-Anexa I;
  4. Solicitantul trebuie să demonstreze capacitatea de asigurare a cofinanţării investiţiei
  5. Viabilitatea economică a investiţiei trebuie să fie demonstrată în baza documentaţiei tehnico-economice
  6. Solicitantul nu trebuie să fie în dificultate, în conformitate cu legislaţia în vigoare
  7. Investiţia va fi precedată de o evaluare a impactului preconizat asupra mediului dacă aceasta poate avea efecte negative asupra mediului, în conformitate cu legislaţia în vigoare menţionată în cap. 8.1 din PNDR 2014-2020
  8. Investiţia va respecta prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sănătate publică, sanitar-veterinar şi siguranţa alimentară
  9. Solicitantul va demonstra că profitul mediu anual (ca medie a ultimilor trei ani fiscali) nu depăşeşte de 4 ori valoarea sprijinului solicitat

Tipuri de investiţii si cheltuieli eligibile

Construcţia, extinderea, modernizarea şi dotarea clădirilor unităţilor de procesare;

– construcţii destinate unei etape sau întregului flux tehnologic (colectare2 – depozitare (materie primă /produse – sortare – condiţionare – procesare – comercializare);

– construcţii destinate protecţiei mediului (aferente investiţiilor pentru reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră (GES), energie regenerabilă, eficienţă energetică), infrastructură internă şi utilităţi, precum şi branşamente şi racorduri necesare proiectelor, sisteme supraveghere video pentru activitatea propusă prin proiect etc.;

– pentru respectarea condiţiilor de igienă, sanitar-veterinare şi a fluxului tehnologic, sunt eligibile spaţiile destinate personalului de producţie: laboratoare, vestiare tip filtru pentru muncitori, biroul medicului veterinar, biroul maiştrilor, a şefului de secţie, spaţiu pentru servirea mesei etc.;

Achiziţionarea, inclusiv în leasing de utilaje noi, instalaţii, echipamente şi mijloace de transport specializate în scopul colectării materiei prime şi/sau comercializării produselor agro-alimentare în cadrul lanţurilor alimentare integrate;

Cheltuieli generate de îmbunătăţirea controlului intern al calităţii şi conformarea cu noile standarde* impuse de legislaţia europeană pentru procesarea şi comercializarea produselor agro-alimentare;

Cheltuielile privind conformarea la standarde vor fi eligibile începând cu momentul apariţiei de noi standarde în domeniul agro-alimentar, înainte să devină obligatorii pentru unitatea de procesare.

Cheltuieli aferente marketingului produselor obţinute (ex. echipamente pentru etichetarea, ambalarea produselor);

Cheltuieli generate de investiţiile în active necorporale:

  • Organizarea şi implementarea sistemelor de management a calităţii şi de siguranţă alimentară, dacă sunt în legătură cu investitţiile corporale ale proiectului;
  • Achiziţionarea de tehnologii (know‐how), patente şi licenţe pentru pregătirea implementării proiectului;
  • Achiziţionarea de software, identificat ca necesar în documentaţia tehnico-economică a proiectului.
  • Cheltuieli aferente marketing-ului produselor obţinute, în limita a max. 5% din valoarea eligibilă a proiectului, dar nu mai mult de 30.000 euro: înfiinţarea unui site – pentru promovarea şi comercializarea propriilor produse; etichetarea (crearea conceptului), creare marcă inregistrată/brand.

Sursa: Ştiri Agricole

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

20 de milioane de euro pentru fermierii mureșeni, prin Fundația Pro Economica

Comuna Deda a deschis joi, 21 noiembrie, seria evenimentelor Fundației Pro Economica prilejuite de semnarea …

Share
Share