Municipiul Reghin a lansat joi, 24 mai, aplicația Reghin City App realizată de Compania Eventya, scopul fiind digitalizarea procedurilor administrative, prin care autoritățile locale pot îmbunătăți serviciile publice, făcând, totodată, economii la buget și aducând plus valoare calității vieții cetățenilor.
„Proiectul Reghin City App a pornit în urmă cu trei, patru săptămâni. Noi am fost abordați de către Primăria Reghin în urmă cu două luni de zile. Ei au găsit niște implementări similare care le-am făcut în România și Anglia și au dorit un proiect similar pentru orașul Reghin. Aplicația Reghin City App conține informații și funcționalități pentru două segmente de utilizatori, localnici și turiști, cu informații de caracter turistic, unde poți să mergi, ce poți să vizitezi, dar și informații pentru localnici, de la locuri de joacă, restaurante până la parcuri, zone de agrement și informații de natură publică care pot să vină din partea Primăriei”, a precizat Ionuț Munteanu, director general Eventya, realizatorul aplicației.
Nu în ultimul rând, aplicația are un modul de incidente prin care localnicii pot raporta anumite lucruri care le sesizează în spațiul public al orașului.
„Aceste reclamații ridicate de cetățeni prin această aplicație ajung într-o aplicație care o folosește primăria, utilitară de tipul web conectată cu aplicația mobilă unde sesizările intră într-un flux operativ 100 % digital, fără hârtii și birocrația cu care suntem obișnuiți, ele urmând a fi desemnate către departamentele avizate. Utilizatorul primește constant notificări legate statusul sesizării sale. În acest fel, sperăm să realizăm un schimb util și eficient de informații între cetățean și instituția abilitată să rezolve anumite probleme.Aplicația se poate descărca gratuit din App Store sau Google play, pusă la dispoziție de către Primăria Reghin pentru comunitari începând de joi, 24 mai”, a menționat Ionuț Munteanu.
Schimb de informații între Primărie și localnici.
„Aplicația în sprijinul reghinenilor prin mai multe funcționalități care să asigure în primul rând o informare mai bună către cetățeni dar și către turiști, iar în al doilea rând, prin asigurarea unui schimb de informații mult mai facil între Primărie și localnici. Vorbim de asemenea de o componentă de ghid turistic care cuprinde informații utile prezentate într-un mod eficient pentru cei care călătoresc și vizitează Reghinul și diverse alte funcționalități, de la evenimente la raportarea unui incident din spațiul public care vor veni de la cetățeni spre primărie. Nu în ultimul rând, primăria dispune de o serie de funcționalități prin care poate să informeze rapid comunitatea locală despre diverse lucruri, evenimente, șantiere de lucrări”
Ionuț Munteanu, director general Eventya
Serviciu de bun augur
„La început am avut o oarecare reticiență și le mulțumesc tinerilor cu care eu colaborez foarte bine, la fel și informaticienilor care mi-au oferit o prezentare care m-a șocat. Am rămas mută de câte nu știm noi și cât de multe lucruri se pot face pentru a ne ușura munca. Acest lucru a fost cel care m-a determinat să accept acest serviciu, această aplicație și sunt convinsă că atunci când lumea va conștientiza ca și mine, va fi de bun augur și foarte căutat acest serviciu din care toți avem de câștigat. În primul rând cetățenii, turiștii și nu în ultimul rând administrația publică, pentru că ne vin toate informațiile pe care nu le putem acoperii cu ajutorul personalului din primărie pe raza municipiului Reghin și a zonelor din jur”
Maria Precup, primarul municipiului Reghin