Home / Slider / FOTO: Parada autovehiculelor elegante la Cetatea Târgu-Mureș

FOTO: Parada autovehiculelor elegante la Cetatea Târgu-Mureș

Distribuie

Weekendul acesta mureșenii au avut ocazia să admire o suită de autovehicule valoroase și unicat în cetatea Târgu-Mureș.

Evenimentul a fost la a IV-a ediție de această anvergură, dar înainte de asta au mai fost altele mai mici. Sunt mai multe cluburi de automobile retro și fiecare are câte o inițiativă. În paralel cu acest eveniment, a avut loc un altul la Târgu-Mureș, un raliu pentru mașinile de epocă, cu pornire de la clubul Apollo, unde au fost expuse mai multe mașini care nu sunt de o așa vechime de 50-60-70 de ani și pot face față la drumuri pe o distanță de 300-400 km timp de două zile.

„Au performanțe deosebite raportat la epoca de care țin: capacitate cilindrică mare, consum mare, de regulă înseamnă combustibil de calitate mare, pentru că este vorba de vehicule din anii `50, `60, `70, până în `88, 30 de ani de la momentul primei înmatriculări a mașinii, aceasta fiind una dintre cerințele regulamentului. Înainte era un alt criteriu, modelul, la 30 de ani după oprirea producției modelului.” ne-a spus organizatorul evenimentului, Csegzi Sándor.

Tot el ne-a explicat atracția față de acest tip de eveniment. „Sunt foarte mulți pasionați, acum că sunt mai mult împlicat în acest proiect, automobilele mi-au plăcut dintotdeauna, și cred că se aplică tuturor, din copilărie vine această atenție deosebită. În mod serios, în Târgu-Mureș sunt multe service-uri care trăiesc din recondiționarea autovehiculelor de epocă, de aici mi-a venit și ideea atunci să promovăm meseriile care se leagă de acestea, să se vadă că se poate trăi din asta foarte bine, bineînțeles dacă ești un meseriaș bun, pentru că aici deja se presupun niște calități ale meseriașului. De la mecanic auto până la tapițer sau vopsitor, sunt foarte multe meserii care se leagă la care nu se gândește lumea, iar între timp s-au schimbat tehnologiile, s-au schimbat uneltele, și totuși trebuie să faci reparații unde e nevoie. S-au anunțat peste 60 de mașini până în momentul de față, o parte vin invitați, mașini foarte valoroase care pot ajunge la câteva sute de mii de euro, acestea de regulă se invită la eveniment, ei au evenimente la nivel mondial foarte deosebite unde aceste concursuri de eleganță, practic dau o valoare suplimentară, ca niște VIP-uri. Pentru evenimente cum suntem și noi la început de drum, aici se invită. Numele invitaților nu au putut fi divulgate, însă am aflat câteva mărci din cele prezente: Mercedes SL de mai multe modele (la multe nu se vede din afară care anume este modelul, însă cunoscătorii știu).”

Un Chevrolette de aproape 70 de ani

Printre cele mai vechi modele care au confirmat prezența, se numără: Chevrolette din 1949, Citroen Traction Avant din 1956, MG A Roadster din 1956, Dacia Estafette din 1977 (din care s-au fabricat doar câteva sute de bucăți), Mercedez Benz 450 L din 1978, Mercedes 200S din 1958 sau Buick Electra Park Avenue din 1981. Au existat și două mașini surpriză a căror model nu îl cunoșteau nici organizatorii, ei aflând de la o persoană importantă din Cluj că aceasta dorește să aducă două mașini deosebite surpriză.

Participarea se anunță în prealabil, se trimit poze cu mașina și câteva detalii despre aceasta. Dacă corespund cu cerințele regulamentului, la categoria pe care a propus-o comisia (formată din 4-5 persoane care cunosc epocile și perioadele respective și pot oferi o părere avizată), de regulă nu se refuză participanți pentru că toți cei care participă sunt conștienți de cerințe.

„Eu am venit cu un BMW din `85, un sedan care pe vremea respectivă era cea mai luxoasă mașină BMW din acea perioadă, era culmea tehnologiei, culmea luxului, atunci de neatins și acum la un preț rezonabil a putut fi cumpărată (că deja nu mai este pe piață), dar fiecare mașină înseamnă o investiție în continuare, ceea ce nu se aplică la mașinile noi, nu ai nevoie de specialiști. A fost formată o comisie de cinci persoane numite de grupul național Retro Mobil, care examinează aici mașinile pe baza unor categorii: originalitate, calitate, modalitatea de prezentare, gradul de păstrare și funcționarea. Tocmai pentru că se pune problema banilor la acest nivel, știi că nu vei fi primul, însă îți face plăcere să stai lângă primul.” a concluzionat Csegzi Sándor.

Text și foto: Elena POLEARUȘ


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dotări noi pentru școala din Acățari

Distribuie Conducerea Primăriei Comunei Acățari a atribuit, în data de 18 martie 2024, societății Dac …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.