„Cum ne poate ajuta tehnologia?” la Conferința Internațională Generația Digitală Invatamant
  • Elena.Polearus
  • 0 comentarii
  • 500 Vizualizări

„Cum ne poate ajuta tehnologia?” la Conferința Internațională Generația Digitală

Am avut ocazia de a asista în prezența unui public numeros de peste 250 de persoane la Conferința Internațională Generația Digitală care a avut loc în 9 iunie la Palatul Culturii. Evenimentul este realizat de Centrul  de Resurse și Asistență Educațională Mureș împreună cu partenerul din Ungaria.

Având ca bază dorința de a afla cum să nu ne irosim timpul, ci să îl folosim în mod util, atât pentru noi, cât și ceilalți, psihologi și profesori au discutat printr-o serie de workshopuri problema lumii digitalizate în care trăim.

„Astăzi, în special, este vorba de schimbare… Cum ne adaptăm într-un mod optim mutațiilor masive și bruște din jurul nostru, odată cu această revoluție a tehnologiei, pe de o parte, iar pe de altă parte, cum putem fi noi, la rândul nostru, generatori de schimbări benefice pentru lumea în care trăim, așa cum Edward Lorenz spunea deja într-o celebră metaforă: Bătăile din aripi ale unui fluture pot da naștere unui uragan într-un punct foarte îndepărtat al lumii.”  a transmis prezentatoarea evenimentului, prof. dr. Nadia Rață, consilier județean, președinte – Subcomisia Învățământ preuniversitar a PNL prim-vicepreședinte PNL Filiala Mureș.

Alături de ea au urcat pe scenă în prima parte a evenimentului, Annamária Porkoláb, director CJRAE Mureș, prof. Ilieș Ildiko, inspector școlar general adjunct, Fodor Jozsef, consilier secretar de stat și conf. univ. dr. Irina Macsinga, prorector al Universității de Vest din Timișoara.

„Ca obiectiv principal cred că a fost căutarea unui răspuns unde este locul nostru, al cadrelor didactice în această eră digitală, noi suntem intrușii, elevii noștri s-au născut în această eră și trăiesc două vieți paralele și consider că în ceea ce privește workshopurile de la eveniment, răspunsul la această întrebare va fi parcurs și cred că va atinge toate dimensiunile. Este o întrebare retorică de fapt, la care nu știu dacă cineva poate da un răspuns, dar care poartă rolul de a pune cât mai multe întrebări și a dezbate această temă. Cu cât o conștientizăm și cu cât încercăm să ne pregătim pentru ea, consider că avem un succes și o să reușim să integrăm, cumva să evităm dependențele și chiar să realizăm integrarea tehnologiei formatizate în viața noastră de zi cu zi.” ne-a comunicat Annamária Porkoláb.

Realitatea virtuală, un ajutor de nădejde în educație

Seria de workshopuri a fost deschisă de prof. univ. dr. Daniel David, care din experiența sa în științe cognitive clinice a prezentat avantajele integrării tehnologiei în psihologie, dar și pedagogie. „De ce s-a utilizat tehnologia în psihoterapie? Nu este un moft, dar da, este o modă. Și nu poți rămâne în afara modei. Utilizarea tehnologiei ne ajută să utilizăm la scară mai largă serviciile psihologice, spre exemplu la sate sau comune unde nu ajung atât de ușor psihologii, dar unde oamenii deja au acces la internet. Utilizarea tehnologiei în formele clasice, în lumea virtuală, poate duce la creșterea eficienței intervenției psihologice.” a concluzionat acesta. Printre cele discutate s-au numărat tehnologia virtuală de tip realitate virtuală prin care cu o serie de instrumente se reușește proiectarea subiectului într-o realizate tridimensională, dar și tehnologia robotică și cum se folosesc aceștia. Prima contribuie foarte mult la testele psihologice regândite în realitatea virtuală pentru a fi implementate în viața de zi cu zi a subiectului, după ce s-a aflat că memoria e mai proastă în condiții de laborator decât în realitatea virtuală care mimează viața.

60% din populația lumii încă este offline

Andreia Morar, expert în domeniul social a abordat problema corectării problemelor școlare în mediul extern. „Noi suntem intrușii digitali, ca și părinții noștri, spre deosebire de cei de acum” a transmis ea publicului. Problemele vin din mediul școlar unde este modelul tipic de profesor la catedră, elev în bancă, iar elevii sunt în permanență certați. Iar atât copiii, cât și profesorii pot beneficia din plin de avantajele tehnologiei. Discuția s-a încins și din public unde s-a vorbit și despre riscurile tehnologiei și robotizarea sufletelor. Ca exemplu s-a dat Clujul, cu tinerii săi care muncesc în fața calculatorului ani de zile, ca atunci când se apropie de 40 să își dorească să abandoneze jobul high-tech și să evadeze undeva la țară în agricultură. Este o problemă tot mai amplă care tinde să nu fie observată în această lume în rapidă schimbare.

După o pauză de cafea, dr. Noemi Mena Montes, jurnalist și cercetător media a vorbit despre cum ne conectează și deconectează în același timp Social Media și problemele regăsite în consecință în viața de zi cu zi din această cauză. Conf. dr. Dumitru Rădoiu, a vorbit despre „A patra revoluție industrială”, având experiență câștigată ca bursier Fulbright al Departamentului de Stat al Statelor Unite la Universitatea Missouri din Kansas City și Școala Barstow din același oraș. După pauza de prânz s-au dedicat câteva ore prezentării lucrărilor științifice din diverse domenii.

Concluzia evenimentului a fost unanimă: pentru a profita din plin de această eră digitalizată, trebuie să o folosim ca un instrument, fără a o lăsa să ne acapareze viața.

Text și foto: Elena POLEARUȘ

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE