Cât de importantă este deservirea plăcută? gastronomie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 329 Vizualizări

Cât de importantă este deservirea plăcută?

Responsabilitatea unui vânzător este să informeze clientul, să-l deservească și să încaseze contravaloarea produselor în mod cinstit. Clientul va părăsi magazinul cu o anumită ”experiență de cumpărături”, iar această experiență va determina revenirea clientului în magazin, sau nu.
Cumpărăturile zilnice sunt adesea o necesitate neplăcută și aici nu ne gândim la acele shoppinguri când ne răsfățăm cu tot ce e mai bun. În acest sens, ar fi bine să cunoaștem sentimentul când un vânzător drăguț ne ajută să alegem produsele potrivite, atunci când suntem foarte nehotărâți. Dacă părăsim magazinul cu un sentiment de mulțumire, probabil nu ne va păsa că am cheltuit mai mult decât am vrut inițial.
Totuși, dacă responsabilitatea vânzătorului este doar să ne deservească, de ce îi pretindem să și zâmbească și să fie binedispus? Răspunsul este foarte simplu: voia bună și zâmbetul sunt contagioase!
Gândiți-vă puțin: când ajungem acasă după o zi stresantă și obositoare, iar familia ne primește cu un zâmbet cald, uităm brusc de toate greutățile acumulate în cursul acelei zi. Dacă, însă, ajungând acasă cu toții se plâng de ziua stresantă pe care au avut-o la grădiniță, la școală sau la locul de muncă, sentimentele negative nu vor dispărea. Situația este similară și la cumpărături, cu o singură diferență: dacă familia nu poate fi schimbată, oricând ne putem alege un alt magazin. În concluzie, noi, clienții, îi putem pretinde vânzătorului să zâmbească, deoarece plătim pentru serviciile oferite. În alegerea unui magazin nu doar produsele de calitate sunt importante, ci și dispoziția generală a vânzătorilor. Cu toții știm ce bine e când intrăm într-un magazin și în timp ce suntem deserviți, putem sta puțin la taifas cu vânzătorul. Am putea spune chiar că vânzătorii drăguți sunt ca psihologii, doar că mai ieftini.
Credeți sau nu, atenția și zâmbetul au efect magic și asupra portofelelor.
De ce e important ca personalul magazinului să fie bine dispus chiar dacă venitul încasat nu e al lor? Răspunsul este foarte simplu: și ziua lor trece mai ușor și mai plăcut dacă deservesc clienți bine dispuși. Dacă sunt morocănoși, vor primi aceeași reacție și din partea clienților.
Se poate că există mulți clienți neciopliți, însă adevărul este că majoritatea clienților răspund la starea de spirit a vânzătorului. Bineînțeles și vânzătorii sunt oameni cu zile mai ușoare și mai grele, însă cu respectarea unor reguli simple, relația lor cu clienții poate deveni mult mai bună.
Primul pas: Vânzătorul salută primul, bineînțeles zâmbind. Informează clientul despre produse, dar fără să forțeze. Forțarea poate goni clientul din magazin. Încheie vânzarea cu returnarea restului, până la ultimul ban, și îi mulțumește clientului pentru cumpărături. Dacă respectă aceste reguli, 95% dintre clienți îi vor zâmbi, cu mari șanse să revină în magazin. Și poate data viitoare nu vor lua restul. Pe termen lung, acest comportament poate rezulta în creșterea numărului de clineți, iar acest lucru duce la creșterea salariilor sau la bonusuri. Bineînțeles, atitudinea pozitivă este o cerință și nu este recompensată cu medalii, însă angajatorul bun este conștient că forța de muncă bună nu se păstrează de la sine.
Pe scurt: dacă suntem vânzători bine dispuși și loiali, primim reacții pozitive, în primul rând de la clienți, iar pe termen lung și de la angajator. Acest lucru este avantajos pentru toți: dacă avem un client mulțumit și vânzătorului îi este mai ușor. Astfel angajatorul este mulțumit de venituri, cu beneficii și pentru angajat.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE