Electric Food sau cum îți faci afacerea cu mâncare celebră
23 iulie 2018Electric Castle a avut și de data aceasta, ca în fiecare an, un food court (care s-a împărțit în trei locuri) prin care și-a dorit să satisfacă gusturile celor care i-au trecut pragul în fiecare zi.
Ce mănâncă iubitorii de festivaluri de la noi? Cozile uriașe au fost peste tot, cele mai mari numărându-se la burgeri, paste, pizza sau Lidl Royal Feast unde mâncarea a fost foarte ieftină. Sunt anumite nume (Camionetta, Eat It, Cimbru, Meatbusters, Donuterie etc) care au devenit celebre și sunt căutate la festivaluri de cei veniți, însă altele abia acum își fac brandul cunoscut.
Aparență vs gust
Dacă înainte la festival îți luai de mâncare doar cât să te umpli de energie pentru a continua petrecerea până la ultimul acord de chitară (neținând seama de calorii), odată cu Social Media și creșterea bruscă a calității camerelor la orice telefon mobil, mâncarea a devenit la foarte mulți un statut social. Mi-a rămas întipărită imaginea cu o tipă care tocmai își cumpărase o pizza chiar când a început o ploaie torențială, și în loc să se ascundă de picuri și să o mănânce în liniște, aceasta s-a oprit să își pozeze farfuria mai întâi în care începuse deja să se adune apa.
La o simplă privire pe aplicația Electric Castle unde cei prezenți au fost rugați să dea rating furgonetelor cu mâncare, situația a stat în felul următor:
Nume | Ce vinde | Rating (1-5 stele) |
Red Barn | Clătite pufoase cu sirop și toppinguri colorate | 4 stele (23 ratinguri) |
Moritz Eis | Înghețată artizanală | 4 stele (29 ratinguri) |
Eat It | Paste făcute proaspăt chiar de ei cu diverse sosuri | 4 stele (29 ratinguri) |
Meatbusters | Sandvișuri cu porc | 4 stele (62 ratinguri) |
Drunken Squid | Specialități fructe de mare | 4 stele (67 ratinguri) |
Baovan | Sandvișuri | 4 stele (47 ratinguri) |
Lidl Royal Fresh Bar | Freshuri | 4 stele (26 ratinguri) |
Cimbru | Sandviș și salată cu vită Angus și Halloumi | 4 stele (50 ratinguri) |
Camionetta | Pizza | 4 stele (83 ratinguri) |
Frufru | Produse sănătoase | 4 stele (21 ratinguri) |
Supa Dupa | Supe | 4 stele (32 ratinguri) |
Donuterie | Gogoși | 4 stele (32 ratinguri) |
Neața Omlette | Mic dejun | 4 stele (24 ratinguri) |
La Nu Știu Cine | Clătite | 4 stele (31 ratinguri) |
Cheesecake Pops | Cheesecake înghețat cu diverse toppinguri | 4 stele (49 ratinguri) |
Lidl Royal Feast | Mâncare ieftină | 4 stele (50 ratinguri) |
Taste of Asia | Mâncare asiatică | 4 stele (18 ratinguri) |
CotCot pe roți | Specialități pui | 4 stele (22 ratinguri) |
Gourmet Street Food | Specialități mexicane | 4 stele (23 ratinguri) |
Yep N Yo | Clătite | 4 stele (30 ratinguri) |
Indivan | Specialități indiene | 4 stele (17 ratinguri) |
Nori Yakitori | Specialități japoneze | 4 stele (29 ratinguri) |
Wok’n Roll | Tăiței la wok | 4 stele (41 ratinguri) |
Furgoneta Street Chefs | Burgeri și hot-dog | 4 stele (25 ratinguri) |
Vanilla Elephant | Churroz cu înghețată | 4 stele (17 ratinguri) |
Zobuian | Cannoli | 4 stele (19 ratinguri) |
Beef in Beigel | Sandvișuri cu pastramă | 4 stele (16 ratinguri) |
Marty Burgers | Burgeri după model fast-food | 3 stele (88 ratinguri) |
Boierul – Gustul românesc | Mâncăruri trdiționale românești | 3 stele (7 ratinguri) |
Moldovan | Specialități de carne | 3 stele (50 ratinguri) |
Lunchbox | Diverse | 3 stele (18 ratinguri) |
Românii iubitori de festivaluri încep să prindă gustul mâncării de specialitate (asiatică, indiană etc), iar cu cât aceasta arată mai bine, cu atât mai ușor îți va fi să îți faci singur reclamă ca brand proaspăt lansat. Oamenii cumpără, iar dacă mâncarea arată cel puțin la fel de bine cum are gustul, aceștia de cele mai multe ori vor face o poză trecută prin câteva filtre pe care o vor posta pe rețelele de socializare, făcând mult mai mult pentru imaginea businessului decât o simplă reclamă pe Facebook.
Prețurile influențează cozile din fața furgonetelor, dar doar până la un anumit punct. O mâncare mai scumpă, dar bună și care arată bine, va strânge un număr mare de doritori. La fel, o mâncare mai ieftină, dar totodată lipsită de gust, nu va fi căutată (exemplul Lunchbox în fața căruia de cele mai multe ori era gol). Să găsești pe cineva care a încercat toate felurile prezentate ar fi destul de complicat, dacă nu chiar imposibil, însă votul publicului este mai mult evident în aplicație. Niciun brand nu a reușit să adune 5 stele pe aplicație, însă vasta majoritate s-au ales cu 4.
Deci care este secretul unei afaceri de acest gen? Gradul de „instagramabilitate”, gustul, ineditul și prețul. Nu vrei nici să alungi potențialii clienți oferind produse la un preț care îi va ține departe de a gusta preparatele, dar îți și dorești ca pozele cu mâncarea de la tine să ajungă peste tot, iar pentru asta ai nevoie de anumite prețuri. Având în vedere costurile ridicate aferente unui loc la un festival de anvergură în România, trebuie să vii pregătit pentru a profita din plin de vânzări și publicitate.
Text: Elena Polearuș
Foto: Electric Castle
Lasă un comentariu