Cursuri gratuite pentru antreprenori, manageri și HR oferite SME Academy Business
  • Elena.Polearus
  • 0 comentarii
  • 639 Vizualizări

Cursuri gratuite pentru antreprenori, manageri și HR oferite SME Academy

În data de 24 iulie am asistat la un eveniment organizat de Consiliul Național IMM în cadrul SME Academy/ Academia IMM intitulat Rolul SME Academy în educația continuă. Acest eveniment a reprezentat o sesiune de informare privind aceste cursuri care se vor desfășura pe parcursul unui an (mai 2018- aprilie 2019) adresate persoanelor interesate de educația în domeniile antreprenoriat, management inovare/ strategic/ financiar/ HR din zonele de implementare Centru, Nord-Est și Sud-Est.

Sesiunea de informare a fost realizată de mai mulți membri și asociați ai CNIPMMR, și anume: Conf. univ. dr. Liviu-Ciucan Rusu, reprezentantul Universității Petru Maior, ec. Dănilă Buculeu, președinte CECAR Filiala, Ligia Marian, consilier afaceri europene, Instituția Prefectului jud. Mureș, Ovidiu Dancu, vicepreședinte Consiliul Județean Mureș, dr. Radu Bălănean, ambasador SME Academy, prim-vicepreședinte CNIPMMC, Florin Jianu, președinte CNIPMMR, manager SME Academy, dr. Dacia Hîncu, președintele Patronatului Femeilor de Afaceri și doi reprezentanți din partea BCR și Groupama care le sunt parteneri de nădejde.

Un proiect care implică oameni cu expertiză

„Încercăm și sperăm că vom și reuși să schimbăm paradigma a ceea ce înseamnă fonduri europene. În acest sens, ca în orice proiect, în sală avem antreprenori, aici avem oameni cu expertiză în zona publică sau instituțională a proiectelor. Întotdeauna lansezi un proiect și acesta are niște constrângeri. Finanțatorul îți dă un cadru în care trebuie să te încadrezi, iar totul depinde de organizație și de oamenii care se implică de măsura în care acel proiect va fi de succes. Faptul că noi lansăm astăzi la Târgu-Mureș Academia pentru IMM-uri nu cred că e un lucru întâmplător, iar ceea ce vom face în cadrul acestui curs este să implicăm oameni cu expertiză.” a comunicat Florin Jianu.

Cursurile pe care aceștia le oferă se încadrează în cinci mari categorii

Competențe antreprenoriale. Aici ei vă vor învăța gestionarea activității antreprenoriale, cercetarea pieței, a mediului de marketing și elaborarea strategiei de marketing, accesarea surselor de finanțare pentru afacere și întocmirea planului de afaceri. Acest curs vă va ajuta să definiți prioritățile, să asigurați o dezvoltare sănătoasă a afacerii, să măsurați progresul și să planificați fluxul de numerar.

Drumul spre succes nu este unul drept, ci presărat cu eșecuri care duc la o victorie în final și după cum a spus și Florin Jianu, „De foarte multe ori eșecul este cel care ne îmbogățește mai mult în experiențele pe care le trăim.”

Planificare strategică. Acest program va fi structurat în prezentarea conceptelor de strategie și planificare strategică, importanța și rolul planificării strategice și procesul de planificare strategică. La finalizarea acestui curs veți putea pune în practică avantajele planificării strategice, și anume: mai multă concentrare și flexibilitate, orientarea acțiunii, coordonare îmbunătățită, un control mai bun și o mai bună folosite a timpului managementului.

Managementul inovării. De multe ori auzim această expresie, însă nu înțelegem exact ce vrea să spună. Acest curs va fi structurat astfel încât să înțelegeți exact care sunt pașii necesari și ce anume reprezintă această inovare în afaceri: introducere în managementul inovării – forme ale inovării și principalii factori determinanți pentru inovare în firmele de succes, conceptul de inovare – strategia inovativă și procesul inovării, tehnici specifice managementului inovării – managementul bazat pe cunoștințe și instrumente specifice managementului bazat pe cunoștințe, dezvoltarea unui ecosistem inovativ – rolul creativității și al cercetării în stimularea inovării, finanțarea inovării.

Management financiar. În cadrul acestui curs, trainerii vor aborda următoarele teme: decizia de investiții, particularități ale surselor de finanțare și costurile acestora, instrumente de previziune a activității IMM-urilor și procesul de finanțare a IMM-urilor. Practic, cel mai răspândit motiv pentru faliment (60%) îl reprezintă luarea unor decizii financiare nereușite de către manangementul firmei, fiind urmat de evoluția nefavorabilă a pieței (20%) și fenomene naturale (10%).

Managementul resurselor umane. Acest curs este obligatoriu pentru orice firmă datorită importanței acestui domeniu: eficacitatea utilizării tuturor celorlalte resurse aflate la dispoziția firmei depinde, într-o măsură din ce în ce mai mare de eficacitatea folosirii resurselor umane, relațiile manageri-subordonați trebuie să fie generate de principiul demnității umane, resursele umane sunt puternic marcate de factorul timp, oamenii dispun de o relativă inerție la schimbare, deciziile manageriale din domeniul resurselor umane sunt printre cele mai dificile, resursele umane sunt unice în ceea ce privește potențialul lor de creștere și dezvoltare, resursele umane reprezintă una dintre cele mai importante investiții ale unei organizații.

Peste 500 de locuri disponibile

Acest proiect este susținut și de Consiliul Județean Mureș. „Sistemul public susține sistemul privat care până la urmă este aducătorul de venituri al Administrației Publice Locale și cu cât îl susținem și încurajăm mai mult, cu atâta vom profita mai mult de pe urma lui. Nu putem rămâne indiferenți la modul în care se dezvoltă acest mediu privat. Sigur că citind despre acest proiect, chiar sunt impresionat de ideea pe care o aveți de a instrui antreprenorii români și chiar mă gândeam cum ar fi să putem instrui și antreprenorii din sistemul public, diferența fiind că dvs. vă creați o firmă pe care o gestionați, iar noi primim o firmă pe care trebuie să o gestionăm.” a punctat Ovidiu Dancu.

Atât antreprenorii, cât și top managementul pot parcurge toate cursurile de la SME Academy. Pachetul de educație antreprenorială durează 40h, iar celelalte se încadrează fiecare în 20h. În total, sunt 100 locuri pentru cei de la resurse umane, 200 pentru manageri și 300 pentru antreprenori. Acesta reprezintă un număr minim de participanți, numărul crescând la cerere. Pentru mai multe detalii, puteți accesa site-urile www.cnipmmr.ro, www.smeprojects.ro și www.immromania.ro sau le puteți scrie la office@smeprojects.ro

Elena POLEARUȘ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE