Share

Home / Administratie / Începe promovarea turismului mureșean cu Visit Mureș

Începe promovarea turismului mureșean cu Visit Mureș

Membrii asociației Visit Mureș, înființată de Consiliul Județean Mureș, au participat săptămâna trecută la Târgul de Turism de Toamnă de la Romexpo București atât pentru a prezenta județul nostru, cât și pentru a înțelege care sunt preferințele turiștilor și ce și-ar dori de la o vizită.

„A fost primordial pentru mine promovarea turismului județului Mureș și în așa fel am ajuns să creem această ascociație Visit Mureș, asociație care ar trebui să răspundă pentru promovarea în primul rând a valorilor turistice din județul Mureș. Trebuie să fim conștienți, județul Mureș are valori turistice și culturale inestimabile, iar punerea lor în valoare necesită într-adevăr nu numai muncă, ci și o strategie foarte clară”, a spus Peter Ferenc, președintele Consiliului Județean.

Infrastructura, la fel de importantă ca atracțiile turistice

Asociația funcționează din august 2018 și în cadrul ei deja au început să fie puse la punct mai multe proiecte, printre care şi realizarea întregului sistem de promovare a turismului județean Mureș.

„După cum știți foarte bine, întotdeauna ca să promovezi turismul,â ai nevoie de mai multe lucruri, e nevoie de prezentarea valorilor pentru că este foarte necesar ca cetățenii din țară și din străinătate să cunoască aceste valori turistice, aceste valori culturale, dar totodată, ca și președintele Consiliului Județean Mureș, trebuie și sunt obligat să mă gândesc și la cum ajunge turistul în aceste locații, deci dezvoltarea infrastructurii județene tot așa, este o prioritate, iar pentru mine este foarte important să fiu la zi cu tot ceea ce se petrece în dezvoltarea infrastructurii naționale și a celei județene și pot să spun că al doilea plan pe care ni l-am propus și îl propunem în continuare este într-adevăr o infrastructură de trasport cât mai bună. Astfel, este foarte important că se apropie autostrada, că a fost adjudecat tronsonul Ungheni -Târgu-Mureș în perioada precedentă. La fel de importantă a fost dezvoltarea aeroportului și tot atât de importantă este și întreținerea acestor drumuri județene, drumuri naționale care se află în județ pentru că indispensabil ca turistul să cunoască aceste valori turistice, dar în același timp ca turistul să aibă posibilitatea ca să ajungă la aceste destinații”, a completat președintele Consiliului Județean Mureş.

Szőcs Levente-Zsolt

Infotouch desk-uri interactive pentru turiști

Managerul asociației, Szőcs Levente-Zsolt, a vorbit despre obiectivele deplasării la Târgul de Turism al României de la București. Cu toate că interesul este mai scăzut pentru târgul din acest sezon, reprezentanţii asociației au împărțit peste 10.000 de pliante, poate și datorită faptului că au fost singurii care au venit cu un aparat de proiectat filmulețe de promovare a zonei ca hologramă.

„De joi până duminică s-a desfășurat Târgul de Turism de Toamnă în cadrul Romexpo și am fost prezenți pentru prima dată ca și Visit Mureș. Am mers ca și județ împreună cu centrele de informare din Reghin, Sighișoara și Sovata. Eu cred că este important ca să apărem unitari și cu un concept de județ tocmai ca să convingem turiștii să petreacă cât mai mult timp în județ. Prezentarea noastră s-a axat pe cum pot să își petreacă turiștii cât mai multe zile din concediu în județul Mureș. Pentru noi a fost o experiență ca să testăm proiectele noastre care sunt în derulare. Infotouch este un proiect care dorește să schimbe puțin sistemul de informare și de a da informații turistului, este un desk care conține hărți, aflat în dezvoltare, și dat fiind că la târg te întâlnești cu turistul, este important să vedem feedbackul pe care ni-l dau ei, care sunt nevoile turistului, că practic de aici începe ecuația de a satisface nivelul turiștilor”, a spus Szőcs Levente-Zsolt.

La târg nu au fost prezenți doar potențiali turiști. „Am discutat și cu agenții, tour operatori, să vedem cum să-i ajutăm, să le prezentăm locații pe care ei probabil nu le cunosc. Județul Mureș are o diversitate enormă, ai și cultură, ai și outdoor, ai și spa, deci cam pentru toate categoriile de vârstă”, a completat managerul asociației.

Emese Osvath

Site și aplicație Visit Mureș

Un proiect important aflat derulare îl reprezintă construcția site-ului și a aplicației pe care ei își doresc să o lanseze în anticiparea sezonului estival.

„Ne-am propus să creem o platformă care încearcă să acopere tot ceea ce oferă județul, ceea ce este aproape imposibil, dar totuși noi dorim să încercăm. Există statistici pe care ne putem baza deja, destinațiile de vacanță, opțiunile, cum aleg oamenii, care sunt determinate în primul rând de vârstă, deci încercăm să oferim ceva segmentat pe categorii de vârstă. Tinerii caută mai mult cluburi și aventuri și județul Mureș are și din acest punct de vedere multe de oferit pentru ei, dar și pentru familiști și cei cu vârsta peste 30-35 de ani, mai multă liniște, programe cu copii, aventură într-un alt stil, plus cei cu vârsta de peste 50 de ani, destinații mai liniștite, mai relaxate, cu puțină aglomerație. Google-ul ne ajută foarte mult, avem foarte multe date, respectiv și mai multă posibilitate să promovăm județul pentru că avem multe posibilități de targetare prin anumite opțiuni pe platforme online. Noi ne-am gândit să adunăm acele patru zone specifice, să nu oferim doar programe culturale, nu doar să arătăm patrimoniul, dar și programe outdoor, aventură, de exemplu din zona Reghinului pe malul Mureșului, dar și pentru cei care sunt interesați de relaxare, zona Sovata, Drumul Sării, Sighișoara cu o altă imagine”, a spus Emese Osvath, manager de proiect în cadrul asociației.

Membrii asociației încearcă o abordarea mai modernă în ceea ce privește crearea unei platforme care să fie pe placul unei societăți avansate și în continuă schimbare. Informațiile vor fi accesibile sub formă de poveste, cu imagini frumoase și o interfață prietenoasă.

„Ne gândim să oferim programe deja pregătite, cum în lumea de azi oamenii nu se pregătesc, nu vor să citească prea multe, timpul costă și de aceea pregătim trasee turistice: plimbări culturale, cu artă, prin orașe, ture de câte 3 ore în oraș sau câte o zi în natură. Până acum ne-am gândit să lansăm pagina în 3 limbi, engleză, română și maghiară, ne pregătim cu texte, cu imagini, cu filmări, este un proiect foarte mare, până adunăm tot ce dorim să arătăm și în cea mai frumoasă formă, dar sperăm ca până la sfârșitul anului să avem pagina de web pregătită și funcțională, www.visit-mures.com, și lansăm și aplicația județului Mureș la începutul anului viitor care va conține toate aceste informații – Visit Mureș”, a completat managerul de proiect.

În ceea ce privește Infotouch desk-urile, vor fi în total patru pentru început, unul la aeroport și câte unul la celelalte trei centre de informare din județ, iar ele vor conține informații despre întregul județ, nu doar zona în care sunt amplasate. „După ce vom avea gata un produs finit, o să începem să căutăm parteneriate cu spațiul privat, să vedem cu cine putem colabora pentru a amplasa aceste puncte de informare. În tot județul sunt planuri mărețe, ca să avem produsul finit de prezentat”, a spus Szőcs Levente-Zsolt.

Elena POLEARUȘ

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Mureșul Rezidențial în 2019. Noutăți din piața imobiliară, în ediția specială Mureșul Rezidențial II, pe care o puteți citi integral aici!

Cele mai noi oferte de case și apartamente ale dezvoltatorilor mureșeni. Proiect rezidențial de anvergură …

Share
Share