A8, Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni, realizată din fonduri europene, zice (încă) ministrul Șova Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 367 Vizualizări

A8, Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni, realizată din fonduri europene, zice (încă) ministrul Șova

După controversa că Autostrada 8, Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni va fi realizată printr-un parteneriat public-privat, ceea ce a tensionat relațiile Guvernului României cu Comisia Europeană în general și cu DG Regio, condusă de comisarul european Corina Crețu, ministrul Transpoturilor, Lucian Șova, prezent la nodul Iernut de pe A3, a declarat că acest proiect va fi executat din fonduri europene.

Este un proiect care va fi făcut pe fonduri europene, este un proiect al cărui studiu de fezabilitate și probabil, așa cum am spus, și proiect tehnic îl vom lansa fie la sfârșitul lunii decembrie, fie imediat în ianuarie, ținând cont că intervine o schimbare de legislație în achiziții publice, care începe din ianuarie, apropos de controlul ex-ante la ANAP unde uneori s-a pierdut prea mult timp, dar asta va fi alegerea companiei dacă va mai recurge sau nu la controlul ex-ante al ANAP. Acest proiect nu a fost, nu este și nu va fi niciodată exclus din planurile Guvernului României și ale Companiei de Drumuri. În același timp nu pot să nu spun că trebuie să manifestăm responsabilitate pentru că și finanțatorii, și mă refer aici la Comisia Europeană au nevoie să implementăm proiecte sigure, cât mai ecologice, cât mai ieftine și cât mai eficiente din perspectiva traficului”, a precizat ministrul.

Acesta a completat că în cursul lunii decembrie va fi prezentată, la Ministerul Transporturilor într-un subcomitet de monitorizare POIM, o analiză multicriterială, elaborată de experții Jaspers și BEI-PASSA, “care vor mai trasa niște linii directoare și care, practic, vor consolida proiectele pe care le avem și care trebuie să înceapă de urgență în legătură cu legarea provinciei Moldova de Ardeal și de restul Europei”.

Întrebat despre legea privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Tîrgu Mureș, Autostrada Unirii, adoptată în 7 noiembrie în Parlament și trimisă spre promulgare președintelui României, ministrul Lucian Șova a avut un răspuns subtil, ușor sarcastic față de demersul aleșilor din Legislativ.

“Parlamentarii dacă au terminat de făcut toate legile pe care le așteaptă România, este foarte bine că s-au apucat să facă și legi pentru construcția de autostrăzi, este un lucru care oricum nu ne va încurca și sigur, probabil, ne va ajuta, datoria mea ca ministru este însă să promovez proiecte, să susțin proiecte și să contribui la dezvoltarea proiectelor bazate pe analize multicriteriale, pe analize cost-beneficiu, pe studii de trafic. Aceste lucruri nu pot fi combătute prin lege, dar nevoia de autostrăzi, traficul din România este mai mult decât o lege, este o nevoie a acestei țări și această nevoie o susțin cu toată determinarea. Eu sunt adeptul unei autostrăzi care să lege repede, ieftin și eficient Moldova și Ardeal”, a spus acesta.

Deputat de Bacău, ministrul Șova a amintit că sunt și parlamentari care văd legătura între Moldova și Transilvania prin realizarea unei autostrăzi Bacău-Brașov, fiind depus, în consecință, un proiect de lege prin aprobarea și acestui obiectiv de investiții.

Din punctul nostru de vedere, legea care trasează în sarcina Ministerului Transportului ca în 30 de zile să înceapă procedurile pentru realizarea Autostrăzii Unirii fără să precizeze și de ce sancțiuni vor fi pasibili responsabilii din minister, este doar un exercițiu de imagine, așa cum va fi și o eventuală lege privind Bacău-Brașov. În al doilea rând, legea nu prevede foarte clar sursa de finanțare a proiectului și, de asemenea, trece peste capetele din Guvern care are responsabilitatea de a aproba proiectele mari de investiții care trec de 30 de milioane de lei.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE