Informații utile în alegerea furnizorului de energie Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 529 Vizualizări

Informații utile în alegerea furnizorului de energie

ICON Business Advisor, companie mureșeană care lucrează cu Enel, cel mai mare furnizor de energie electrică din România și unul dintre furnizorii importanți de gaze naturale, ne-a oferit informații utile cu privire la relația dintre consumator și furnizor și referitor la detaliile care sunt importante în alegerea furnizorului. Managerul companiei Icon Business Advisor, Cristian Kadar, ne-a răspuns întrebărilor.

Reporter: Ce noutăți importante au apărut în ultimii ani pe piața furnizării de energie din România?

Cristian Kadar: Cel mai notabil aspect este legat de apariția  mai multor furnizori de energie pe piața locală dar, și mai important, constatăm că tot mai mulți clienți cunosc avantajele trecerii la un nou furnizor de energie. Aici e de menționat că există încă un număr mare de consumatori care au nevoie de informații referitoare la avantajul de a-și alege singuri furnizorul și ce anume au de câștigat, însă, cum spuneam, s-au făcut pași importanți în informarea lor.

Rep.: Aveți deja experiență în activitatea de ofertare a clienților. Având în vedere că pe piață există și persoane sau chiar firme care doresc să îi păcălească pe clienți, cu oferte care conțin diverse capcane, ce sfat le dați celor care primesc în casă agenți ai unor companii?

C.K.: Existența mai multor companii furnizoare de energie, reprezintă în mod cert un mare beneficiu pentru clienți. Concurența, în orice piață, le aduce clienților câștiguri atât pe termen scurt cât și pe termen lung, din cel puțin două motive: prețul corect și calitatea serviciilor. Desigur, este foarte important ca fiecare client să înțeleagă bine ce își asumă prin semnarea unui contract, mai exact care sunt clauzele contractuale, în special prețul contractului, termenele de plată și durata acestuia.

Ca să răspund mai exact la întrebare, în momentul în care reprezentanții companiilor furnizoare de energie se deplasează la domiciliul clientului, trebuie să dețină o legitimație de serviciu, pe care sunt obligați să o afișeze într-un loc vizibil. Clientul poate verifica autenticitatea și valabilitatea legitimației de serviciu, prin contactarea companiei furnizoare de energie la numărul de telefon care apare pe legitimație. Pentru a nu exista îndoieli și pentru a fi eliminate riscurile, e bine ca respectivii clienți să se asigure că stau de vorbă cu reprezentantul real al unei companii reale.

Legat de condițiile contractuale recomand tuturor clienților, indiferent de furnizorul care le bate la ușă, să citească bine contractul și acolo unde consideră că mai trebuie aduse lămuriri, să clarifice aspectele contractuale, împreună cu reprezentantul societății de furnizare.

Rep.: Există elemente care pot crește gradul de încredere al clientului și pot ușura decizia ce urmează să o ia?

C.K.: Un plus de încredere îl poate reprezenta istoricul furnizorului de energie, arealul în care își desfășoară activitatea și, desigur, existența unor puncte de lucru, magazine reprezentanță, în care pot deservi orice solicitare a clientului. În acest sens aș aminti deschiderea magazinului Enel în Târgu-Mureș, pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 255, în Municipiul Miercurea Ciuc, Piața Libertății, nr. 8 și, pentru anul 2019, deschiderea unui magazin în Municipiul Sfântu Gheorghe, Județul Covasna.

Rep.: Cum merge activitatea Icon Business Advisor? Cum a fost anul 2018?

C.K.: În anul 2018 am reuşit să triplăm numărul de clienți în zona de activitate, mai exact județele Mureș, Harghita și Covasna.  Am reușit acest lucru prin creșterea constantă a numărului de angajați, eficientizarea activității curente și o mai bună coordonare în teren a echipelor. Ne mândrim să avem în echipa noastră oameni bine pregătiţi și capabili să răspundă la solicitările clienților.

Am extins zona de activitate și am investit în formarea echipelor de consultanți, astfel încât să putem oferi servicii de consultanță de o calitate ridicată tuturor clienților cu care interacționăm. Această creștere se datorează și dezvoltării unor noi servicii de către Enel, pe care le putem pune la dispoziția clienților: servicii de asistență, asigurare, vânzarea în rate pe factura de energie a becurilor cu led, vânzarea în rate pe factura de energie a centralelor termice și a aparatelor de aer condiționat.

Rep:. Ce este important să știe un consumator când stă de vorbă cu reprezentantul unui furnizor de enegie?

C.K.: Fiecare consumator trebuie să știe că poate să își schimbe furnizorul de energie electrică și gaz fără costuri, iar acest lucru nu presupune modificări de ordin tehnic sau întreruperea alimentării cu energie electrică și gaz.

Legat de beneficiile consumatorului, cel mai important avantaj îl poate reprezenta scăderea costurilor privitoare la factura de energie electrică și gaz. Chiar dacă, aparent, diferențele de cost între serviciile oferite de o companie și alta nu sunt mari, pe termen lung diferențele devin substanțiale.

Dincolo de preț, există și alte detalii pe care consumatorul trebuie să le aibă în vedere atunci când ia decizia alegerii furnizorului. De exemplu, este foarte important ca prețul convenit să rămână fix pe perioada agreată în contract.

Noi recomandăm tuturor consumatorilor să se informeze, în momentul în care semnează un nou contract, despre: durată, tariful aplicat, perioada de facturare, condiții de reziliere a contractului, condiții de plată, termenul de citire a contorului și condițiile de prelungire a contractului.

Rep.: Ce vă propuneți pentru perioada următoare?

C.K.: În anul 2019 ne propunem extinderea zonei de activitate în alte 3 județe, precum și consolidarea bazei de clienți existente, prin oferirea de servicii integrate.

Ne dorim ca, în anul 2019, clienții să ne simtă și mai aproape de ei. De aceea, vom derula caravane în zonele de activitate, prin care să informăm cât mai multă lume cu privire la posibilitatea schimbării furnizorului de energie, precum și ce anume presupune această schimbare.

Cu sprijinul echipei noastre, care este în creștere, vom încerca să ajungem la cât mai mulți consumatori, pentru a-i informa corect despre condițiile din piața liberalizată de energie electrică și gaz, precum și despre avantajele trecerii în această piață.

A consemnat Florin M. SANDOR

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE