Controverse pe marginea termenului de finalizare a loturilor de autostradă Câmpia Turzii – Chețani și Chețani – Iernut! Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 984 Vizualizări

Controverse pe marginea termenului de finalizare a loturilor de autostradă Câmpia Turzii – Chețani și Chețani – Iernut!

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au făcut public vineri, 1 februarie, pe pagina de Facebook a organizaţiei, un comunicat de presă pe care îl redăm, integral, în rândurile de mai jos.

“Miercuri, 30 ianuarie 2019, la întâlnirea Comitetului de Monitorizare al POIM (un cadru oficial, de față cu reprezentanți ai Comisiei Europene), directorul general CNAIR Narcis Neaga a declarat cu o seninătate dezarmantă că în 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș -Turda și tronsoanele Câmpia Turzii – Chețani și Chețani – Iernut, parte din Autostrada A3.

Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simț, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenți, birocrația nerezolvată sau problemele financiare și de mobilizare ale unor constructori, ci și de Legea bugetului de stat pe 2019!

Folosind rapoartele CNAIR și cifrele bugetului propus ieri, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii – Chețani – Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusă) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu-Mureș și Borș (mai sunt și alte mici secțiuni care, teoretic, vor consuma bani).

Realitatea cruntă din teren? Segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii și Chețani (Straco) a ajuns la DOAR 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%. Din cele 4 proiecte promise de șeful CNAIR, doar tronsonul Chețani – Iernut (Astaldi) are șanse teoretice de finalizare în 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres consistent de 39 de procente.

Similar, pe Autostrada A10 Sebeș – Alba Iulia – Aiud ne trebuie 660 milioane lei (cu TVA) pentru lucrările rămase de executat (și plătit) din cele două contracte. Alocarea? Doar 160 milioane lei (24,2%). Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar în 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% și, atenție, în tot anul trecut șantierul “a înaintat” cu doar 5 procente!!!

Așa cum am spus și în 8 ianuarie 2019 (link: http://bit.ly/2HK5qyq), scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate.”

(Redacţia)

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE