Share

Home / Sanatate / Arată cu 10 ani mai tânar/ă prin nutriție inteligentă

Arată cu 10 ani mai tânar/ă prin nutriție inteligentă

Cum ar fi să renunțăm la diete stupide și restrictive, la o viață plină de renunțări, și să găsim niște moduri simple și la îndemână pentru a ne modifica obiceiurile alimentare ca să ne simțim mai bine și mai tineri?

Vom funcționa atât de bine, ne vom simți atât de sănătoși și vom avea mai multă energie, astfel încât nu vom mai vrea să ne întoarcem niciodată la vechile obiceiuri.

O dietă corectă poate ajuta la oprirea timpului, ba chiar poate contracara semnele îmbătrânirii.

Natura prin alimentele sale ne furnizează toate principiile nutritive de care avem nevoie, iar dacă mai adăugăm și suplimentele alimentare potrivite, vom obține un corp tânăr care va arăta și se va simți fantastic.

Nu rețeta cuiva funcționează, ci propria capacitate de a combina o serie de sfaturi, astfel încât să obținem un mod propriu de a realiza orice deziderat.

photo: Bogdan Bucșeneanu

Hidratare și alimentație sănătoasă

Cu siguranță prin aplicarea celor 10 sfaturi de mai jos, veți obține un aspect întinerit și asta fără a cheltui o avere în saloanele de cosmetică.

  1. Apă, apă, apă

Apa este esențială vieții, 60% din greutatea unui adult este reprezentată de apă.

Apa ajută la slăbit, iar apa calduță cu lămâie, baută dimineața pe stomacul gol, vă ajută să eliminați toxinele care vă îmbătrânesc.

Toată ziua beți apă, aproximativ 8 pahare, pentru că altfel vă veți usca efectiv. Apa va hidrata pielea, eliminând ridurile fine, elimina toxinele și reduce edemele. Beți chiar acum un pahar de apă! Pielea vă va mulțumi.

  1. Feriți-vă de sucurile de fructe

Un pahar mare de suc de portocale are mai multe calorii decât portocală mâncată așa cum e ea, proaspată și neprelucrată.

  1. Alegeți alimente de culoare brună

Dacă mancarea este albă, este probabil foarte procesată și i s-au eliminat toate elementele bune. Încercați alimentele ca paste, lipie, orez sau pâine de culoare brună și acestea vă vor satisfice mai bine foamea.

  1. Nu renunțați la produsele lactate

Deși au reputație proastă, produsele lactate au un rol vital într-o dietă sănătoasă. Iaurtul natural mâncat zilnic asigură un nivel bun de calciu care vă ajută să vă simțiți tânăr/ă.

  1. Micul dejun e chiar foarte important

Omiterea micului dejun este un dezastru pentru acțiunea antiîmbătrânire pentru că va crește probabilitatea de a mânca în exces la prânz și cină, vă veți încetini metabolismul, vă va scădea musculatura, vă veți îngrășa prin lipsa fibrelor care de obicei este bine să le consumați la micul dejun.

  1. Nu vă feriți de carbohidrați

Multă lume ține o dietă fără carbohidrați. Dar în loc de cei supraprocesați și rafinați ca prajitura, pâinea, biscuiții, etc., consumați carbohidrați cu eliberare lentă a glucozei, ca semințe, fasole, mazăre, pâine integrală, legume, etc.

  1. Reduceți consumul de cafea

Cofeina crește nivelurile de cortizon și insulină, care accelerează îmbătrânirea, așa că dacă puteți, înlocuiți expresso-ul cu ceaiul verde. Daca nu vă place gustul acestuia, puteți încerca ceaiul de mentă care ajută sistemul digestiv. De asemenea, ceaiul de urzică este bogat în substanțe nutritive care vă vor susține în lupta cu ceasul biologic.

  1. Nu mai ciuguliți între mese

Gustările reprezintă un cerc vicios care cresc nivelul de zahăr din sânge și peste câteva momente simțiți iar nevoia să ciuguliți ceva, ducând la acumularea de kilograme în plus și la dezechilibrarea sistemului digestiv.

  1. Mâncați încet, foarte încet, mestecând bine

Mestecatul ajută la eliberarea substanțelor nutritive din alimente, și astfel digestia se va face mai repede și mai eficient. Iar creierul va ști când să realizeze că ați mâncat destul.

  1. Grăsimile nu sunt mereu rele

Aveți nevoie de acizi grași omega 3 si omega 6 pentru a vă menține o înfățișare tânără. Aceste grăsimi „bune” se găsesc în avocado, pește, semințe, nuci și în multe uleiuri virgine. Eliminarea lor din dietă e o mare greșeală.

Pentru persoanele care își doresc schimbarea stilului de viață, slăbire, tonifiere, creștere musculară, îmbunătățirea sănătății și creșterea energiei, voi creea programe de alimentație personalizate potrivite pentru scopul fiecăruia și voi oferi și rețete delicioase de unde să vă inspirați.

Oana Bârsan

Oana Bârsan este Tehnician Nutriționist Acreditat, Instructor Fitness și Personal Trainer Acreditat și Sportiv de performanță afiliat FRCF. O puteți găsi pe www.oanabarsan.ro.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Raportul rectorului UMFST Târgu-Mureş, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei: UMFST, mai puternică prin înființarea filialei de la Hamburg

Rectorul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) din Târgu-Mureş, prof. univ. dr. Leonard …

Share
Share